0

چرا بازخرید کالا تبدیل در بازاریابی شبکه ای یک چالش بزرگ است؟

  • کد خبر : 5275
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
چرا بازخرید کالا تبدیل در بازاریابی شبکه ای یک چالش بزرگ است؟

چرا بازخرید کالا تبدیل در بازاریابی شبکه ای یک چالش بزرگ است؟ ؛ موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی موشکافانه این مسئله بپردازیم. شرح خبر به گزارش ایران هشدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم، بازخرید کالا به دلیل سلایق شرکت ها و عدم اطلاع […]

چرا بازخرید کالا تبدیل در بازاریابی شبکه ای یک چالش بزرگ است؟ ؛ موضوع خبر امروزِ نتورک نیوز می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی موشکافانه این مسئله بپردازیم.

شرح خبر

به گزارش ایران هشدار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم، بازخرید کالا به دلیل سلایق شرکت ها و عدم اطلاع بازاریابان از ضوابط آن، یک چالش بزرگ در حوزه بازاریابی شبکه ای است.

ادامه خبر | بازخرید کالا تبدیل به چالشی در بازاریابی شبکه ای

بازخرید یا همان بازپس گیری کالا همواره از موضوعات مورد بحث در میان علاقه مندان به بازاریابی شبکه ای بوده است. ضوابط و شرایط موجود جهت اجرای بازخرید، سلایق شرکت ها در اجرای آن و بی اطلاعی بازاریابان از اصلی ترین حق خود، از چالش های اصلی در این حوزه است.
بازخرید کالا به معنی بازپس گیری کالاهای خریداری شده طی 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ قراداد بازاریابان است. پس از استرداد کالا، شرکت مبلغ دریافتی کالای برگشتی را با کسر هزینه ارسال و بازپس میفرستد و سود خرده فروشی پرداختی را به بازاریاب متقاضی مسترد میکند.

ضوابط اجرای بازخرید

به منظور حفظ حقوق بازاریابان و در کنار آن تأمین منافع شرکت ها، ضوابطی در اجرای بازخرید پیش بینی شد که به شرح ذیل است:
  • محصولات قابل فروش مجدد باشند. یعنی اینکه تاریخ مصرف کالا نگذشته باشد، بسته بندی کالا باز نشده و ممنوعیتی برای فروش مجدد آن وجود نداشته باشد.
  • مبلغ دریافتی کالا پس از کسر هزینه ارسال و بازپس فرستادن کالا، سود خرده فروشی تعلق میگیرد به بازاریاب و مالیات بر ارزش افزوده غیر قابل استرداد از کالا به بازاریاب مسترد میگردد.
  • شرکت می تواند کمیسیون پرداختی در ازای کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح بالاتر کسر نماید. یعنی کمیسیونی که بابت فروش متقاضی بازخرید به گروه بالاسری ایشان پرداخت شده است از بازاریابان سطوح بالاتر در ماه های بعدی کسر خواهد شد.
  • قرارداد بازاریاب با شرکت فسخ می گردد.
  • این حق مشمول همه بازاریابان اعم از آن هایی که تازه وارد شرکت میشوند. بازاریابانی که قراردادشان با شرکت رو به اتمام است و حتی بازاریابان با قصد خروج از شرکت، می شود.

بازخرید کالا در بازاریابی شبکه ای

اجرای ضوابط مربوط به بازخرید کالا از بازاریابان در بازاریابی شبکه ای مانع از اجرای ضوابط انصراف ازخرید مطابق ماده37 قانون تجارت الکترونیکی نیست. فلذا مصرف کنندگان نهایی کالا نیز می توانند از حقوق مربوط به انصراف از خرید در 7 روز اول دریافت کالا استفاده نمایند.
انجام بازخرید یکی از الزامات فعالیت بازاریابی شبکه ای است. با وجود آنکه اطلاع رسانی وآموزش نحوه انجام بازخرید طبق ضوابط مصوب الزامی است اما برخی شرکت ها در این زمینه کوتاهی میکنند و بازاریابان از حق قانونی خود و نحوه پیگیری آن اطلاعی ندارند.
برخی از شرکت ها یا لیدرهای بالاسری هنگام مواجهه با درخواست بازاریابان جهت انجام بازخرید؛ با مانع تراشی و قرار دادن شرایطی که مغایر با مقررات است، آن ها را از پیگیری حق شان ناامید می کنند.
در موضوع بازخرید حقایق بسیاری نهفته است که کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. درخواست بازخرید به دلیل حجم غیر منطقی خرید و عدم توانایی فروش صورت می پذیرد و دو عامل ایجاد کننده آن است. یکی گران بودن کالا و کیفیت پایین آن و دیگری وقوع تخلف خرید اجباری در گروه ها است. در هر دو صورت مسئولیت اصلی متوجه شرکت میباشد. لذا ضروری است با ارائه محصولات مناسب و افزایش نظارت بر عملکرد گروه ها وظیفه خود در جهت احقاق حقوق بازاریابان و حفظ اعتبارش را به انجام رساند. 
منبع: http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/41780

سخن آخر

ممنون که تا انتهای این خبر همراه ما بودید. اگر علاقه مند به پیگری اخبار گوناگون در زمینه بازاریابی شبکه‌ای هستید، و یا قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای افزایش دهید، میتوانید سایر مقالات موجود در سایت نتورک نیوز را مطالعه نمایید. این سایت روزانه با ارائه اخبار و آموزش های جدید و متنوع در زمینه بازاریابی کمک شایانی به رشد و پیسرفت نتورکرها می نماید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=5275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.