0

اجرای طرح بازاریابی فرش در کردستان

  • کد خبر : 7004
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
اجرای طرح بازاریابی فرش در کردستان

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، کردستان یکی از مناطق ایران بوده که گره بر روی گرە و و رج بە رج نقش‌هایی بر تار و پود قالی می‌زند و در دنیا به شهرت بالایی رسیده است. همین امر نیز تاثیر بالایی در بازاریابی فرش در کردستان داشته. فرش‌های دستبافت به […]

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از نتورک نیوز، کردستان یکی از مناطق ایران بوده که گره بر روی گرە و و رج بە رج نقش‌هایی بر تار و پود قالی می‌زند و در دنیا به شهرت بالایی رسیده است. همین امر نیز تاثیر بالایی در بازاریابی فرش در کردستان داشته. فرش‌های دستبافت به لحاظ تاریخچه، قدمتی طولانی داشته و از نظر خصوصیات ظاهری محبوبیت بسیار بالایی در بین فرش‌های ایرانی دارا هستند.

لچک ترنج، گل و بلبل، عروس و داماد، زرافشان، گل وکیلی، گل مینا، جقه توپی، جقه یحیی چلمه، جقه شاخ گوزنی، جقه و قندیل و گل سرخ چندین نمونه از طرح‌های مناطق کردستان می‌باشند. یکی از اصلی‌ترین خاستگاەهای فرش دستباف کردستان، بیجار و سنندج بوده و دارای خصوصیاتی منحصر بەفرد می‌باشد. شرایط اقلیمی، وضعیت آب و هوایی و معیشت مردم نیز تاثیر بالایی در نوع بافت و طرح فرش‌های سنندج داراست.

اجرای طرح بازاریابی فرش در کردستان

اظهارات رئیس مرکز ملی فرش ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران در جلسە کمیتە فرش دستباف کردستان حضور یافت؛ وی بر معقوله بازاریابی فرش در کردستان تاکید داشت و با روایتگری در مورد زیبایی فرش‌های دستباف گفت: فرش‌های تولیدی از سمت کشور ما برای جلب محبوبیت بیشتر به سلیقه‌سازی نیاز داشته و نقشه‌های زیبایی نیز دارند؛ اما فاقد هرگونه روایت، گواهی اصالت و شناسنامه‌ای هستند!

لینک: https://khabarban.com/a/37927796


بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=7004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.