به طور کلی کمپین تبلیغات محیطی روشی برای جذب توجه و ارتباط با مخاطبان و گروههای هدف است که در محیطهای عمومی و خارج از منزل پیادهسازی میشود. کمپین تبلیغات محیطی موجب میشود توجه مخاطبان به برند موردنظر جلب شده و محصولات مربوطه با جذابیت بالاتری معرفی شوند. کمپین تبلیغات و بازاریابی نودالیت در تهران نمونهای از این روش تبلیغاتی محسوب میشود.
کمپینهای محیطی برتر شهر تهران
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از مخاطبین و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و کمپینهای محیطی نودالیت در اسفندماه با ۹۰ درصد رای مثبت، بالاتر از سایر برندها قرار گرفت. در این نظرسنجی بیش از ۱۰۰۰ کاربر شرکت کردهاند و بر اساس نتایج به دست آمده، کمپین تبلیغات و بازاریابی نودالیت در تهران، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات محیطی نقش ویژهای در دیده شدن نام تجاری دارد. تبلیغات در فضای باز این امکان را فراهم میکنند که شرکت مربوطه پیام خود را به صورت مستقیم به مخاطب برساند و محصولات خود را به شیوهای جذاب به مشتریان معرفی کند. تبلیغ بر روی بیلبورد شهری موجب میشود تمامی افرادی که هر روز از مسیر عبور میکنند، نام تجاری موردنظر را ببینند. در نتیجه با استفاده از محیط شهری و فضاهای موجود، نام تجاری شرکت مربوطه در ذهن مخاطب حک میشود.
روشهای مختلفی برای تبلیغات محیطی وجود دارند که میتوانیم به بهره مندی از رسانه کلاسیک یا رسانه دیجیتال اشاره کنیم. در رسانه کلاسیک تبلیغات محیطی ثابت بوده که بیلبوردها، پوسترها و تبلیغات حمل و نقل را دربر میگیرد. رسانه دیجیتال شامل تبلیغاتی بوده که از صفحات نمایشگر دیجیتال به مخاطب ارائه میگردد که عمدتاً بیلبوردهای دیجیتال شهری را شامل میشود. همچنین دستهبندی دیگری نیز برای تبلیغات محیطی وجود دارد و بر اساس مکان استفاده از کمپین تبلیغاتی صورت میگیرد. به عنوان نمونه تبلیغات در فرودگاه، ایستگاه اتوبوس، مراکز خرید و استادیومهای ورزشی.
منبع: دی ام برد