2

نکاتی درخصوص لغو جایگاه بازاریابان

  • کد خبر : 3033
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
نکاتی درخصوص لغو جایگاه بازاریابان

  دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی در خصوص لغو جایگاه بازاریابان و قطع همکاری با بازاریابی شبکه ای به اطلاع می‌رساند: اطلاعیه در خصوص نحوه ثبت انصراف و قطع همکاری با بازاریابی شبکه ای و لغو انصراف فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای: با توجه به اعلام مشکلاتی که در […]

 

دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی در خصوص لغو جایگاه بازاریابان و قطع همکاری با بازاریابی شبکه ای به اطلاع می‌رساند:

اطلاعیه در خصوص نحوه ثبت انصراف و قطع همکاری با بازاریابی شبکه ای و لغو انصراف فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای:

با توجه به اعلام مشکلاتی که در رابطه با انصراف و لغو انصراف برای بازاریابان و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مطرح شده است در این مطلب نکاتی جهت راهنمایی بازاریابان و شرکت‌های بازاریابی در این خصوص ارائه شده است.

کد واحد بازاریاب، یک کد منحصر به فرد برای فعالیت هر بازاریاب می‌باشد که پس از ثبت نام در یک شرکت، به بازاریابان اختصاص‌داده می‌شود. این کد واحد بازاریاب در وب سرویس ثبت اطلاعات بازاریابان مرکز امور اصناف و بازرگانان ثبت و از طریق شرکت به بازاریاب اعلام می‌شود. کد مذکور به یک بازاریاب که در یک شرکت فعالیت می‌کند منسوب می‌شود. به این معنی که بازاریاب با این کد می‌تواند در یک شرکت فعالیت داشته باشد و نمی‌تواند همزمان در شرکت دیگری ثبت نام و فعالیت بازاریابی شبکه‌ای انجام دهد.

نکاتی درخصوص لغو جایگاه بازاریابان

حال اگر یک بازاریاب قصد قطع همکاری با یک شرکت و فعالیت در شرکت دیگری داشته باشد می‌بایست مراحل زیر را طی کند :

  • ابتدا از طریق ورود به دفتر کاری مجازی خود گزینه انصراف را انتخاب می‌نماید. اگر مدت همکاری بازاریاب و شرکت کمتر از ۶۰ روز کاری باشد، در همان لحظه رابطه قراردادی بازاریاب با این شرکت قطع و بازاریاب می‌تواند با ثبت نام در شرکت دیگری به فعالیت در آن شرکت پردازد.
  • اما اگر مدت همکاری با شرکت بیش از ۶۰ روز باشد، رابطه قراردادی بازاریاب به مدت ۱۵ روز کاری لغو نمی‌شود. بدین معنی که جایگاه بازاریاب در شرکت باقی می‌ماند و در شرکت دیگری نیز نمی‌تواند ثبت نام کند.
  • البته بعد از این ۱۵ روز در صورتیکه بازاریاب کماکان قصد خروج و فسخ رابطه با شرکت را داشته باشد از شرکت خارج می‌شود و می‌تواند در هر شرکت دیگری ثبت نام کرده‌و فعالیت نماید.

شرکت‌ها می‌بایست طی مراحل ثبت نام از متد Register استفاده و بعد از ثبت نام، کد واحد به بازاریابان اختصاص می‌دهند. هنگامی که بازاریاب قصد انصراف دارد، با استفاده از متد Revoke و با توجه به زمانبندی مشخص‌شده اقدام به خارج نمودن بازاریاب از شرکت خود نمایند. طی این مراحل شرکت‌ها می‌بایست در کد برنامه خود قسمتی را برای فراخوانی اطلاعات از وب سرویس ثبت اطلاعات بازاریابان مرکز امور اصناف قرار دهند. در غیر این صورت این روند به طور صحیح انجام نمی‌شود. حال اگر بازاریابی قصد همکاری مجدد با شرکت داشت، شرکت‌ها می‌بایست با استفاده از متد Reactive اقدام به انصراف از لغو قرارداد همکاری با بازاریاب نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که در تمامی مراحل شرکت می‌بایست قسمتی برای فراخوانی اطلاعات از وب سرویس مرکز امور اصناف و بازرگانان قرار دهند.

مشکلات عضویت بازاریابان در بیش از یک شرکت بازاریابی شبکه‌­ای

فعالیت همزمان بازاریابان در بیش از یک شرکت، مشکلی رایج در حوزه بازاریابی است. طبق قوانین موجود، در صورتی که یک بازاریاب در یک شرکت ثبت نام نموده و در حال فعالیت است، نمی­تواند به عضویت سایر شرکت های بازاریابی شبکه‌­ای به فعالیت بپردازد. در صورت فعالیت بازاریاب در دو یا چند شرکت، امکان تعلیق وی وجود دارد.

شایان ذکر است که برخی از بازاریابان بدون اطلاع از این قانون اقدام به ثبت نام در دو یا چند شرکت کرده اند. به بیان دیگر این دسته از بازاریابان قبل از آزاد شدن کد ملی شان، اقدام به ثبت نام در دیگر شرکت­‌ها کرده‌اند.

در نتیجه با وجود جذب عضو و شبکه سازی این دسته از بازاریابان، حساب آنان توسط نهاد های نظارتی مسدود و فعالیت آنان تعلیق شده است.

برخی از بازاریابان نیز به صورت اگاهانه و با مشخصات فرد دیگر اقدام به ثبت نام در شرکت های دیگر نموده‌اند که باز این قانون شامل حال آنان خواهد بود.

در نظر بسیاری از افراد این قانون ممکن است سختگیرانه به نظر برسد. با این وجود این قانون علاوه بر بازاریابان، به نفع شرکت های بازاریابی شبکه­ای نیز می­باشد. عدم انتقال اطلاعات از شرکتی به شرکت دیگر، عدم بیهوده بودن آموزش شرکت ها به بازاریابان، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و… از جمله مزایای این قانون است.

کلام آخر

در انتها باید به این نکته اشاره نمود که در صورتی که بازاریابان هنگام ثبت نام در سایت شرکت اطلاعات خود از قبیل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، ایمیل و کد پستی خود را به صورت صحیح وارد ننمایند، کد واحد بازاریابی به آن‌ها اختصاص‌داده نخواهد شد. همچنین تمامی بازاریابان توجه داشته باشند که هرگونه پیگیری و فعالیت در شرکت‌های دارای مجوز منوط به ثبت قرارداد با شرکت می‌باشد.

لطفا؛ هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است تخلفات یا رویه تجاری بد در حوزه بازاریابی شبکه ای است گزارش دهید. گزارش شما به ما در جهت تامین منافع عمومی کمک خواهد نمود.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.