دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکتهای بازاریابی شبکهای و کسبوکارهای مجازی در خصوص قوانین بازپسگیری کالا در بازاریابی شبکه ای به اطلاع کلیهبازاریابان میرساند؛
قوانین بازپسگیری کالا در بازاریابی شبکه ای
پیرو مفاد بند (۶) بخشنامه شماره ۶۰/۴۲۲۹۰ مورخ ۹۶/۰۲/۱۱ درخصوص بازپس گیری کالا، اعلام میدارد:خودداری از بازپس گیری محصولات صرفاً با اثبات “غیر قابل فروش مجدد بودن کالا” امکانپذیر بوده بنابراین دلایلی نظیر خاتمه قرارداد با تامین کنندگان ، جدید نبودن تاریخ تولید یا تغییر فصل خرید، تغییر فرمولاسیون محصول، تغییر قیمت کالا و عدم موجودی کالا در سبد فروش ممنوع است.بدیهی است، عدم رعایت موارد فوق، وفق بند (۱۲) ماده (۱۳) آیین نامه اجرایی مواد (۲) ، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی تخلف محسوب می گردد.
کلام آخر
عدم صدور هشدار موید این نیست که فعالیت کسب و کارهای دیگر کاملاً در چارچوب قانون است. گزارش شما میتواند ما را به موقع در مورد شناسایی رویه تجاری بد یا بروز تخلفات در حوزه بازاریابی شبکه ای آگاه نماید.
لطفا؛ هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است تخلفات یا رویه تجاری بد در حوزه بازاریابی شبکه ای است گزارش دهید. گزارش شما به ما در جهت تامین منافع عمومی کمک خواهد نمود.