اگر مشتاق هستید که بازاریابی شبکه ای آنلاین را شروع کنید، یک نکته وجود دارد که باید بدانید. باید یاد بگیرید که چگونه در بازار سرد حرکت کنید. جستجو برای افراد جدید کلید رشد تیم بازاریابی شبکه ای شماست. راههای زیادی وجود دارد که میتوانید بازاریابی شبکهای را به صورت آنلاین شروع کنید، مانند رسانههای اجتماعی و یافتن رویکرد مناسب برای نشان دادن اعتماد و حرفهتان به افراد جدید یا بازار سرد در بازاریابی شبکه ای. بازار سرد آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیست!
در این نوشتار چند نکته مهم در مورد نحوه حرکت در بازار سرد و رشد تجارت آنلاین بازاریابی شبکه ای را با هم مرور خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.
بازار سرد چیست؟
بازار سرد به افرادی گفته می شود که آنها را نمی شناسید، به عبارت دیگر، اعضای تیم یا مشتریان آینده ی شما. از طرف دیگر، بازار گرم شامل افرادی است که با آنها رابطه دارید مانند دوستان و خانواده خود.
چرا بازار سرد در بازاریابی شبکه ای مهم است؟
احتمالا شما با همه دوستانتان صحبت کردهاید و برای متقاعد کردن آن ها برای پیوستن به بازاریابی شبکه ای تمام تلاش خود را کرده اید. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، ایده جستجوی افراد می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما هنگامی که دعوت از بازار گرم را تمام کردید، بازار سرد حرکت بزرگ بعدی شما خواهد بود.
بازار سرد برای ایجاد روابط و رشد تجارت شما ضروری است. تمرین جستجوی بازاریابی شبکه ای به صورت آنلاین به معنای گفتگو با یک فرد جدید و معرفی کسب و کار به آنها است. وقتی در مورد ثابت بودن در بازاریابی شبکه ای صحبت می کنم، قرار دادن افراد جدید در کسب و کار یکی از مهم ترین مراحل است و به شما کمک می کند تا بازار سرد را به سرعت بشناسید. بررسی کنید که آیا آنها به محصول، خدمات شما نیاز دارند یا علاقه مند هستند که به تیم شما بپیوندند!
چگونه می توانید افراد جدید را پیدا کنید؟
مکانهای زیادی برای یافتن افراد جدید به صورت آنلاین وجود دارد، به خصوص رسانه های اجتماعی، به همین دلیل است که باید حسابهای رسانههای اجتماعی خود را برای بازاریابی شبکهای بهینه کنید. فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام مکانهای خوبی برای شروع هستند و میتوانید به پروفایلهای افراد نگاهی بیندازید و بررسی کنید که آیا میتوانند مناسب باشند یا خیر.
نحوه دعوت از افراد در بازاریابی شبکه ای
هنگام ورود به بازار سرد، همه چیز به رویکرد شما بستگی دارد. به طور طبیعی، مردم ممکن است نسبت به شما محتاط باشند، بنابراین مهم است که صادق باشید و خودتان را به افرادی که علاقه ای ندارند تحمیل نکنید.
بهترین نکات جستجوی بازاریابی شبکه ای عبارتند از:
قبل از تماس، به پروفایل شخص نگاهی بیندازید.
به نگاه کردن به پروفایل شخص می توانید چیزهای مشترک یا شاخص هایی را پیدا کنید که آنها ممکن است به آن علاقه مند باشند، به این ترتیب می توانید مکالمه خوبی را شروع کنید که توجه آنها را جلب کند.
از ارسال پیام های طولانی خودداری کنید. هیچکس نمیخواهد پاراگرافهای طولانی را از طرف کسی که نمیشناسد بخواند!
ممکن است لازم باشد چند روش مختلف را امتحان کنید تا روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد، اما به یاد داشته باشید که همه نمیگویند به شما جواب مثبت نمی دهند. تماس با ۵۰ نفر در روز ممکن است زیاد به نظر برسد، اما اگر میخواهید نتایج را ببینید، باید متمرکز بمانید!
از چندین رویکرد مختلف استفاده کنید.
علاوه بر پیام رسانی به مردم در بازار سرد، چرا پیام صوتی را هم امتحان نکنید؟ از دعوت کردن افراد برای تماس ویدیویی نترسید. گاهی اوقات مکالمه چهره به چهره بسیار ساده تر از پیام است.
بازار سرد برای پیشرفت شما در کسب و کار بازاریابی شبکه ای ضروری است. روی اعتماد به نفس خود کار کنید، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی شبکه ای بدانید و به خودتان باور دارید، یاد بگیرید!
هر مکالمه را به درستی شروع کنید.
بسته به اینکه مشتری شما به کدام دسته تعلق دارد (بازار گرم یا سرد)، مطمئن شوید که مکالمه خود را به درستی شروع کنید. اگر کسی است که از قبل می شناسید (بازار گرم)، می توانید با یک تعریف ساده در مورد زندگی و حرفه او شروع کنید. اگر فردی است که نمیشناختید (بازار سرد)، میتوانید با تحسین ظاهر فرد، تیزبینی او و غیره گفتگو را شروع کنید.
راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و همه چیز به شخصی که با او صحبت می کنید بستگی دارد. فقط به خاطر داشته باشید که هدف شما این است که به شخص احساس قدردانی و صمیمیت بدهید. مطمئناً می توانید چیز خوبی را در یک شخص پیدا کنید.