به گزارش ایمارکتور و به نقل از نتورک نیوز، چای یک نوشیدنی مطرح است؛ با لیوانی کمرباریک و جلوهای دلربا برای ایرانیان! این میراث ما، بهانهای شیرین برای رفع خستگی هر ایرانی میباشد. عادت سرو چای در ایران یک رسم اسلامی است، که حتی در شرایطهای گوناگون نیز، قوی ماند. ما ملتی بودیم که قند را از میان برداشتیم، اما نه عشق به چای خودمان را. حتی تلاشهایی از شرکت معظم گلستان نیز نتوانست عادت سرو چای ایرانی را در نسل جوان تغییر دهد. در ادامه با مجله خبری نتورک نیوز همراه شوید تا در رابطه با بهترین ترفند بازاریابی چای ایرانی بیشتر بدانیم.
برند چای ایرانی
درباره بهترین ترفند بازاریابی چای ایرانی باید گفت که برند محسن با استفاده از استراتژیهای بازاریابی و تقویت مزیت رقابتی خود، تبدیل به یک نماد در عرصه محصولات خود شده است. این برند، به عنوان یکی از بزرگترین بازاریابان چای در کشور شناخته میشود. هرچند برند محسن تنها چایها را به بازار عرضه نمیکند و تنوع محصولات خود را افزایش داده است. انتخاب استراتژی مارکتینگ در این بازار، نقطه قوت بینظیر برند محسن است.
با اینکه چای ایرانی هنوز به طور کامل جایگاه خود را در بازار چایهای خارجی به دست نیاورده است، اما برندهای ایرانی با استفاده از عناصری نظیر برندینگ، بستهبندی متمایز و توزیع مشابه محصولات خارجی، نقصانات خود را جبران نمودهاند.
نباید فراموش کنیم که چای ایرانی دارای سابقه تاریخی بیش از ۱۰۰ ساله است. حاج احمد افشار، که یکی از بزرگترین خیرین ایرانیها اهل دزفول بود، برند احمد را تأسیس کرد. اما به نظر میرسد که این محصول ایرانی امروزه تحت فشار و کملطفی مقامات قرار دارد.
با تدابیر و پروموشنهایی که برند محسن انجام داد، دیگر رقبا نیز در حوزه مارکتینگ به تعریف و استراتژی خود توجه داشته و با ارائه محصولات خود، بازار را خالی از رقیب برای برند محسن نگذاشتهاند.
منبع: ایمارکتور
بیشتر بخوانید