2

هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید

  • کد خبر : 2339
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید

دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی در رابطه با هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید به اطلاع کاربران و کلیه فعالین شرکت های بازاریابی شبکه ای می رساند؛ هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید حسب گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به شماره […]

دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی در رابطه با هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید به اطلاع کاربران و کلیه فعالین شرکت های بازاریابی شبکه ای می رساند؛

هشدار به شرکت خانواده تحول آفرین خورشید

حسب گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به شماره ۸۱۰۶/۳۴ مورخ ۱۷/۰۲/۱۴۰۱، آقای م.م.ق بازاریاب آن شرکت بدون اخذ مجوز لازم، در محل شعبه شرکت بادران گستران به آدرس یزد اقدام به فعالیت نموده است. و این موضوع بی ارتباط با کوچ تعدادی از بازاریابان شرکت یاد شده به آن شرکت نمی باشد.

لازم بذکر است براساس گزارشات واصله رویه تجاری و نگرش این دسته از بازاریابان معمولاً به گونه ای است که با استراتژی ایجاد شعب در سراسر کشور صرفاً در زمینه توسعه و گسترش شبکه فروش خود برای کسب درآمد متمرکز شده بنحوی که در عمل شعب مربوطه به دفاتر کاری آنها مبدل گشته و بعضاً از طریق این دفاتر و مجوزهای صادره وزارت صنعت، معدن وتجارت با تعیین استراتژی فروش و فشار به بازاریابان تازه وارد بدنبال درآمد از راه خرید‌های غیر ضروری و مازاد بر نیاز شخصی و توان فروش آن‌ها می باشند.

درضمن آنها تمایل دارند هزینه های شعب را بصورت درصدی از حجم فروش گروهی بازاریابان زیر مجموعه خود دریافت کنند. و از این طریق نیز ضمن کسب درآمد استقلال خود را حفظ نمایند. از طرف دیگر این شرکت ها معمولاً با دو اجاره نامه متفاوت یکی برای ارائه جهت اخذ مجوز و دیگری به اسم بازاریاب تهیه می‌کنند. و بدنبال توسعه و گسترش فروش شرکت صرفاً از طریق خرید بازاریابان هستند. و فاقد آموزش و برنامه های صحیح مبتنی بر مشتری یابی و مشتری مداری می باشند. شایان ذکر است فروش این دسته از شرکتها برحسب نیاز واقعی بازاریابان نبوده و نتوانسته‌اند کالایی با برند مشخص به بازار عرضه نمایند. بنابراین درصورت تعلیق فعالیت، با مشکلات و شکایات متعددی روبرو خواهند شد.

باتوجه به مراتب مذکور اهم موارد و حداقل اقداماتی که باید به منظور جلوگیری از نارسائی و سوء اجرای قوانین و مقررات انجام پذیرد عبارت است از:

مورد اول

سیستم آموزشی مبتنی بر مدل تجاری بازاریابی شبکه‌ای سالم مبتنی بر برنامه مشخص برای جذب مشتری نهایی آغاز شود. و برنامه های مشتری یابی و فروش محصول به مشتری نهایی برابر ابلاغیه شماره ۲۶۷۷۸۹/۶۰ مورخ ۰۹/۱۱/۱۴۰۰ در تمام سطوح بازاریابان اجرایی گردد. توجه شود برخی از بازاریابان صرفاً درصدد خرید فرصت درآمدی و کسب درآمد از راه جذب بازاریابان تازه وارد هستند. در نتیجه حجم زیادی از کالاها نزد بازاریابان تازه وارد انبار می‌شود و آن‌ها ناچاراً برای جلوگیری از زیان مجبور می‌شوند که کالاهای خود را به قیمت پایین‌تر از هر راه ممکن از جمله در فضای مجازی بفروش برسانند تا ضرر را بکاهند. لذا باید با واقعی نمودن قیمت و ایجاد سیستم رهگیری کالا جایگاه این بازاریابان در درختواره، شناسایی و اقدامات بازدارنده و آموزش‎های لازم اجرا شود. و درصورت تکرار نسبت به لغو قرارداد با بازاریاب متخلف اقدام گردد.

مورد دوم

مکانیسم‌های اعلان و اقدام بصورت پنجره (پاپ آپ) و پیام های آنلاین (نوتیفیکشن) در دفاتر کاری بازاریابان فعال گردد. بنحوی که پس از تایید محتوای آموزشی و خود نظارتی توسط بازاریاب، پنجره مذکور بسته و یا ورود به مرحله‌بعدی در سایت شرکت امکانپذیر باشد. درضمن پاسخ بازاریاب باید براساس اقدام واقعی و عملی سنجش و در پایگاه‌داده شرکت مستند گردد. برنامه‌آموزشی جداگانه برای تیم‌های فروش و بازاریابان دارای ریسک فعالیت بالا و همچنین افرادی که در ارائه آموزش‌صحیح و اصولی اخلال ایجاد می‌نمایند اجرا شود. و درصورت تکرار نسبت به لغو قرارداد با بازاریاب متخلف اقدام گردد.

مورد سوم

با ایجاد سازوکار موثر از طریق رویه های انسانی و یا پایشگر هوشمند بطور مستمر با جستجو نام شرکت و تیم های فروش مربوطه در صفحات اجتماعی، بسترهای درج آگهی و اشترک ویدئو از هرگونه بازنمایی شفاهی، کتبی یا تصویری رفتارهای گمراه کننده، فریبنده و تبلیغ خلاف واقع درباره درآمد و محصولات شرکت مطابق مفاد سند راهنمای جلوگیری از رفتارهای فریبنده و تبلیغ خلاف واقع به شماره ۲۲۵۱۹۴/۶۰ مورخ ۲۱/۰۹/۱۴۰۰ نسبت به حذف نشر این اطلاعات اقدام نماید. مفاد مذکور باید در قرار داد، دستورالعمل های رفتاری وانگیزشی بازاریابان درج گردد و اقدام علیه محتوا و رفتار های گمراکننده و برخورد با بازاریاب متخلف از طریق پیغام آنلاین (نوتیفیکیشن) به کلیه تیم های فروش اطلاع رسانی شود و هم زمان توضیحات کافی در سایت یا شبکه اجتماعی رسمی شرکت ارائه گردد.

این هشدار که با اتکاء به قرائن و شواهد و دلائل مثبته حاکی از احتمال و ظن قوی بر ارتکاب تخلف و مشتمل بر توضیحات و دلائل صدور آن است در جهت آگاهی بخشی به شرکت و بازاریابان جهت پیگیری و هدایت آن‌‌ها در برابر آثار و نقض احتمالی قوانین، ضرورت اصلاح رویه و شیوه تجارت نادرست و همچنین اطلاع از عواقب اقدامات اجرایی کمیته نظارت ( اخطارکتبی، تعلیق، ابطال مجوز، ارجاع پرونده شرکت و بازاریابان به مراجع ذی‌صلاح‌) و همچنین تقویت نظارت عمومی بر فعالیت بازاریابی شبکه‌ای و جمع آوری گزارشات مردمی صادر گردیده و نافی اجرای ضمانت‌های مقرر در آئین‌نامه برای آن شرکت نیست و این امر جداگانه اعمال خواهد گردید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.