0

۶ قدم برای بازاریابی کسب و کار

  • کد خبر : 2013
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
۶ قدم برای بازاریابی کسب و کار

تحقیق در مورد فرصت ها، شناسایی بازار هدف، ایجاد یک پیشنهاد منحصر به فرد، و انتخاب کانال های شما، همگی گام های مهمی در بازاریابی کسب و کار شما هستند. شش مرحله زیر را باید برای بازاریابی کسب و کار خود اجرا کنید. تحقیقات خود را درمورد بازار انجام دهید تحقیقات درمورد بازار بخش مهمی […]

تحقیق در مورد فرصت ها، شناسایی بازار هدف، ایجاد یک پیشنهاد منحصر به فرد، و انتخاب کانال های شما، همگی گام های مهمی در بازاریابی کسب و کار شما هستند.

شش مرحله زیر را باید برای بازاریابی کسب و کار خود اجرا کنید.

تحقیقات خود را درمورد بازار انجام دهید

تحقیقات درمورد بازار بخش مهمی از توسعه بازاریابی شما است. این مورد اطلاعاتی در مورد تفکر، الگوهای خرید و مکان مشتریان به شما ارائه می دهد. همچنین تحقیقات بازار می‌تواند به شما کمک کند تا پیش‌بینی فروش اولیه را انجام دهید، روند بازار را زیر نظر داشته باشید و آنچه را که رقیب شما انجام می‌دهد زیر نظر داشته باشید.

بازارهای هدف خود را مشخص کنید

تلاش برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به همه می تواند پرهزینه و بی اثر باشد. گروه بندی یا تقسیم بندی مشتریان بر اساس ویژگی های خاص به تمرکز تلاش های بازاریابی شما کمک می کند.

به طور کلی تقسیم بندی بر اساس موارد زیر انجام می شود:

جغرافیا

محل زندگی

محل کار

جمعیت شناسی

جنسیت

سن

سطح تحصیلات

اشتغال

درآمد

رفتار

دلیل اصلی استفاده از محصول یا خدمات شما چیست؟

چه چیزی در مورد برند شما برای آنها جذابیت دارد؟

نرخ استفاده آنها از محصول یا خدمات شما چقدر است؟

آنها معمولاً اطلاعات مربوط به نوع محصول یا خدمات شما را از کجا تهیه می کنند؟

بازار هدف شما باید به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد و مایل به پرداخت برای پیشنهاد شما باشد.

بیشتر بخوانید: شربت کبوسل 

راه های بازاریابی خود را انتخاب کنید

در حالی که روش های زیادی وجود دارد، برای اینکه تصمیم بگیرید از کدام یک استفاده کنید، می بایست مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

گزینه ها عبارتند از:

یک وب سایت تجاری

رسانه های اجتماعی

بروشورها

رویدادهای شبکه

تبلیغات چاپی

دهان به دهان

اهداف و بودجه خود را مشخص کنید

مشخص کردن اهداف به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید از طریق فعالیت های بازاریابی خود به دست آورید، تعریف کنید.

اهداف شما باید ویژگی های زیر را داشته باشند: مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان.

همچنین باید بودجه ای را به فعالیت های بازاریابی خود اختصاص دهید.

بودجه بازاریابی شما باید شامل عناصری مانند موارد زیر باشد:

توسعه و نگهداری وب سایت

بهینه سازی موتور جستجو

طراحی برندینگ

چاپ مواد تبلیغاتی (کارت ویزیت، بروشور، تابلو و غیره)

تبلیغات

کمک های مالی و حمایت ها

استخدام کارکنان برای انجام فعالیت های بازاریابی

مشتریان وفادار خود را افزایش دهید

مشتریان شما کلید موفقیت شما هستند، بنابراین مهم است که مراقب آنها باشید و وفاداری را تشویق کنید. استراتژی های ایجاد وفاداری در مشتریان عبارتند از:

ارتباط منظم با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها یا اخبار الکترونیکی

پیگیری پس از فروش

عمل به وعده های خود

استفاده از بازخورد و شکایات به عنوان فرصتی برای بهبود خدمات

گوش دادن به مشتریان

آموزش کارکنان در زمینه خدمات مشتری و فرآیندهای اولیه فروش.

نظارت و بررسی کنید

مهم است که به طور منظم فعالیت های بازاریابی خود را نظارت و بررسی کنید تا مشخص شود که آیا آنها به نتیجه مطلوب مانند افزایش فروش می رسند یا خیر.

در ابتدا باید برنامه بازاریابی خود را هر سه ماه یکبار مرور کنید تا مطمئن شوید که فعالیت های شما از استراتژی شما پشتیبانی می کند. هنگام معرفی محصول یا خدمات جدید، اگر رقیب جدیدی وارد بازار می شود یا مشکلی پیش می آید که بر صنعت شما تأثیر می گذارد، برنامه خود را مرور کنید.

فعالیت های نظارتی ممکن است شامل بررسی ارقام فروش شما به صورت منظم (ماهانه) یا نظارت بر فعالیت مشتری باشد. همچنین می توانید برای تعیین اثربخشی کمپین های رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به ابزارهای تحلیلی رایگان دسترسی داشته باشید و آنها را بررسی کنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.