همانطور که میدانید امروزه شاهده افزایش روش های تبلیغات اینترنتی به دنبال توسعه بازاریابی اینترنتی هستیم. در حقیقت، در دنیای امروز روشهای تبلیغاتی متعددی وجود دارد. شما این امکان را دارید تا در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از این شیوه ها استفاده نمایید. هر کدام از مدلهای بازاریابی اینترنتی برای اهداف ویژه کاربرد دارند.
از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی افزایش آگاهی برند و بهبود فروش است. به عنوان یک بازاریاب در زمینه دیجیتال باید درباره تمام زوایای تبلیغات آگاهی کسب کنید. ایجاد استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کارتان از مهمترین اصول است. میتوانید با بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی به اهدافتان دست یابید.
تبلیغات همسان یا NATIVE
تبلیغات همسان از روش های تبلیغات اینترنتی است. وقتی سخن از تبلیغات نیتیو میشود، در ذهنمان تبلیغات غیرمتداول اینترنتی تداعی میگردد. به عبارتی، در این روش بازاریابی از شکل بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمیشود. در تبلیغات همسان سعی می شود تا اعتماد کاربر را با ارائه راهحلهایی برای حل مشکلات آنها جلب کرد. ابزارهای گوناگونی برای تبلیغات همسان موجود است که میتوانید بکار ببرید. با این حال سادهترین آنها ایجاد وبلاگ است.
SEM یا بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتور جستجو از روش های تبلیغات اینترنتی است. هدف در این شیوه از بازاریابی اینترنتی، این است که در مدت بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری بالا برود. تمام آنچه نیاز داریم عبارتند از یک آگهی با اسم و جزئیات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده میشود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده میشود. هزینه بازاریابی موتورهای جستجو عموما به شکل CPC یا هزینه به ازای کلیک محاسبه میگردد.
تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی
تبلیغات بنری از روش های تبلیغات اینترنتی است. در دنیا، سیستمهای بازاریابی زیادی وجود دارند که در این حوزه فعالیت میکنند. شما با عضویت در اینگونه سایتها و ثبت بنر و آدرس سایتتان این امکان را دارید تا شروع به تبلیغات بنری در سایتهای همکار این سایتها کنید.
تبلیغات موبایل
همانطور که میدانید فرمتهای گوناگونی به شکل اختصاصی برای تبلیغات تلفن همراه وجود دارد. از این رو توصیه میکنیم که همه کمپینهای تبلیغات اینترنتی با پلتفرمهای تلفن همراه هماهنگ شود. برای افزایش اثربخشی تبلیغات موبایل از طراحی ریسپانسیو کمک بگیرید. امروزه تقریبا همه افراد یک موبایل و یا تبلت متصل به اینترنت دارند که به صورت دائم از آن استفاده میکنند.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
قسمت مهمی از زندگی روزمره ما شبکههای اجتماعی هستند. این شبکهها برای آگاهی از کسبوکار و همینطور دسترسی به مشتریان جدید بالقوه، موثر هستند. تبلیغاتی که در شبکههای اجتماعی انجام میشود میتواند بسیار هدفمند باشد. مهمترین نوع تبلیغات در پلتفرمهای اجتماعی تبلیغات فیسبوک، تبلیغات توییتر و تبلیغات لینکدین هستند.
تبلیغات ریمارکتینگ
تبلیغات ریمارکتینگ از روش های تبلیغات اینترنتی است. احتمال تبدیل کردن کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید کردهاند به مشتری، آسانتر از کاربرانی میباشد که درباره سایت شما هیچ اطلاع قبلی ندارند. ریمارکتینگ روش تبلیغاتی است که طی آن تبلیغات شما برای افرادی نشان داده میشود که قبلتر از سایت شما بازدید کردهاند.
بیشتر بخوانید
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ از روش های تبلیغات اینترنتی است. این نوع بازاریابی اینترنتی سابقهاش به زمان ایجاد سرویس ایمیل برمیگردد. در حال حاضر سیستمهای مربوط به بازاریابی آنلاین توسعه یافتهاند و تغییرات چشمگیری داشتهاند. کمپینهای تبلیغات ایمیلی با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شدهاند. در عصر امروز با داشتن یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ، این امکان فراهم میشود تا به اهداف تجاری بسیار سودآور خود برسید.
دیجیتال ساینیج
به احتمال زیاد این نام برای شما آنچنان آشنا نیست. اما این روش کم کم وارد زندگی کاربران میشود و به زودی در طی سالیای آتی به عنوان یک روش مشترک بین همه مطرح میشود. دیجیتال ساینیج صورت توسعه یافته از تبلیغات بیلبوردی سنتی میباشد. کاربرد آن در باجههای تلفن ، بیلبوردها، دریچههای نمایش و یا هر ایستگاه دیگری که از یک صفحه برخوردار است، میباشد. در این نوع تبلیغات کارایی به قابلیت آنها در جلب توجه مشتریان در زندگی روزمره، برمیگردد.
تبلیغات ویدیویی
بدون شک یک منبع فوقالعاده سرگرمکننده برای کاربران محتوای ویدئو است. بکار بردن ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایدهای قابلتوجه است. بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان یوتیوب است که میتواند تبلیغات ویدیویی را در ابتدای ویدیوها به شما نمایش دهد. شما با ایجاد کانال در یوتیوب این امکان را دارید تا SEO سایتتان را بهبود ببخشید. شما با به اشتراکگذاری ویدیو در پلتفرمهای ویدیویی میتوانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود بسازید. همینطور شانس این را دارید تاکسانی که به تماشای ویدیوی شما مینشینند را تبدیل به مشتری کنید. فرصتهای بیشماری با کمک ویدئوها ایجاد میشود. فراموش نکنید که به زودی ۸۰% محتوای اینترنت بر اساس ویدئو خواهد بود، البته اگر امروزه اینگونه نباشد!
تبلیغات اپلیکیشنی
تبلیغات اپلیکیشنی از روش های تبلیغات اینترنتی است. در دنیای تکنولوژی امروز تعداد کاربران گوشیهای هوشمند رشد قابل ملاحظهای داشته است. همینطور تعداد اپلیکیشنهای محبوب سیستم عاملهای موبایلی چون iOS و Android نیز بالا رفته است. صاحبان اپلیکیشنها میتوانند برای درآمدزایی به درج آگهی در اپلیکیشنهای خود اقدام نمایند.
تبلیغات نصب اپلیکیشن
تبلیغات نصب اپلیکیشن از روش های تبلیغات اینترنتی است. در این روش که شما از اپهای متنوع برای تبلیغات استفاده میکنید؛ برای تبلیغات اپلیکیشن هم روش بسیاری موثری است. تبلیغات در گوگل پلی و تبلیغات در اپ استور کارآمدترین روشهای افزایش نصب اپ هستند. برای اجرای کمپینهای گوناگون در این دو مارکت شما میتوانید از پلتفرم Google Ads استفاده نمایید.
جمعبندی
در عصر حاضر شیوههای بسیاری برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. یا این حال این روشها طی سالیان آینده میتوانند به راحتی چندین برابر گردند. با پیشرفت ترکیبی فناوری و اینترنت، رشد تعدادی از روشهای تبلیغات کسبوکارهای آینده را مشاهده خواهید کرد. امروزه، پیشرفت در دنیای فناوری و اینترنت یک ضرورت است و با این کار دستیابی به مشتریان جدید آسان میگردد.
اکنون که شما را با روش تبلیغات اینترنتی آشنا کردیم، وقت آن است که استراتژی تبلیغات شرکتتان را بچینید. به یاد داشته باشید که برنامهریزی همه جانبه یک اصل ضروری است. علاوه بر این شما باید تصمیم بگیرید از کدام نوع از بازاریابی استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.