0

بازاریابی حلقه بسته چیست؟ مزایای این شیوه بازاریابی چیست؟

  • کد خبر : 9050
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۴۴
بازاریابی حلقه بسته چیست؟ مزایای این شیوه بازاریابی چیست؟

وقتی صحبت از بازاریابی می‌شود همه به دنبال یافتن اثربخش‌ترین استراتژی‌ها هستند. بازاریابی حلقه بسته( Closed Loop Marketing) که به CLM نیز معروف است، از جمله استراتژی‌هایی است که شرکت‌های بسیاری در چند سال اخیر به آن رجوع کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازاریابی حلقه بسته ارتباط بهتری با مشتریان برقرار می‌کند، آگاهی […]

وقتی صحبت از بازاریابی می‌شود همه به دنبال یافتن اثربخش‌ترین استراتژی‌ها هستند. بازاریابی حلقه بسته( Closed Loop Marketing) که به CLM نیز معروف است، از جمله استراتژی‌هایی است که شرکت‌های بسیاری در چند سال اخیر به آن رجوع کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بازاریابی حلقه بسته ارتباط بهتری با مشتریان برقرار می‌کند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و منجر به فروش بیشتر می‌شود.

بازاریابی حلقه بسته چیست؟

بازاریابی حلقه بسته نوعی از بازاریابی است که به داده و تفسیر گزارش‌های حلقه بسته متکی است. بسته بودن حلقه به آن معنی است که دپارتمان‌هایی که در حلقه قرار می‌گیرند (مانند دپارتمان فروش) گزارش عملکرد و هر آنچه اتفاق افتاده است را به دپارتمان بازاریابی می‌دهند، این امر سبب می‌شود دپارتمان بازاریابی بهترین و بدترین منابع اثرگذار خود را شناسایی کند.

Closed Loop Marketing  از زاویه‌ای دیگر استفاده از تحلیل‌ها و بینش‌ها برای خلق کمپین‌های بازاریابی است که به ROI و بازگشت سرمایه منجر می‌شود. برای بستن حلقه بازاریابان باید تلاش‌های خود را، از اولین گام تا زمانی‌که تعامل با مشتری منجر به فروش می‌شود، دنبال و تحلیل کنند.

بازاریابی حلقه بسته به بازاریابان این اجازه را می‌دهد که هریک از سرنخ‌ها یا لیدهای(lead)، فرصت‌های موجود و مشتریان را به کمپین‌های بازاریابی اولیه‌ای که آن‌ها را به سمت شرکت کشانده است، وصل کند. مهم‌تر از همه استفاده از این استراتژی به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدامیک از کمپین‌های بازاریابی که مورد استفاده قرار داده‌اید منجر به بازگشت سرمایه برای شرکت شده است.

چرا بازاریابی حلقه بسته مهم است؟

بازاریابی حلقه بسته مزایای زیادی دارد، از جمله:

بهبود تعامل با مشتری: بازاریابی حلقه بسته می‌تواند تعامل مشتری را با ارائه پیام‌های بازاریابی مرتبط و شخصی بر اساس رفتار مشتری بهبود بخشد.

افزایش فروش: بازاریابی حلقه بسته می‌تواند با ارائه پیام مناسب به مشتریان در زمان مناسب، فروش را افزایش دهد و منجر به تبدیل بیشتر و درآمد بیشتر شود.

بهبود بازگشت سرمایه بازاریابی: بازار یابی حلقه بسته می‌تواند بازگشت سرمایه بازاریابی را بهبود بخشد و به شما امکان می‌دهد روی کمپین‌ها و کانال‌هایی تمرکز کنید که بیشترین نتایج را به همراه دارند.

حفظ مشتری بهبود یافته: بازاریابی حلقه بسته می‌تواند با ارائه تجربه بهتر مشتری و ایجاد پایگاه مشتری وفادارتر، حفظ مشتری را بهبود بخشد.

بازاریابی حلقه بسته

نحوه اجرای استراتژی بازاریابی حلقه بسته چگونه است؟

یک طرح بازاریابی حلقه بسته موثر با ترافیک ورودی از وب سایت شرکت شروع می‌شود. یک وب سایت مرکزی یک شرکت برای انجام کسب و کار آن است و مقصد اصلی مشتریانی است که از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و کمپین‌های جستجوی پولی یک شرکت به آن‌ها دسترسی دارند. حرفه‌ای‌ها از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی آنلاین استفاده می‌کنند تا بفهمند که چگونه بازدیدکنندگان با محتوای خود درگیر می‌شوند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا منابع مالی را به طور خاص به کمپین‌هایی که نتیجه می‌دهند اختصاص دهند.

یک عامل کلیدی در بهینه سازی محتوا، توانایی ردیابی موثر نحوه یافتن وب سایت توسط مشتریان احتمالی است. یک استراتژی موثر برای ردیابی ترافیک، استفاده ازURL ها و لینک‌های منحصر به فرد مرتبط با کمپین‌های بازاریابی خاص است. ایجاد یک URL ردیابی می‌تواند به سادگی افزودن یک پارامتر به انتهای URL وب سایت شرکت باشد.

هنگامی که بازدیدکنندگان بر روی پیوند ردیابی کلیک می‌کنند، یک ابزار تجزیه و تحلیل وب آنلاین می‌تواند به طور خودکار زمان، مکان و اینکه از طریق کدام پلتفرم کاربر وارد وب سایت شده است را متوجه شود. این اطلاعات برای ایجاد پروفایل‌های دقیق مشتری و گروهی که به بازاریابان کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از منابع خود تعیین کنند، حیاتی است.

کمپین‌های بازاریابی موفق پس از شناسایی محل منشا ترافیک، رفتارهای مشتریان آنلاین را نیز اندازه‌گیری می‌کنند. نظارت و تجزیه و تحلیل کلیک‌هایی که مشتری به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد سرنخ‌های ارزشمندی از محتوا و تصاویری که انگیزه‌های خرید آن‌ها را نشان می‌دهند ارائه می‌کند.

درک مسیرهای مشتری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تعداد نقاط رهاسازی در سایت خود را به حداقل برسانند. این امر مسیرهای کارآمدتری را برای هدایت مشتریان به سمت و طی فرآیند فروش سریع‌تر ایجاد می‌کند. یک تجربه فروش آنلاین آسان، شخصی و مرتبط برای بهبود نرخ تبدیل و ایجاد درآمدهای جدید ضروری است.

درک رفتارهای مشتری آنلاین همچنین می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا سایت‌های کوچک و صفحات فرود ویژه‌ای را توسعه دهند که به طور خاص به بخش‌های مختلف مشتری می‌پردازند. ارسال ترافیک ورودی به طور مستقیم به صفحه فرود می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا داده‌های مهم مشتری را جمع آوری کنند و مهم‌تر از آن، سرنخ‌های واجد شرایط را از افراد واجد شرایط جدا کنند.

آخرین مرحله، نسبت دادن فروش به سرنخ‌های تولید شده به صورت آنلاین یا از طریق تلاش‌های فروش مستقیم است. این به بازاریابان این امکان را می‌دهد که زمان و تلاش بیشتری را به حمایت از کمپین‌هایی اختصاص دهند که ثابت شده است درآمد دارند. این یک فرآیند پیچیده است، اما پلتفرم‌های CRM و CMS یکپارچه می‌توانند اکثر این وظایف را خودکار کنند و به بازاریابان کمک کنند تا زمان زیادی را صرفه‌جویی کنند و عملکرد کلی را بهبود بخشند.

مزایای بازاریابی حلقه بسته

بازاریاب‌های اطلاعاتی می‌توانند از گزارش‌های حلقه بسته، کمک‌های تبدیل یا صفحاتی را در وب‌سایت خود که بازدیدکنندگان قبل از تبدیل آن‌ها به سرنخ یا مشتری مشاهده کرده‌اند، در معرض دید قرار دهند. درک کمک‌های تبدیل یک وب سایت می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا تأثیرگذارترین صفحاتی را که دارند شناسایی کنند. با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند چیزهای زیادی در مورد اینکه چرا آن صفحه‌ها مؤثر هستند (یا نیستند) یاد بگیرند و این بینش‌ها را برای بهبود صفحات وب با عملکرد ضعیف و بهبود سایر مؤلفه‌های بازاریابی خود به کار گیرند .

بازاریابی حلقه بسته همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بین فروش و بازاریابی همسویی داشته باشید و عملیات بین دو بخش را تعریف کنید. از دیگر مزایای ادغام نرم افزار بازاریابی و راه حل‌های CRM می‌توان به توانایی اجرای قوانین واگذاری فروش، سیستم‌های امتیازدهی سرنخ، کمپین‌های پرورش رهبر، امتیاز دهی سفارشی و تعیین هدف پولی اشاره کرد.

ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی حلقه بسته چیست؟

برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی حلقه بسته، ابزارهای مختلفی برای ردیابی و سنجش عملکرد فعالیت‌های بازاریابی در هر مرحله مورد نیاز است. در اینجا ابزارهای مورد نیاز برای اجرای موثر استراتژی CLM وجود دارد:

  1. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).

یک سیستم CRM برای بازاریابان ضروری است. اطلاعات مشتری را سازماندهی می‌کند و همکاری بین تیم‌ها را بهبود می‌بخشد. با ردیابی تعاملات و رفتار مشتری، فروش و بازاریابی را ساده می‌کند. با یک سیستمCRM، می‌توانید سرنخ‌ها را هدف قرار دهید، به مشتریان وفادار پاداش دهید و درآمد و رضایت خود را افزایش دهید. Salesforce یک نمونه عالی از یک سیستم CRM پرکاربرد است که مورد اعتماد بازاریابان در صنایع مختلف است.

  1. نرم افزار بازاریابی

این ابزارها می توانند به وظایف بازاریابی مختلف مانند مدیریت سرنخ‌ها، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل، جذب مشتری، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، جذب کاربران و بهبود اثربخشی SEO و PPC کمک کنند.

  1. ابزارهای مدیریت داده

ابزارهای مدیریت داده، داده‌های مربوط به تعاملات مشتری، کمپین‌های بازاریابی و عملکرد فروش را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر می‌کنند. با داده‌های دقیق و مرتبط، کسب و کارها تصمیمات آگاهانه می‌گیرند و تلاش‌های بازاریابی خود را بهبود می‌بخشند. گوگل آنالیتیکس یک نرم افزار تحلیلی پرکاربرد با ویژگی‌های قوی برای ردیابی و اندازه‌گیری فعالیت‌های بازاریابی است.

بازاریابی حلقه بسته مزایای بازاریابی حلقه بسته

سخن آخر

به طور کلی بازاریابی حلقه بسته به چندمرحله تقسیم می‌شود. ولی راحت‌ترین راه برای بستن حلقه این است که در وبسایت خود محلی قرار دهید برای سئو سایت، بازاریابی شبکه اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، لینک‌های کمکی، وبسیاری از کمپین‌ها که مخاطبان را به سمت وبسایت راهنمایی کند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9050

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.