2

چگونه بازاریابی شبکه ای را یاد بگیریم؟

  • کد خبر : 2146
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
چگونه بازاریابی شبکه ای را یاد بگیریم؟

آیا فردی بسیار برون‌گرا و پرشور هستید، بازاریابی شبکه ای، که به عنوان بازاریابی چند سطحی (MLM) نیز شناخته می شود، می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. بازاریابی شبکه ای نه تنها شما را با دنیای فروش آشنا می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند تا اصول اولیه راه اندازی یک تجارت […]

آیا فردی بسیار برون‌گرا و پرشور هستید، بازاریابی شبکه ای، که به عنوان بازاریابی چند سطحی (MLM) نیز شناخته می شود، می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

بازاریابی شبکه ای نه تنها شما را با دنیای فروش آشنا می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند تا اصول اولیه راه اندازی یک تجارت آنلاین را به یاد بگیرید.

چگونه می‌توانید وارد دنیای هیجان انگیز بازاریابی شبکه ای شوید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی شبکه ای و یادگیری بازاریابی شبکه ای، ادامه مطلب را بخوانید.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار و استراتژی است که در آن محور کسب و کار MLM از فروش شخص به فرد سرچشمه می گیرد. در ابتدا، موفقیت شما در یک شرکت MLM به توانایی شما در فروش محصولات به دوستان و خانوادتان بستگی دارد.

دوستان، خانواده و هر کس دیگری که می توانید به آنها محصول بفروشید، بخشی از “شبکه” شما می شوند. ایجاد شبکه برای برنامه های تجاری و موفقیت آینده شما بسیار مهم است.

بازاریابی شبکه ای برای چه مواردی استفاده می شود؟

بازاریابی شبکه ای چند کاربرد اساسی دارد.

ایجاد یک فرصت تجاری. اگرچه شما به یک شرکت بزرگتر وابسته هستید، بازاریابی شبکه‌ای راه‌ قانونی برای ساختن یک برند شخصی برای خودتان هستند. شبکه سازی حتی یک فروشنده تازه کار را با زیر و بم کسب و کار آشنا می‌کند. این می تواند یک فرصت بزرگ برای توسعه شخصی شما نیز باشد.

فروش محصولات. به طور خلاصه، هدف بازاریابی شبکه ای در نهایت فروش است. فروش محصول هدف شماره یک است و هر چه محصولات بیشتری به مردم بفروشید، موفق تر خواهید بود.

استخدام دیگران برای کمک به شما در فروش محصولات. در سطوح بالاتر، بسیاری از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به فروشندگان انگیزه می‌دهند تا دیگران، گاهی دوستان و خانواده را برای فروش یک محصول خاص استخدام کنند.

یادگیری بازاریابی شبکه ای

چگونه یک فرصت تجاری در بازاریابی شبکه ای راه اندازی می شود؟ خوشبختانه، بازاریابی شبکه ای برای کسانی که در فروش تازه وارد هستند، شروع به کسب و کار کرده اند یا منبع درآمد ثانویه ای می خواهند بسیار مناسب است.

بیایید ببینیم برای یادگیری بازاریابی شبکه ای به چه چیزهایی نیاز دارید.

یادگیری بازاریابی شبکه ای چقدر طول می کشد؟

در شش ماه تا یک سال همه چیز را تثبیت کنید. اما عوامل زیادی مانند طرح های تجاری و میزان خوب بازاریابی و فروش محصولات نیز تاثیرگذار هستند.

برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای، باید به آن زمان اختصاص دهید. معمولا شروع بازگشت سود تا یک سال طول می کشد. اگرچه این ممکن است برای برخی دلسرد کننده باشد، اما در نهایت می توانید فرمول برنده ای را پیدا کنید که برای شما کار می کند.

نحوه یادگیری بازاریابی شبکه ای: گام به گام

بیایید ببینیم که چگونه به بازاریابی شبکه ای و فرصت های تجاری مختلف آن که توسعه شخصی و برنامه های تجاری را ارتقا می دهد، نفوذ کنیم.

شرکت مناسب برای همکاری را پیدا کنید. این موضوع بسیار مهم است. شما باید بسیار مراقب باشید، زیرا اگر دقت لازم می تواند منجر به این شود که با یک طرح هرمی غیرقانونی درگیر شوید. اگر مطمئن نیستید، یک نام تجاری مطرح انتخاب کنید. صرف نظر از اینکه چه چیزی را انتخاب می کنید، حتما تحقیقات دقیقی در مورد شرکت و امور مالی آن انجام دهید.

درباره صاحبان مشاغل تحقیق کنید. در کنار تحقیق در مورد خود شرکت، قبل از انجام هر کاری، مدیر عامل شرکت را جستجو کنید. به دنبال هرگونه پرچم قرمز، مانند مشکلات قانونی باشید. اگر نسبتاً معتبر به نظر می رسند، آن را دنبال کنید.

درباره محصولاتی که می فروشید تحقیق کنید. محصولات این شرکت منبع درآمد اصلی شما در بازاریابی شبکه ای خواهد بود. بنابراین، شما باید یک بار دیگر به بررسی خود محصولات بپردازید.

یک طرح کسب و کار شخصی ایجاد کنید. اکنون که از حمایت شرکت و محصولات برخوردار هستید، وقت آن است که همه چیز را ترسیم کنید. قصد فروش چه چیزی را دارید؟ آیا قصد دارید محصول خود را منحصراً در رسانه های اجتماعی معرفی کنید یا یک فروشنده خانه به خانه خواهید بود؟

ارجاع بگیرید. فروش تماماً در مورد ارجاع است که به شخصی علاقه مند به آنچه شرکت شما می فروشد اشاره دارد. گرفتن ارجاع برای موفقیت شما بسیار مهم است. سریع ترین راه برای به دست آوردن ارجاع از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام است. دوستان و خانواده نیز به فروش شما کمک خواهند کرد.

چه چیزی می توانیم از بازاریابی شبکه ای بیاموزیم؟

شیوه بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی یا MLM یکی از مدل های کسب و کار در چند دهه گذشته است که سرعت در حال رشد است. بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۳، کل درآمدهای فروش مستقیم سالانه ۱/۷ درصد رشد کرد که به طور چشمگیری بالاتر از نرخ رشد اقتصاد و کل خرده‌فروشی بود.

هر مدل کسب و کاری که به این سطح از موفقیت دست یافته است احتمالاً نکاتی دارد که همه افراد در تجارت می توانند از آنها استفاده کنند. ما این مدل‌ کسب‌وکار را به‌عنوان روشی از توزیع تعریف می‌کنیم که در آن افراد برای حجم فروش تولید شده توسط افرادی که در شبکه توزیع استخدام کرده‌اند، دستمزد دریافت می‌کنند.

۲۰٪ از بزرگسالان آمریکایی گزارش دادند که اکنون نماینده فروش مستقیم هستند. فروش مستقیم به فروش محصول یا خدمات، از یک شخص به فرد دیگر، خارج از یک مکان ثابت گفته می شود. در سال ۲۰۰۰، ۵۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی گزارش دادند که در برخی زمان ها، کالاها یا خدماتی را از یک نماینده فروش مستقیم خریداری کرده اند.

همه ما برای خودمان کار می کنیم. دوران “مرد شرکت” بودن گذشته است. شغل شما کسب و کار شماست. بازاریابی چند سطحی فقط این موضوع را آشکار می کند. با این حال، یکی از مواردی که این کسب و کار را جذاب‌ می‌کند، ورود آسان به این تجارت است که همچنین بزرگ‌ترین خطرات را نیز ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد بدون داشتن مهارت های لازم برای اجرای یک کسب و کار موفق وارد آن می شوند.

همه افراد در تجارت می‌توانند شیوه های بازاریابی شبکه ای موفق بیاموزند. در این نوشتار شش نکته وجود دارد که همه افراد حرفه‌ای‌ در فروش و بازاریابی می‌توانند صرف نظر از صنعتشان برای موفقیت بیشتر از آن استفاده کنند:

هر کسب و کاری یک تجارت مبتنی بر رابطه است

جان میلتون فاگ، سردبیر نتورکینگ تایمز، نویسنده The Greatest Networker in the World، و یکی از موفق ترین مربیان بازاریابی شبکه ای، می گوید: شما نمی توانید یک محصول نا مرغوب را با یک رابطه خوب بفروشید، اما برای فروش محصول خود حداقل به یک رابطه کاربردی نیاز دارید. این امر به ویژه در بازاریابی چند سطحی، صنعتی که حول فروش فرد به فرد بنا شده است، مشهود است.

به طور تحلیلی در مورد شبکه خود فکر کنید

Shaul Gabbay در کتاب خود (سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه مالی: مورد بازاریابی شبکه ای) گزارش می دهد که سریع ترین گروه از نمایندگان فروش کسانی بودند که در ابتدا پیوندی هرچند ضعیف با شبکه های متراکم داشتند. به عبارت دیگر، فروشندگان موفق به یک بازار دست نخورده نفوذ می کنند و سپس برای به دست آوردن سهم بالا در بازار در آن بازار تلاش می کنند. اگر آن بازار دست نخورده بسیار متراکم باشد، انجام این کار آسان تر است. تبلیغات دهان به دهان در این نوع شبکه با سرعت بیشتری در مورد ارزش محصول یا خدمات شما منتشر می شود. این اصل به ویژه در بازاریابی شبکه ای مشهود است، صنعتی که در آن «شبکه ها کار می کنند». با این حال، این ایده تقریباً برای هر کسب و کاری صدق می کند.

بدون اهرم نفوذ کنید

در سال ۲۰۰۲، ۷۹٫۹ درصد از نیروی فروش مستقیم زن بودند. ۵۶٪ فقط یک دوره آموزشی دانشگاهی، مدرسه فنی یا بازرگانی را به پایان رسانده اند یا فقط تحصیلات دبیرستانی دارند. شیوه های بازاریابی شبکه‌ای تفاوت بسیاری با شیوه‌ی فروش شرکت های سنتی آمریکایی دارد که معمولاً مردانه تر هستند و سطح تحصیلات بالاتری دارند. نیروهای فروش مستقیم دقیقاً شبیه مشتریان خود هستند. افراد هنگام فروش به جامعه خود می‌توانند فروشندگان بسیار مؤثری باشند، زیرا فرهنگ و علایق مشترک پایه‌ای را برای ایجاد سریعتر روابط قوی ایجاد می‌کند.

اول یک رابطه بسازید

یکی از جنبه‌های ظریف بازاریابی شبکه‌ای این است که افراد از روابط شخصی خود برای فروش محصول استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد به راحتی روابط چندگانه ایجاد می‌کنند: دوستان آنها مشتریان آنها هستند و بالعکس. با ظرافت می توانید همین کار را انجام دهید.

همه افراد مشتری نیستند

یکی از اشتباهاتی که برخی از بازاریابان شبکه‌ای مرتکب می‌شوند، مانند بسیاری دیگر از فروشندگان و بازاریابان، این است که هر کسی را که ملاقات می‌کنند به عنوان یک مشتری در نظر می‌گیرند. در بازاریابی شبکه ای، این به عنوان “قانون سه پا” شناخته می شود. یعنی هرکسی که در فاصله سه فوتی شما قرار دارد، یک مشتری احتمالی است. اما بازاریابان شبکه ای برتر این کار را انجام نمی دهند. مکس استینگارت، خالق دوره آموزشی «موفقیت آنلاین» برای بازاریابان شبکه‌ای، می‌گوید “فقط با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. برخی به مشتری تبدیل می‌شوند و برخی دیگر نمی‌شوند. هیچ جدول زمانی وجود ندارد.»”

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

صنعت بازاریابی شبکه ای یک صنعت خوب برای استفاده از شبکه های اجتماعی است. Steingart به مردم می‌آموزد که چگونه با استفاده از شبکه های  اجتماعی “جهان را تبدیل به بازار خود کنند”. او می‌گوید که وقتی به شخصی پیام فوری می دهد تا مکالمه ای در مورد اینکه به شبکه توزیع او بپیوندد داشته باشد، ۵۰٪ از افرادی که با او تماس می گیرند و به گفتگو پاسخ می دهند. بیشتر متخصصان فروش و بازاریابی از شبکه های اجتماعی برای تسریع فروش خود استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2146

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.