ابلاغ دستورالعمل نحوه نظارت بر بازاریابی شبکهای صنایعدستی
ابلاغ دستورالعمل نحوه نظارت بر بازاریابی شبکهای صنایعدستی: به گزارش خبرنگار گروه گردشگری خبرگزاری فارس، معاونت صنایعدستی وزارت میراث فرهنگی دستورالعملی ابلاغ کرد و در آن برای تمام ادارات کل استانی، چارچوبهی قانونی فروش صنایعدستی ایرانی به روش بازاریابی شبکهای را مشخص کرد.
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد سعی کردهایم با ورود به بازاریابی شبکهای، مشکلات هنرمندان صنایع دستی را حل کنیم.
پیش از این و خصوصا در دولت حسن روحانی وزارت نظارت بر بازاریابی شبکه ای صنایه دستی را به دست داشت. رسما صنایعدستی را از این امکان و روش نوین فروش محروم ساخته بود.
حال وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی تنها متولی نظارت بر فروش صنایعدستی است. با ابلاغ این دستورالعمل یک گام استراتژیک برداشته شد. این قدم در جهت تثبیت حاکمیت قانونی خود بر ارکان صنایعدستی می باشد. او مسیری که از چند ماه پیش سیدحسین علوی(مدیرکل بازاریابی و تجاریسازی صنایعدستی). با ابلاغ نحوه صدور مجوز فروشگاههای صنایعدستی و خلع ید اتحادیه های صنایعدستی برداشته بود، با ابلاغیه جدید تکمیل تر خواهد شد.
طراحی دستورالعملهای صنایعدستی مدت کوتاهی است در وزارت گردشگری تدوین شده است. به باور کارشناسان این طرح منجر به احیاء بخش های راهبردی می شود. ضمنا باعث احیا قانون حمایت از هنرمندان صنایعدستی( ۱۳۹۶) خواهد شد.
منبع: خبربان