1

۱۰ مورد از اشتباهات بازاریابی شبکه ای باید از آنها اجتناب کنید

  • کد خبر : 2872
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
۱۰ مورد از اشتباهات بازاریابی شبکه ای باید از آنها اجتناب کنید

بازاریابی شبکه ای بزرگترین حرفه در دنیای آزاد و سرمایه داری ما است که هیچ ریسک اولیه ای ندارد. اما این به این معنا نیست که این صنعت “سریع پولدار شوید” است: نه، سریع پولدار شدن یک افسانه است. برای موفقیت باید حرفه خود را جدی بگیرید، به کارخود متعهد باشید، فداکاری کنید، و آگاه […]

بازاریابی شبکه ای بزرگترین حرفه در دنیای آزاد و سرمایه داری ما است که هیچ ریسک اولیه ای ندارد. اما این به این معنا نیست که این صنعت “سریع پولدار شوید” است: نه، سریع پولدار شدن یک افسانه است. برای موفقیت باید حرفه خود را جدی بگیرید، به کارخود متعهد باشید، فداکاری کنید، و آگاه باشید، همانطور که در هر تجارت سنتی انجام می دهید. تفاوت در این است که در بازاریابی شبکه ای، شما از مزایای آن تا سطح بالاتری بهره مند خواهید شد. آگاه بودن همچنین به معنای آگاهی از خطرات و مشکلاتی است که ممکن است در راه با آن مواجه شوید و بنابراین همیشه یک قدم جلوتر باشید. ۱۰ مورد از اشتباهات بازاریابی شبکه ای در این نوشتار آمده‌است. به شما توصیه می کنم با دقت به آن ها توجه کنید و از آنها اجتناب کنید:

شماره ۱ – شما نمی دانید چه می خواهید

چرا این تجارت را راه اندازی کرده‌اید؟ اکثر مردم معمولاً پاسخ‌هایی مانند «درآمد بیشتر»، «چون می‌خواهم ثروتمند شوم»، «زیرا زندگی بهتری می‌خواهم» می‌دهند. خب، بله، ممکن است اینطور باشد، اما این پاسخ ها خیلی کلی است. پاسخ شما باید دقیق تر و قابل اندازه گیری باشد. سعی کنید اینگونه فکر کنید: “اگر زمان و پول مشکلی نبود، از فردا از انجام چه کاری لذت می برم؟” پاسخ شما ممکن است «به یک سفر به اروپا بروید»، «یک لپتاپ جدید برای پسرم بخر»، «آن رستوران با رتبه سه ستاره را امتحان کنید» و غیره باشد. به این ترتیب، تعیین اهدافتان بسیار آسان‌تر است، زیرا می‌توانید برنامه ریزی کنید و مرتباً بررسی کنید که چقدر تا رسیدن به آنها نزدیک یا چقدر فاصله دارید.

در طول ۳۳ سال گذشته، هر روز صبح در آینه نگاه می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم: “اگر امروز آخرین روز زندگی من بود، آیا می‌خواستم کاری را که امروز انجام می‌دهم انجام دهم؟” و هر زمان که پاسخ این سوال برای چندین روز متوالی نه بود، می دانم که باید چیزی را تغییر دهم.

-استیو جابز-

اشتباه رایج

شماره ۲ – شما روشی ندارید

استارباکس در صنعت خود غول بزرگی است، اما آیا فکر می کنید این به این دلیل است که آنها بهترین قهوه جهان را دارند؟ البته که نه. آنها فقط یک فرمول “کلید در دست” دارند، ساده، قابل تکرار در هر گوشه از جهان، و موفق.

یکی از اشتباهات بازاریابی شبکه ای اختراع همه چیز از ابتدا است. پیروی از نمونه های خوب بسیار آسان است. در کسب و کار بازاریابی شبکه ای خود، خیلی بهتر است که به روش های موجود تکیه کنید.

شماره ۳ – نداشتن مربی

مربی و منتور نداشتن یکی از اشتباهات در بازاریابی شبکه ای است که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند.

اگر می خواهید در بازاریابی شبکه ای موفق شوید این موضوع بسیار مهم است. مربی کیست؟ مربی شخصی است که در همان کسب و کار به نتایج عالی دست می‌یابد و به شما الهام می‌بخشد و او را تحسین می‌کنید. این نکته کاملاً با مورد قبلی مرتبط است: اگر مربی شما از یک فرمول موفق “کلید در دست” پیروی می کند، به آن پایبند باشید.

شماره ۴ – نداشتن مهارت های رهبری

در بازاریابی شبکه ای، توانایی کسب درآمد واقعی به طور مستقیم با تأثیری که بر دیگران دارید، متناسب است. وقتی شروع به کار روی خودتان کردید و اگر هنوز به آنها مسلط نشده اید، شروع به توسعه مهارت های رهبری کنید، خواهید دید که چقدر همه چیز به خوبی پیش می رود. هرچه توانایی شما برای تأثیرگذاری و هدایت افراد تیمتان بیشتر شود، کسب و کار شما بیشتر رونق می گیرد.

شماره ۵ – شما زمان حال خود را بر اساس گذشته خود قرار می دهید

آینده برای کسانی که تصمیمات خود را بر اساس تجربیات منفی گذشته می‌گیرند چگونه به نظر می رسد؟ برای اینگونه افراد آینده ی آنها آینه گذشته آنهاست. بیش از اندازه اهمیت دادن به گذشته‌یکی از اشتباهات در بازاریابی شبکه ای است.

بهترین کار این است که از گذشته درس بگیرید و سپس آن را پشت سر بگذارید. شما باید یاد بگیرید که در زمان حال زندگی کنید، زیرا زمان حال تنها چیزی است که می توانید “کنترل کنید”.

شماره ۶ – شما نمی دانید مغز چگونه کار می کند

ما معمولاً تنها از ۱۰ تا ۲۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم. مطمئنم این آمار را بارها شنیده اید. علاوه بر این، ۹۵٪ از مردم در حالت “بی حسی ذهنی” زندگی می کنند: بیشتر اوقات مردم نمی دانند دارند چه می کنند، زیرا آنها این کار را با خلبان خودکار انجام می دهند و در یک رکود گیر کرده‌اند.

اگر می خواهید نتایج متفاوتی داشته باشید، امروز باید طرز فکر خود را تغییر دهید.

ذهن ما به روش دایره ای آسان کار می کند: باورهای شما بر افکار شما تأثیر می گذارد، که بر اعمال شما تأثیر می گذارد، که بر نتایج شما تأثیر می گذارد، که بر باورهای شما تأثیر می گذارد. دوباره و دوباره. همه اینها ذهنیت شما را تشکیل می دهند.

اگر باورهای مثبتی در مورد خود شکل دهید، آنها یک ذهنیت فعال ایجاد می کنند: باورهای مثبت افکار مثبت ایجاد می کنند، که به نوبه خود منجر به اقدامات مؤثر می شود که نتایج مثبت و مؤثر مشابهی برای شما به همراه خواهد داشت. این نتایج باورهای مثبت شما و به ویژه عزت نفس شما را تقویت می کند.

اشتباه رایج

شماره ۷ – نداشتن هوش عاطفی

بازاریابی شبکه ای کسب و کاری است که برای شما لحظات بالا و پایینی ایجاد می کند. اگر بدانید مغز انسان چگونه کار می کند (شماره ۶)، وقتی اتفاق بدی می افتد، تحت تأثیر احساسات، باورها و افکار منفی قرار نخواهید گرفت.

یکی از اشتباهات رایج این است که شما کنترل کامل احساسات را در دست نداشته‌باشید، و نه تحت الشعاع وقایع باشید.

شماره ۸ – شما برند شرکت خود را به دیگران معرفی می کنید، نه خودتان

وقتی افراد جدید به بازاریابی شبکه ای می پیوندند، معمولاً انتخاب خود را بر اساس دو عنصر قرار می دهند: محصول و افراد. اینها مهمتر از شرکت هستند. و بین این دو، افراد حتی مهمتر از محصولات هستند.

در نهایت، بازاریابی شبکه ای یک تجارت مردمی است و مردم می خواهند به مردم بپیوندند، نه لوگوی یک شرکت.

بنابراین، شما باید فردی باشید که مردم بخواهند به او بپیوندند، به آنها اعتماد به نفس القا کنید، و به آنها احساس امنیت بدهید. شما باید با مردم رابطه قوی ایجاد کنید، محتوای ارزشمندی ارائه دهید، آنها را راهنمایی کنید، تا هر کاری را که انجام می دهید و هر چیزی را که می گویید بر افراد تاثیرگذار باشد.

شماره ۹ – شما نمی دانید چگونه پیش بینی کنید

روزهای «تماس با همه و ارائه فرصت» به پایان رسیده است. جستجوی همه افراد یکی از اشتباهات بازاریابی شبکه ای است که اتلاف وقت و به دور از اثربخشی است.

چیزی که اکنون سودمند است، پرسش و گوش دادن به نیازهای مردم است. چیزی که مردم بیشتر به آن نیاز دارند، راه حلی برای مشکلاتشان است. اگر مفهوم کسب و کار خود را به کسی ارائه دهید که مشکل خود را برای شما آشکار کرده است (مانند ساعات کار زیاد، صرف نکردن وقت کافی با خانواده، نداشتن زمان یا پول برای تعطیلات یا پس انداز یا پول اضافی برای سرمایه گذاری) به احتمال زیاد فرصت شما به عنوان راه حل مشکل او تلقی می شود.

شماره ۱۰ – جاه طلب نبودن، آموزش پذیر نبودن، تغییر پذیر نبودن

اینها سه ویژگی کلیدی هستند:

جاه طلبی: جاه طلبی نه تنها برای پول درآوردن، بلکه جاه طلبی برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر.

قابل آموزش: یکی از اشتباهات بازاریابی شبکه ای گوش ندادن به منتور است.اگر آمادگی گوش دادن به توصیه های حامی مالی خود یا منتور را نداشته‌باشید، به نتایج عالی نخواهید رسید. هر کاری که برای اولین بار انجام می‌دهیم در ابتدا باعث ناراحتی و سختی ما می‌شود، اما با تمرین و تکرار آسان‌تر و آسان‌تر می‌شود، و در دراز مدت می‌توانید آن را به خط پایین آینده خود آموزش دهید. چرا به راه خود ادامه دهید، وقتی مسیر روشنی در پیش دارید که دیگران قبلاً با موفقیت آن را طی کرده اند (روش شماره ۲ – مربی شماره ۳)؟

تغییر پذیری: اگر برای تغییر زندگی که شما را راضی نمی کند آماده نیستید، سرنوشت شما را به ناخشنودی می رساند. چرا بسیاری از مردم از زندگی خود ناراضی هستند؟ از آنجایی که آنها تصمیمی برای تغییر نمی‌گیرند، به طرز فکرهای قدیمی و منفی که از ترس منجمد شده‌اند را رها نمی‌کنند.

اگر اینجا هستید و این نوشتار را می خوانید، به این دلیل است که می دانید بازاریابی شبکه ای چه کاری می تواند برای شما انجام دهد، و این اولین قدم به سوی تغییر و زندگی است که ارزش زندگی کردن را داشته باشد! هرکسی که از یادگیری دست بکشد پیر است، چه در بیست سالگی و چه در هشتاد سالگی. هرکس که یادگیری را ادامه میدهد، جوان میماند. بزرگترین چیز در زندگی این است که ذهن خود را جوان نگه دارید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.