3

چگونه محصول خود را بفروشیم؟

  • کد خبر : 2003
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
چگونه محصول خود را بفروشیم؟

یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به این مسئله که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این است که صاحبان کسب و کارها موارد مهم و کلیدی در خصوص تکنیک افزایش فروش را بشناسند. از جمله این موارد می‌‌توان به فروش از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد. امروزه با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی […]

یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به این مسئله که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این است که صاحبان کسب و کارها موارد مهم و کلیدی در خصوص تکنیک افزایش فروش را بشناسند. از جمله این موارد می‌‌توان به فروش از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد. امروزه با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی در گوشی‌های همراه، فروش در نتورک مارکتینگ ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید با به کارگیری انواع مختلف تکنیک افزایش فروش، به راحتی در این فضا کار کنید و فعالیت خود را گسترش دهید.

در وهله اول ضرورت دارد که قیمت‌گذاری را بر اساس اصول روانشناسی انجام دهید. به این معنا که شما باید قیمت خدمات و کالاهای خود را بر اساس شناخت مشتریان و شرایط آنان انجام دهید. به عنوان مثال در یک رستوران احتمال اینکه غذایی با قیمت متوسط خریداری شود، بیشتر از غذاهای ارزان یا گران‌قیمت است. این یک اصل روانشناسی است که شما با استفاده از آن می‌توانید در زمینه فروش در نتورک مارکتینگ موفق عمل کنید. این مسئله درباره کالاهای دیگر نیز صدق می‌کند.

به عنوان مثال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به طور معمول کالاها با سه قیمت متفاوت به فروش می‌رسند. اما کالایی قیمت متوسط دارد، فروش بیشتری را تجربه می‌کند. این تکنیک افزایش فروش باعث خواهد شد شما بتوانید میزان فروش محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. بنابراین می‌توان گفت که استفاده از روش‌های متنوع مبتنی بر اصول روانشناسی برای تعیین قیمت کالاها، به بهترین شکل ممکن می‌تواند شانس فروش را برای صاحبان کسب و کارها افزایش دهد.

یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به روند موفقیت برای فروش در نتورک مارکتینگ این است که صاحبان کسب و کارها موارد مهم و کلیدی در خصوص تکنیک افزایش فروش را بشناسند. از جمله این موارد می‌‌توان به فروش از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد. امروزه با توجه به گسترش استفاده مردم از فضای مجازی در گوشی‌های همراه، فروش در نتورک مارکتینگ ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید با به کارگیری انواع مختلف تکنیک افزایش فروش، به راحتی در این فضا کار کنید و فعالیت خود را گسترش دهید.

آشنایی با تکنیک افزایش فروش به صورت حرفه‌ای

به نظر شما چگونه محصول خود را بفروشیم؟ طبیعتا فروش حرفه‌ای و موفق زمانی محقق می‌شود که شما بتوانید محصول یا خدمت خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب عرضه کنید. برای این منظور لازم است ابتدا نیاز مخاطب را تشخیص و سپس به آن پاسخ مناسب دهید. به طوری که مخاطب از محصول یا خدمات شما با رضایت قلبی و کامل بهره بگیرد. فلذا به هیچ عنوان از روش‌های فریب دهنده برای ارائه محصول خود استفاده نکنید. به عبارت دیگر به اصول اخلاقی پایبند باشید. در صورت عمل کردن به اصول اخلاقی، می‌توان گفت که شما یک فروشنده حرفه‌ای هستید. در عین حال به این نکته توجه داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق و حرفه‌ای باید تلاش و پشتکار بسیار بالایی داشته باشید و این مسئله را هرگز یک امر ساده و پیش‌پا افتاده در نظر نگیرید.

با مشتریان قدیمی در ارتباط باشید

گاهی اوقات مشتریان قدیمی ممکن است شور و اشتیاق گذشته را در رفتارها و روند کاری شما مشاهده نکنند. همین امر می‌تواند باعث ‌شود که آنها در خصوص خرید کالا یا دریافت خدمات از شما، تصمیم خود را تغییر داده و به همکاران شما مراجعه کنند. یکی از روش‌های فروش حرفه ای این است که با مشتریان قدیمی خود ارتباط مناسب و تنگاتنگی داشته باشید. اگر ممکن است با استفاده از پیامک یا تماس کوتاه با آن‌ها یک ارتباط ساده برقرار کنید. این امر تاثیر زیادی در افزایش فروش کالا یا خدمات شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

به عبارت دیگر ارتباط صمیمی شما با مشتری سبب خواهد شد که وی در خریدهای آینده بار دیگر به شما مراجعه کند. تلاش خود را بر این اساس پیش ببرید و سعی کنید با ارتباط‌های کوتاه با افراد، آن‌ها را به مشتری‌های دائمی خود تبدیل کنید.

استفاده از مشتریان قدیمی و بازاریابی دهان به دهان برای جذب مشتری جدید

مشتریان قدیمی می‌توانند باعث جذب مشتریان جدید به کسب ‌و کار شما شوند. آن‌ها می‌توانند محصولات شما را به مشتری‌های بعدی معرفی و همچنین رضایت خود را از محصولات شما به آنان اعلام کنند. به این روش بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان گفته می‌شود. استفاده از این روش می‌تواند توجه مشتریان زیادی را به شما جلب کند. همین امر باعث افزایش فروش و سود شما می‌شود.

استفاده از مشتریان قدیمی و بازاریابی دهان به دهان برای جذب مشتری جدید مشتریان قدیمی می‌توانند باعث جذب مشتریان جدید به کسب ‌و کار شما شوند. آن‌ها می‌توانند محصولات شما را به مشتری‌های بعدی معرفی و همچنین رضایت خود را از محصولات شما به آنان اعلام کنند. به این روش بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان گفته می‌شود. استفاده از این روش می‌تواند توجه مشتریان زیادی را به شما جلب کند. همین امر باعث افزایش فروش و سود شما می‌شود.

به رقبای خود احترام بگذارید

یک فروشنده‌ی حرفه‌ای باید بداند که با بی‌احترامی به رقبا، باعث آسیب به کسب ‌و کار خود می‌شود. بی‌احترامی به رقبا هرگز یک رفتار حرفه‌ای و متناسب با شخصیت فرد محسوب نمی‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که با این کار باعث خواهید شد نظر مشتریان آینده نسبت‌ به شما تغییر کند. تلاش نمایید که یک رقابت سالم با دیگر افراد فعال در کسب و کار خود، داشته باشید. همه انسان‌ها تعامل سالم و درست را امری صحیح می‌دانند. بنابراین تلاش شما باید مبتنی بر این باشد که با رفتار مناسب و درست خود، دید مشتریان را نسبت‌ به کسب ‌و کارتان مثبت نگه دارید.

تا پیش از دستیابی به موفقیت کامل، آن را اعلام نکنید

هنگام صحبت درباره اینکه چگونه محصول خود را بفروشیم؟ یک اصل مهم وجود دارد که نباید از قلم بیفتد و آن هم این است که وقتی موفقیت و پیروزی که هنوز اتفاق نیفتاده، صحبت در رابطه با آن یک اقدام صد درصد اشتباه محسوب می‌شود. توجه کنید که امکان دارد در زمانی‌ که مدنظر دارید، به موفقیت دست پیدا نکنید. در چنین شرایطی وجهه‌ شما در برابر مشتریانتان از بین خواهد رفت. بنابراین ابتدا برای موفقیت تلاش کنید و پس‌ از آنکه به موفقیت کامل دست یافتید، می‌توانید آن را اعلام نمایید.

.بیشتر بخوانید:وست ویژن

از انتقادات مشتریان استقبال کنید

ازجمله موارد مربوط به تکنیک افزایش فروش به صورت حرفه‌ای می‌توان به انتقادپذیری اشاره کرد. از مشتریان بخواهید که نحوه کار شما را نقد کنند. مشتریان ایراد کار شما را می‌گویند، که همین امر باعث می‌شود تا شما در ادامه، نسبت‌ به اصلاح آن‌ها اقدام نمایید. همین امر به پیشرفت کسب‌وکار شما منجر خواهد شد. تلاش شما باید این باشد که با اراده بالا به‌ دنبال حل ایرادات کسب ‌و کار خود باشید. ممکن است در نگاه اول انتقاد برای شما خوشایند نباشد، اما توجه به آنها رشد شما را در کسب و کارتان به همراه خواهد داشت.

از انتقادات مشتریان استقبال کنید ازجمله موارد مربوط به تکنیک افزایش فروش به صورت حرفه‌ای می‌توان به انتقادپذیری اشاره کرد. از مشتریان بخواهید که نحوه کار شما را نقد کنند. مشتریان ایراد کار شما را می‌گویند، که همین امر باعث می‌شود تا شما در ادامه، نسبت‌ به اصلاح آن‌ها اقدام نمایید. همین امر به پیشرفت کسب‌وکار شما منجر خواهد شد. تلاش شما باید این باشد که با اراده بالا به‌ دنبال حل ایرادات کسب ‌و کار خود باشید. ممکن است در نگاه اول انتقاد برای شما خوشایند نباشد، اما توجه به آنها رشد شما را در کسب و کارتان به همراه خواهد داشت.

تمرکز خود را روی فروش یا ارائه خدمات بگذارید

در ادامه مبحثِ چگونه محصول خود را بفروشیم؟ باید بگوییم که از جمله اصول مهم تکنیک افزایش فروش می‌توان به تمرکز بر روی فروش و ارائه خدمات اشاره کرد. توجه داشته باشید که باید به مقدار کافی برای فروش محصول یا ارائه خدمات خود زمان صرف کنید. در این زمینه باید فعالیت خود را به‌صورت تخصصی پیش ببرید.

بیشتر بخوانید

به تیم فروش خود توجه کافی داشته باشید

اعضای تیم فروش برای کسب ‌و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارند. آن‌ها همواره به‌ دنبال فرصتی برای فروش محصول یا ارائه خدمات هستند و به این ترتیب به شما کمک زیادی خواهند کرد. تلاش شما باید این باشد که وقت آن‌ها را برای مدت طولانی تلف نکنید و تا حد ممکن برای پیشرفت کاری آن‌ها مثمرثمر باشید.

به تیم فروش خود توجه کافی داشته باشید اعضای تیم فروش برای کسب ‌و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارند. آن‌ها همواره به‌ دنبال فرصتی برای فروش محصول یا ارائه خدمات هستند و به این ترتیب به شما کمک زیادی خواهند کرد. تلاش شما باید این باشد که وقت آن‌ها را برای مدت طولانی تلف نکنید و تا حد ممکن برای پیشرفت کاری آن‌ها مثمرثمر باشید.

در زمینه ایجاد فرصت‌های جدید برای مشتریان خود تلاش کنید

یکی از موارد مربوط چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این است که فرصت‌های جدیدی برای مشتریان خود به وجود آورید. در واقع باید سعی کنید که خالق فرصت‌ها باشید. در واقع اگر فقط در انتظار شرایط و فرصت‌های مناسب بمانید، ممکن است فروش شما با مشکل مواجه شود. بنابراین منتظر نباشید که مشتریان نیازهایشان را از شما تقاضا کنند، بلکه خود شما آن نیاز‌ها را خلق نمایید.

برای دستیابی به فروش خوب یک مشاور خوب باشید

تلاش کنید که انگیزه و تلاش خوبی برای کمک به مشتریان در انتخاب کالا مورد نظرشان داشته باشید. این امر باعث می‌شود که مشتری به شما اعتماد کند و این روند در ادامه باعث فروش بیشتر و موفقیت در کسب و کار شما خواهد شد. موفقیت مشتری در انتخاب محصول، در حقیقت موفقیت شما محسوب می‌شود. تلاش کنید برای مشتری یک مشاور فروش خوب باشید.

در عین حال توجه کنید که کمک صادقانه به مشتری موجب رضایت او خواهد شد. با استفاده از این تکنیک افزایش فروش، مشتری در همان گام‌های اولیه به نیت شما پی خواهد برد. بنابراین تلاش کنید به نیاز مشتری با انجام مشاوره مناسب و شایسته پاسخ دهید تا فروش هوشمندانه را تجربه نمایید. در ثانیه‌های ابتدایی فروش و مذاکره با مشتری توجه داشته باشید که نگرش شما بخش مهمی از این روند را تشکیل می‌دهد.

باید بدانید که هدف شما از فروش محصول یا ارائه خدمات چه چیزی است. نکته مهم در این خصوص این است که شما به عنوان یک فروشنده باید همواره در صدد رفع نیاز مشتری باشید. در صورتی که در هنگام مذاکره با مشتری متوجه شوید که او به محصول شما نیازی ندارد و این مسئله را با وی در میان بگذارید، این کار باعث تحسین و نگرش مثبت مشتری نسبت به شما خواهد شد. در این صورت می‌توان گفت که شما به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شده‌اید و همواره تحت هر شرایطی به اصول اخلاقی پایبند خواهید ماند.

در زمینه ایجاد فرصت‌های جدید برای مشتریان خود تلاش کنید یکی از موارد مربوط به تکنیک افزایش فروش حرفه‌ای این است که فرصت‌های جدیدی برای مشتریان خود به وجود آورید. در واقع باید سعی کنید که خالق فرصت‌ها باشید. در واقع اگر فقط در انتظار شرایط و فرصت‌های مناسب بمانید، ممکن است فروش شما با مشکل مواجه شود. بنابراین منتظر نباشید که مشتریان نیازهایشان را از شما تقاضا کنند، بلکه خود شما آن نیاز‌ها را خلق نمایید.

مهم‌ترین وظیفه صاحبان کسب و کار در زمینه فروش خدمات

یکی از مهم‌ترین ابعاد چگونه محصول خود را بفروشیم؟ این است که شما وظایف خود را به درستی بشناسید. مهمترین وظیفه‌ای که یک بازاریاب دارد، جذب کردن مشتری است. به عبارت دیگر شما باید به گونه‌ای با افراد سخن بگویید که بتوانید افراد زیادی را جذب محصولات و خدمات خود کنید.

در این شغل باید به درستی شخصیت افراد را درک کنید و از توانایی روانشناسی خوبی برخوردار باشید. به این ترتیب قادر خواهید بود نحوه برخورد با افراد را به درستی تشخیص دهید. اصول روانشناسی خاصی برای جذب مشتریان وجود دارد که بهتر است قبل از شروع کار با آنها آشنا شوید و این اصول را فرا بگیرید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در این خصوص تلاش کرده‌اند و با بهره‌گیری از این روش باعث تضمین موفقیت خود شده‌اند.

. بیشتر بخوانید:

اهمیت آشنایی با مفهوم فروش

یکی از اصول مهم در زمینه تکنیک افزایش فروش این است که مفهوم این اصطلاح را بدانیم. همه ما به صورت روزانه خریدار کالا یا خدمات زیادی هستیم. برای مثال تصور کنید پزشکی یک بیمار را ویزیت می‌کند، در حقیقت این پزشک علم خود را به فروش می‌رساند. یا کارگری که کارهای مختلف را با استفاده از توانایی بدنی خود انجام می‌دهد، در واقع قدرت و توانایی جسمی خود را می‌فروشد. برخی از موارد نیز مانند ارائه کالا به عنوان فروش مستقیم در نظر گرفته می‌شوند.

همه افراد به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. اما باید به این نکته توجه داشت که در واقع بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ یک کار تیمی محسوب می‌شود که فروش بالای خدمات و محصولات شما را در پی خواهد داشت. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که هنوز اهمیت این مسئله را درک نکرده‌اند که می‌توانند با جذب نیروی ماهر و توسعه زیرمجموعه خود به یک بازار فروش عالی دست پیدا خواهند کرد.

اهمیت آشنایی با مفهوم فروش یکی از اصول مهم در زمینه تکنیک افزایش فروش این است که مفهوم این اصطلاح را بدانیم. همه ما به صورت روزانه خریدار کالا یا خدمات زیادی هستیم. برای مثال تصور کنید پزشکی یک بیمار را ویزیت می‌کند، در حقیقت این پزشک علم خود را به فروش می‌رساند. یا کارگری که کارهای مختلف را با استفاده از توانایی بدنی خود انجام می‌دهد، در واقع قدرت و توانایی جسمی خود را می‌فروشد. برخی از موارد نیز مانند ارائه کالا به عنوان فروش مستقیم در نظر گرفته می‌شوند.

باهوش عمل کنید تا در بازاریابی شبکه‌ای موفق شوید

در مبحثِ چگونه محصول خود را بفروشیم؟ ذهن خلاق اهمیت زیادی دارد. یک فرد بازاریاب باید از این موضوع آگاه باشد که چه محصولی را باید انتخاب کند تا بهتر به فروش برسد. بسیاری از شرکت‌ها هستند که یک کالا را می‌فروشند یا خدماتی را ارائه می‌دهند، اما از اصول مربوط به تکنیک افزایش فروش به خوبی پیروی نمی‌کنند. توصیه کارشناسان این است که در گام نخست به صورت مستقیم به سوی فروش کالا بروید که بازدهی خوبی دارد.

بهتر است کالایی را انتخاب کنید که زمان مصرف خیلی بالا نیست، به این ترتیب مصرف کننده در زمان کوتاهی برای خرید آن محصول به شما مراجعه خواهد کرد. به عبارت دیگر در صورتی که مشتری محصول خریداری شده را مصرف کند و از آن رضایت داشته باشد، برای خرید یک محصول جدید بار دیگر به سراغ شما خواهد آمد.

قیمت محصول همیشه مهمترین دغدغه یک مشتری محسوب می‌شود. بنابراین باید تلاش کنید که قیمت کالای خود را تا حد امکان از دیگر مراکز فروش کمتر در نظر بگیرید. در این صورت حتما مشتری به طرف شما جذب خواهد شد. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که خیلی از افراد صرفا به دلیل اینکه نوع فروش بازاریابی شبکه‌ای است، محصول را نمی‌خرند. بلکه به دنبال روش‌های جذاب به کار گرفته شده توسط فروشنده هستند.

شما می‌توانید برای مشتری از تجربه‌ای که در مورد استفاده کردن از این محصول داشته‌اید، صحبت کنید. به عبارت دیگر با زبانی ساده به مشتری از روند کاری خود در خصوص فروش نتورک مارکتینگ بگویید و محصول مورد نظر را به او نشان دهید این شیوه گفت‌وگو مخاطب را بهتر و بیشتر جذب خواهد کرد.

باهوش عمل کنید تا در بازاریابی شبکه‌ای موفق شوید ذهن خلاق در فروش محصولات مختلف اهمیت زیادی دارد. یک فرد بازاریاب باید از این موضوع آگاه باشد که چه محصولی را باید انتخاب کند تا بهتر به فروش برسد. بسیاری از شرکت‌ها هستند که یک کالا را می‌فروشند یا خدماتی را ارائه می‌دهند، اما از اصول مربوط به تکنیک افزایش فروش به خوبی پیروی نمی‌کنند. توصیه کارشناسان این است که در گام نخست به صورت مستقیم به سوی فروش کالا بروید که بازدهی خوبی دارد.

پیگیری و ادامه فعالیت را از یاد نبرید

یکی از مهمترین اصول مرتبط با اینکه چگونه محصول خود را بفروشیم؟ پیگیر بودن شما است. این بدین معناست که شما باید به دنبال نتیجه مصرف محصولات خود باشید. برای این کار توصیه می‌شود با گذشت چند روز بعد از فروش کالا به سراغ مشتری بروید و از او در زمینه رضایت داشتن از محصول مورد نظر سوال کنید. در صورتی که هنوز این محصول را استفاده نکرده، کمی صبر کنید و پس از گذشت مدتی بار دیگر این مسئله را پیگیری کنید. این کار باعث می‌شود این احساس در مشتری به وجود بیاید که شما به رضایت وی اهمیت زیادی می‌دهید.

از سوی دیگر برخی از محصولات باید دوباره مصرف شوند تا تاثیر آنها مشخص شود. می‌توانید در زمان اتمام محصول قبلی بار دیگر به سراغ مصرف کننده بروید و از او سوال کنید که آیا تمایل دارد بعد از اتمام محصول قبلی بار  دیگر برای او یک کالای جدید بیاورید یا خیر. از طرف دیگر می‌توانید محصولی را به او پیشنهاد دهید که عملکرد بهتری از کالای قبلی داشته باشد. با این کار او را مشتاق به خریدن کالای جدید خواهید کرد. این کار چندان سختی نیست، فقط نیاز به کمی مهارت و توانایی گفتاری دارد.

در صورتی که محصول قبلی یک وسیله آرایشی و بهداشتی بوده، بهتر است کالای جدید که به مشتری پیشنهاد می‌دهید، از همان نوع باشد و نتیجه استفاده از محصول قبلی را نیز از وی بپرسید. در صورتی که مشتری تمایل به خرید دوباره نداشت، اصرار شما باعث رنجش وی خواهد شد و مسائل مطابق میل شما پیش نخواهد رفت. این نکته را همواره به یاد داشته باشید، کالایی که شما به فروش می‌رسانید، حتما باید همان کیفیتی را داشته باشد که از آن سخن گفته‌اید. به این ترتیب فرد به طور قطع بعد از گذشت چند ماه به یکی از مشتریان ثابت شما تبدیل خواهد شد.

پیگیری و ادامه فعالیت را از یاد نبرید یکی از مهمترین اصول مرتبط با اینکه چگونه محصول خود را بفروشیم؟ پیگیر بودن شما است. این بدین معناست که شما باید به دنبال نتیجه مصرف محصولات خود باشید. برای این کار توصیه می‌شود با گذشت چند روز بعد از فروش کالا به سراغ مشتری بروید و از او در زمینه رضایت داشتن از محصول مورد نظر سوال کنید. در صورتی که هنوز این محصول را استفاده نکرده، کمی صبر کنید و پس از گذشت مدتی بار دیگر این مسئله را پیگیری کنید. این کار باعث می‌شود این احساس در مشتری به وجود بیاید که شما به رضایت وی اهمیت زیادی می‌دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش ما این بود که به شما کمک کنیم تا بدانید که چگونه محصول خود را بفروشیم؟ همچنین تلاش کردیم تا حد ممکن اطلاعات جامع و کاملی در زمینه روش‌های فروش بیشتر به شما ارائه دهیم. استفاده از این روش‌ها می‌تواند به شما در روند فعالیت کاری‌تان کمک زیادی بکند. اما در عین حال به این نکته توجه داشته باشید که تلاش و پشتکار مهم‌ترین اصل موفقیت در این زمینه محسوب می‌شود. به بیان دیگر شما بدون تلاش هرگز به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل نخواهید شد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2003

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.