دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکتهای بازاریابی شبکهای و کسبوکارهای مجازی در خصوص نظارت بر عملکرد بازاریابان و نحوه برخورد با بازاریاب متخلف به اطلاع کلیهبازاریابان میرساند؛
نظارت بر عملکرد بازاریابان و نحوه برخورد با بازاریاب متخلف
براساس بخشنامه شماره۶۰/۵۷۷۳۳ مورخ ۹۵/۳/۴ دبیرخانه کمیته نظارت برفعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی ، به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای ماده (۱۰) آئین نامه اجرائی موضوع مواد (۲) ، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی موضوع نظارت بر فعالیت بازاریابان و با توجه به مفاد قرارداد الگو فیمابین شرکت و بازاریاب، شرکت های مذکورموظف گردیدند نکات ذیل را به منظور نظارت موثر بر فعالیت بازاریابان و رعایت حقوق ایشان رعایت نمایند:
۱- منشور اخلاقی و ضوابط انضباطی شرکتباید در چارچوب مفاد آئیننامه بصورت شفاف تهیه و بر روی سایتشرکت و دفتر کاری بازرایاب قابل رؤیت باشد.
۲-درصورت بروز تخلف از سوی بازاریاب، شرکت مکلف است موارد را بصورت کتبی با تعیینمهلت مناسب برای ارائه مدارک یا اصلاح عملکرد، به وی اعلامنماید.
۳- درصورت عدم اصلاح عملکرد در مهلت مقرر درصورتی که تصمیم شرکت بر تعلیق جایگاه بازاریاب باشد، تنها باید امکان خرید او مسدود می شود. و درصورت تکرار تخلف شرکت مکلف است مطابق ماده(۶) قرارداد الگو، پانزده روز قبل موضوع فسخ قرارداد را با ذکر دلایل به صورت کتبی به طرف دیگر اعلام و نسبت به لغو جایگاه وی اقدام نماید.
کلام آخر
عدم صدور هشدار موید این نیست که فعالیت کسب و کارهای دیگر کاملاً در چارچوب قانون است. گزارش شما میتواند ما را به موقع در مورد شناسایی رویه تجاری بد یا بروز تخلفات در حوزه بازاریابی شبکه ای آگاه نماید.
لطفا؛ هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است تخلفات یا رویه تجاری بد در حوزه بازاریابی شبکه ای است گزارش دهید. گزارش شما به ما در جهت تامین منافع عمومی کمک خواهد نمود.