3

۱۱ نکته برای کمک به شبکه سازی بهتر!

  • کد خبر : 2332
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
۱۱ نکته برای کمک به شبکه سازی بهتر!

بسیاری از مردم بر این باورند که شبکه سازی در بازاریابی شبکه ای به معنای تماس با همه و درخواست کار از آنهاست. مردم مفهوم شبکه سازی را با زورگو بودن و سلطه جو بودن مرتبط می دانند. برخی از افراد تمایل دارند خود را از شبکه پنهان کنند زیرا نمی خواهند به عنوان این […]

بسیاری از مردم بر این باورند که شبکه سازی در بازاریابی شبکه ای به معنای تماس با همه و درخواست کار از آنهاست. مردم مفهوم شبکه سازی را با زورگو بودن و سلطه جو بودن مرتبط می دانند. برخی از افراد تمایل دارند خود را از شبکه پنهان کنند زیرا نمی خواهند به عنوان این نوع افراد برچسب زده شوند. شبکه‌سازی یک خیابان دو طرفه است، راهی برای شناخت بهتر کسی و یافتن راه‌هایی است که ممکن است بتواند به شما کمک کند و چگونه شما می‌توانید به دیگران کمک کنید.

یک رویداد شبکه حرفه ای فرصتی عالی برای معرفی خود، ایجاد ارتباطات جدید و حتی یافتن شغل جدید است. تحقیقات فعلی نشان می دهد که تعداد زیادی از مشاغل از طریق شبکه پر می شوند. نتورکرهای موفق علاقه زیادی به مخاطبین شبکه خود نشان می دهند و سخت تلاش می کنند تا روابط خود را توسعه دهند، اعتبار خود را بالا ببرند و اطلاعات و دانش خود را به اشتراک بگذارند. برای تبدیل شدن به یک نتورکر موفق، باید این باور را دنبال کنید که همه چیزهایی برای یادگیری و به دست آوردن دارند.

شبکه سازی یک فرآیند مداوم است، مستلزم پشتکار، توجه، سازماندهی و حسن نیت است. مفهوم شبکه سازی را در جستجوی شغل خود بگنجانید و فرصت هایی را به دست خواهید آورد و روابطی ایجاد خواهید کرد که تا آخر عمر باقی خواهند ماند.

.بیشتر بخوانید:

تمديد مجوز بازاريابي شبكه اي هلدينگ تجارت قرن بيست و يكم ايرانيان

ارزش خود را به مشتریان و کارفرمایان با این نکات ساده شبکه نشان دهید:

۱٫ از طریق افراد دیگر با مردم آشنا شوید

بهترین و ساده ترین راه برای ملاقات با مردم از طریق معرفی است. با افرادی که از قبل می‌شناسید و افرادی را که به دنبال ملاقات با آنها هستید می‌شناسند تعامل کنید. با معرفی شدن از طریق آنها یا شرکت در گفتگوهای آنها، به احتمال زیاد با استقبال گرم و معرفی شخصی که می خواهید با او آشنا شوید، مواجه خواهید شد. این اثر مشابه LinkedIn از طریق ابزار معرفی آنلاین آنها، یا حتی از طریق پیوستن به حلقه مناسب در یک رویداد با شخصی که می‌شناسید است.

۲٫ از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی روشی موثر برای شناخت بهتر مخاطبین مهم و بدون فشار ملاقات رو در رو است که ممکن است برای آن آمادگی نداشته باشید. در پروفایل لینکدین، اینستاگرام، توییتر و موارد دیگر به دنبال مخاطبین همفکر یا کلیدی باشید که دوست دارید بهتر بشناسید. سعی کنید در مورد مطالبی که آنها پست می کنند نظر دهید یا به نظری که می دهند پاسخ دهید، با آنها گفتگو کنید. هنگامی که فرصت ملاقات حضوری با آنها را دارید، ارجاع به ارتباطات قبلی با آنها آسان تر خواهد بود.

۳٫ درخواست شغل نکنید

مفهوم شبکه سازی به این معنا نیست که از همه کسانی که می شناسید درخواست شغل کنید، در واقع، وقتی شبکه سازی می کنید هرگز نباید از کسی درخواست کار کنید. باید از افراد اطلاعاتی بخواهید که به شما در جستجوی شغل کمک کند. هدف اصلی شبکه شما باید ایجاد یک رابطه باشد تا زمانی که فرصتی در آینده پیش بیاید، مخاطب شما ممکن است مایل به ارجاع شما باشد.

مفهوم شبکه سازی

۴٫ از رزومه خود به عنوان ابزاری برای مشاوره استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های آسان و در عین حال بسیار مؤثر برای ایجاد شبکه در طول جستجوی کار این است که از دیگرانی که با آنها رابطه برقرار کرده‌اید بخواهید رزومه شما را بررسی کنند و در مورد چگونگی بهبود آن به شما بازخورد بدهند. استفاده از این تکنیک به چند دلیل ارزشمند است. هنگام بررسی رزومه شما، سوابق کاری، عناوین قبلی، اهداف و بسیاری از چیزهایی که ممکن است هنوز در مورد شما ندانند را کشف کنند. آنها ممکن است یک شرکت یا ارتباطی را به خاطر بیاورند که پس زمینه شما کاملاً برای آن مناسب باشد.

۵٫ زمان زیادی را نگیرید

قبل از شروع شبکه سازی، حتماً یک دستور کار داشته باشید و جلسه را در مسیر خود نگه دارید. زمان ارزشمند است و مردم هرگز با کسی که زمان زیادی از آنها می گیرد خوشحال نیستند. با برنامه ریزی از قبل برای جلسه خود، حرفه ای بودن خود را تثبیت می کنید، اعتبار کسب می کنید و تمام موضوعات مهمی را که می خواستید پوشش دهید پوشش می دهید.

۶٫ اجازه دهید طرف مقابل صحبت کند

هنگام برقراری شبکه، مطمئن شوید که تمام صحبت ها را انجام نمی دهید. کلید گفتگوی خوب، شنونده خوبی بودن است. اگر از شخص دیگری راهنمایی یا نظر خواسته اید، مطمئن شوید که او فرصت ارائه آن را دارد و به شما می گوید. اگر تمام صحبت‌ها را انجام دهید، ممکن است فرد احساس کند که علاقه‌ای به حرف‌های او ندارید و مطمئن نیستید که با اطلاعاتی که ارائه کرده‌اید چه اقدامی انجام دهید. برخی از سوالات زیر را بپرسید:

چه مدت با این شرکت بودید؟

یا چه مدت در این زمینه حضور دارید؟

چه چیزی را در شغل خود دوست دارید یا دوست ندارید؟

برای این موقعیت به چه نوع آموزش نیاز داشتید؟

فرهنگ این شرکت چیست؟

۷٫ ارائه یک داستان موفقیت

هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که ممکن است شخص دیگر به آن علاقه مند باشد و می توانید در مورد آن مشاوره ارائه دهید، با گفتن داستانی در موقعیت مشابه، راه حلی ارائه دهید. در مورد مشکل خود و نحوه حل آن به آنها بگویید، اما آن را کوتاه بیان کنید. با گفتن مشکل و سپس راه حل خود به آنها شروع کنید.

۸٫ پیشنهاداتی در مورد چگونگی گسترش شبکه خود بخواهید

یکی از اهداف اصلی شبکه سازی نه تنها ملاقات با یک یا دو نفر، بلکه دسترسی به شبکه افرادی است که با آنها ملاقات می کنید. هر فرد جداگانه ای که ملاقات می کنید تقریباً ۲۰۰ نفر دیگر را می شناسد، و اگر بتوانید با برخی از این مخاطبین آشنا شوید، به سرعت شبکه خود و شانس خود را برای یافتن یک ارتباط بسیار ارزشمند افزایش خواهید داد. از مخاطبین خود بپرسید که آیا می توانند یک سازمان حرفه ای را توصیه کنند یا نام برخی از افرادی که باید با آنها صحبت کنید.

۹٫ دلیلی برای پیگیری پیدا کنید

اگر می خواهید با شخص دیگری رابطه برقرار کنید، دلیلی برای ادامه رابطه ایجاد کنید. اگر مقاله ای را می خوانید که به بحثی که در طول یک جلسه شبکه داشتید اضافه می کند، آن را ذخیره کنید و همراه با یادداشت مختصری در مورد چیزهایی که به نظر شما جالب بود و فکر می کنید که می تواند برای آنها مفید باشد برای آنها ارسال کنید. سعی کنید سالانه حداقل دو یا سه فرصت برای ارتباط مجدد با اعضای شبکه خود پیدا کنید.

۱۰٫ همیشه به یاد داشته باشید که تشکر کنید

ایجاد یک شبکه در مورد ایجاد یک رابطه واقعی و دلسوز است. از ارتباط خود برای اطلاعاتی که داده اند تشکر کنید و ببینید آیا می توانید به هر نحوی به آنها کمک کنید. هر دانشی را که فکر می کنید برای آنها مفید است به اشتراک بگذارید. در مورد آنچه در مورد مخاطبین خود می آموزید یادداشت برداری کنید تا مکاتبات آینده شما تماس شخصی داشته باشد.

۱۱٫ حضور آنلاین

اطمینان حاصل کنید که پروفایل آنلاین شما همیشه به روز است. استخدام کنندگان اغلب از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای بررسی رزومه شما و حتی بررسی مهارت ها و تجربیات شما استفاده می کنند.

این چند قانون اساسی به شما در موفقیت در شبکه کمک می کند. به یاد داشته باشید، مفهوم شبکه سازی ایجاد روابط و شبکه است. یک شبکه خوب و قابل اعتماد می تواند منجر به مشتریان، شرکا و فرصت های جدید شود. بیرون بروید و با مردم ملاقات کنید، اما مطمئن شوید که این نکات شبکه را دنبال می کنید تا مطمئن شوید که با مردم به روش درست ملاقات می کنید.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2332

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.