1

برندسازی در گردشگری سلامت

  • کد خبر : 9625
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
برندسازی در گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از نتورک نیوز، نشست تخصصی با عنوان بررسی محورهای حمایت از توسعه گردشگری سلامت به همت دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار گردید. محمد جهانگیری در ابتدای این نشست به اهمیت بازاریابی و برندسازی در گردشگری سلامت اشاره کرد و در این خصوص گفت: شکوفایی خدمات […]

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از نتورک نیوز، نشست تخصصی با عنوان بررسی محورهای حمایت از توسعه گردشگری سلامت به همت دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار گردید. محمد جهانگیری در ابتدای این نشست به اهمیت بازاریابی و برندسازی در گردشگری سلامت اشاره کرد و در این خصوص گفت: شکوفایی خدمات بین المللی سلامت در توسعه ارائه داخلی سلامت صورت می‌گیرد؛ ما باید ابتدا سطح ارائه خدمات برای مردم عزیز کشورمان را ارتقا ببخشیم و سپس برای جذب گردشگران سلامت اقدام کنیم.

ضرورت توجه به ارتقای خدمات سلامت در کشور

برندسازی در گردشگری سلامت اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیلی جلب رضایت داخلی از خدمات سلامت مهم است. چنانچه مردم کشورمان از دریافت خدمات سلامت ناراضی باشند، این سوال در ذهن گردشگر خارجی به وجود می‌آید که وقتی کشوری در جلب رضایت مردم خود از دریافت خدمات سلامت ناتوان است، چگونه می‌تواند خدمات باکیفیتی به گردشگران خارجی ارائه کند؟

برندسازی در گردشگری سلامت

وی جلب مشارکت مردمی و همراهی عمومی را مسئله مهمی در حوزه گردشگری سلامت دانست و به این موضوع اشاره کرد که مهمان نوازی و استقبال مردم از گردشگران اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه نباید تبعیضی در این خصوص وجود داشته باشد. چنانچه مردم تفاوتی میان کیفیت ارائه خدمات میان خود و گردشگران خارجی مشاهده کنند، این همراهی صورت نخواهد گرفت.  

اقدامات اصلی برای بازاریابی گردشگری سلامت

جهانگیری از سه اقدام اساسی برای بازاریابی صحیح گردشگری سلامت خبر داد و گفت: اولین اقدام این است که بتوانیم اعتبار دانشی خود را به دنیا معرفی کنیم. چنانچه علم پزشکی ما از اعتبار کافی برخوردار نباشد، بازاریابی صحیحی اطراف آن شکل نخواهد گرفت. گردشگران سلامت باید به این نتیجه برسند که دانش پزشکی ما از اعتبار کافی برخوردار بوده و در لیست قابل اعتمادترین‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: معرفی صحیح ایران به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت معتبر، اقدام دیگری در راستای بازاریابی و برندسازی این حوزه است. ما باید منابع انسانی، امکانات و تجهیزات خود را به دنیا بشناسانیم. تا زمانی که ظرفیت‌های خود را به خوبی به جهان معرفی نکنیم، استقبال چندانی صورت نخواهد گرفت.

اقدام اساسی دیگری که باید در راستای بازاریابی و برندسازی گردشگری سلامت انجام شود، راه اندازی رویه‌های صحیح برای ورود بخش خصوصی به عرصه بازاریابی گردشگری سلامت است. دولت وظیفه دارد این اقدام را انجام دهد و تمهیدات لازم مانند معافیت‌های مالی و ارائه تسهیلات برای حمایت از بازاریابی در این حوزه را صورت بدهد.

منبع: آنا

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=9625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.