1

چرا و چگونه بازاریابی شبکه ای را مطالعه کنیم؟

  • کد خبر : 2177
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
چرا و چگونه بازاریابی شبکه ای را مطالعه کنیم؟

هر ساله صنعت بازاریابی شبکه ای تقریباً ۲ درصد در سراسر جهان رشد می کند. مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای معمولاً با سوء ظن هایی همراه ست، اما حتی قدرتمندترین شرکت ها دیگر از مطالعه بازاریابی شبکه ای و استفاده از اصول آن ابایی ندارند. حداقل دو دلیل برای مطالعه بازاریابی شبکه ای […]

هر ساله صنعت بازاریابی شبکه ای تقریباً ۲ درصد در سراسر جهان رشد می کند. مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای معمولاً با سوء ظن هایی همراه ست، اما حتی قدرتمندترین شرکت ها دیگر از مطالعه بازاریابی شبکه ای و استفاده از اصول آن ابایی ندارند.

حداقل دو دلیل برای مطالعه بازاریابی شبکه ای وجود دارد. اولاً، اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید واقعاً درآمد خوبی کسب کنید. علاوه بر این، میزان درآمد فقط به تلاش شما بستگی دارد. دوم، این یک راه عالی برای یادگیری و توسعه مهارت هایی است که در هر زمینه تجاری دیگر مفید خواهد بود. یک بازاریاب شبکه ای در طیف گسترده ای از مشاغل مورد تقاضا، از بازاریاب گرفته تا مدیر فروش، مهارت پیدا می کند.

نحوه سازماندهی کسب و کار بازاریابی شبکه ای در کشورهای مختلف جهان

توسعه یافته ترین مشاغل بازاریابی شبکه ای در ایالات متحده و چین هستند. ایالات متحده آمریکا زادگاه بازاریابی چند سطحی (MLM) است. اولین شرکت هایی که محصولات را از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان مستقل می فروختند در اواسط قرن بیستم در آمریکا ظاهر شدند.

شرکت های مدرن بازاریابی شبکه ای در بازارهای آسیایی و اروپایی نیز حضور دارند. اولین شرکت های بازاریابی شبکه ای در آسیا و اروپا در اواخر قرن گذشته در هند و روسیه ظاهر شدند. کشورهایی که در آن بازاریابی شبکه ای به تازگی ظهور کرده است، پتانسیل زیادی برای رشد وجود دارد. و برای کسانی که زودتر شروع به انجام آن می کنند، مزیت بزرگی دارند.

چرا باید قبل از جستجوی شرکت MLM، تحقیق و تمرین کنید؟

در اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای، آموزش توسط شرکا برگزار می شود. با این حال، اگر با دانش صفر وارد این تجارت شوید ممکن است خطرناک باشد. متأسفانه، بسیاری از «حامیان مالی» در بازار وجود دارند که فقط می خواهند هزینه ورودی را دریافت کنند و قرار نیست هیچ حمایت یا کمکی در کسب و کار شما انجام دهند. بنابراین، قبل از اینکه اولین قدم های خود را در تجارت بازاریابی شبکه ای بردارید، باید بدانید:

۱٫ یک شرکت MLM چه برنامه های بازاریابی دارد و چگونه درآمد کسب خواهید کرد

۲٫ چگونه یک استراتژی درآمد غیرفعال ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد

۳٫ نحوه انتخاب یک شرکت MLM و ارزیابی امکان همکاری با آن

چگونه در بازاریابی شبکه ای رشد کنیم؟

راه اصلی رشد در بازاریابی شبکه ای این است که از حامی مالی پیروی کنید و مانند او رفتار کنید. بنابراین، برای یک مبتدی مهم است که فردی را پیدا کند که به او آموزش دهد. اگر موفق شدید یک اسپانسر خوب پیدا کنید، مهم است که درک کنید که باید از او پیروی کنید.

در مرحله ی بعد باید مهارت های بازاریابی شبکه ای خود را به عنوان یک تاجر، فروشنده و رهبر کاریزماتیک توسعه دهید.

 

برای مطالعه بیشتر: بهترین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

 

مهارت های بازاریابی شبکه ای

فروش. فروش برای کسب و کار بازاریابی شبکه ای ضروری است. 

رهبری. یک نتورکر موفق رهبر خوبی است. او می داند که چگونه مردم را به سمت خود جذب کند و چگونه به آنها الهام بخشد. هر کسی می تواند رهبر شود.

مذاکرات. توانایی انجام مذاکرات با صلاحیت زمانی ضروری است که فردی را در شبکه خود جذب می کنید و زمانی که در حال مذاکره برای فروش هستید. باید نحوه مذاکره برای رسیدن به هدف خود را بیاموزید.

هوش هیجانی. رشد هوش هیجانی به ما این امکان را می دهد که افراد را مانند یک کتاب بخوانیم. هدف این کار جذب شرکای جدید به شبکه و توسعه روابط با شرکای قدیمی می باشد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2177

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.