به نقل از نتورک نیوز و براساس گزارش گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، تا به امروز مشاغل مختلفی نظیر خودرو سازی، صنایع غذایی و… تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته بودند. پس از آن هوش مصنوعی روزبه روز گسترش و توسعه یافت و در حال حاضر بخش عمدهای مشاغل مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است. با توجه به این اتفاقات، چندان دور از انتظار نیست اگر هوش مصنوعی بازاریابی را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.
«هرچند که همه ما میدانیم بازاریابی یک صنعت خلاقانه است، اما به عنوان موسس و مدیرعامل یک شرکت بازاریابی که با برندهای بزرگی مانند ردبول و کراس کار کرده است، منتظر هستم تا ببینم که چطور هوش مصنوعی روی کارم تاثیر میگذارد… البته نه به این دلیل که نگران باشم که ماشینها جایم را بگیرند. بلکه منتظرم تا ببینم این فناوری، در این زمینه چه کاری انجام میدهد و چطور میتوان از آن در این راستا استفاده کرد.»
جایگاه هوش مصنوعی در بازاریابی
تا به الان، این فناوری در زمینه بازاریابی، به صورت ماشینی فعالیت دارد، و آنچه در این زمینه مهم است بینش و تفکر انسانی میباشد.
نقش ChatGPT در بازاریابی
یکی از ابرازهای ترند در این زمینه، ChatGPT است که تا حدودی میتوان از آن در راستای فعالیتهای بازاریابی بهرهگیری نمود. درحالحاضر این فناوری قادر است تا به سوالات مشتریان پاسخ دهد. اما آنچه حائز اهمیت میباشد، این است که چت جی پی تی هنوز به درستی قادر به درک کیفیت کار تولیدی خود نیست. همچنین توان سنجش میزان احساسات و صحت اطلاعات را ندارد.