دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکتهای بازاریابی شبکهای و کسبوکارهای مجازی در خصوص وظایف شعب شرکت های بازاریابی شبکه ای و نحوه نظارت بر آن ها به اطلاع کلیهبازاریابان میرساند؛
وظایف شعب شرکت های بازاریابی شبکه ای و نحوه نظارت بر آن ها
مطابق بخشنامه شماره ۶۰/۲۲۶۴۸۰ مورخ ۹۴/۱۰/۲۶ و با عنایت به اینکه شعب تابعه شرکت های بازاریابی شبکه ای، به عنوان نماینده شرکت در محل بوده و تحت نام شرکت و با پروانه کسب و مجوز تاسیس شعب به فعالیت می پردازند، لذا ضروری است تا تکالیف قانونی شرکت، در شعب نیز مجری باشد و رعایت آن، از سوی شرکت ها تضمین گردد. علی ایحال، علاوه بر لزوم اجرای صحیح این تکالیف از سوی شرکت، توجه به موارد ذیل و رعایت آنها در اسرع وقت مورد تأکید می باشد:
۱- فعالیت شعب در ساعات متعارف اداری.
۲- رعایت شئونات اداری در شعب.
۳- حضور مستمر و مؤثر مسئول شعبه جهت انتظام بخشی فعالیت های شعب و پاسخگویی به بازاریابان و مراجعات مشتریان و دستگاه های نظارتی.
۴- برگزاری منظم جلسات آموزشی و توجیهی براساس مطالب آموزشی شرکت و منطبق با مفاهیم آیین نامه.
۵- پرهیز از ایجاد مزاحمت برای واحدهای مجاور.
۶- برگزاری رایگان آموزش بدون تعیین هرگونه شرطی از جمله خرید مقدار مشخصی از کالا.
۷- نصب تصویر پروانه کسب، مجوز تاسیس شعبه و آیین نامه اجرایی تبصره ماده۸۷ قانون نظام صنفی، اینفو گراف های بازاریابی شبکه ای و سایر اطلاعیه ها و بخشنامه ها.
۸- درج نشانی سایت و شماره تماس های رسیدگی به شکایات دبیرخانه کمیته نظارت.
۹- آگاهی مسئولین شعب از مقررات و مفاهیم بازاریابی شبکه ای.
۱۰- جلوگیری از تغییر استراتژی فروش و هر گونه تبلیغات خلاف واقع.
۱۱- تجهیز شعب به امکانات اولیه اداری و آموزشی لازم.
۱۲- جلوگیری از هرگونه تجمع و برگزاری جلسات در خارج از شعب.
۱۳- ممانعت از جذب افراد زیر ۱۸ سال به عنوان بازاریاب.
۱۴- حضور بازاریابان در شعب با داشتن کارت شناسایی عکس دار.
۱۵- تحویل کالای دارای بر چسب قیمت به بازاریابان و مشتریان.
۱۶- درج شرایط باز پس گیری کالا.
۱۷- اطمینان از انعقاد قراردادکتبی بازاریابان فعال براساس نمونه فرم قرارداد.
بدیهی است عدم رعایت موارد مطروحه در گزارشات بازرسی دستگاه های متناظر استانی کمیته نظارت موضوع ماده۱۵ آیین نامه مارالذکر به این دبیرخانه منعکس و با متخلف برابر مقررات رفتار و در ارزیابی عملکرد شرکت ها نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.