هر شرکتی، چه یک استارت آپ یا یک شرکت تاسیسشده، تلاش می کنند حجم فروش خود را به حداکثر برسانند. رشد مداوم در فروش تنها کلید بقا در بازار است. یک سازمان برای دستیابی به این هدف به ابزارهای زیادی از جمله معرفی محصولات جدید، تبلیغ آنها از طریق کمپین های بازاریابی جذاب و همچنین ارائه تخفیف و گزینه های پرداخت آسان تر متوسل می شود. با این حال، عوامل تاثیرگذار بسیار دیگری نیز وجود دارد که بر فروش محصولات یک شرکت تأثیر می گذارد.
فعالیت های فروش و بازاریابی کسب و کار تحت تأثیر تعدادی از عوامل داخلی و خارجی قرار می گیرد. کسب و کار باید خود را تطبیق دهد تا تحت تأثیر این عوامل خارجی و داخلی قرار نگیرد.
بیشتر بخوانید
اگر یک کسب و کار مایل است در بازار موفق باشد، باید عواملی که بر توسعه سازمان خود تأثیر می گذارد را به طور کامل درک کند . هنگامی که آنها از تأثیرات مثبت و منفی در داخل و همچنین خارج شرکت آگاهی خوبی داشته باشند، می توانند استراتژی های مناسبی را برای مدیریت هر موقعیت پیش بینی شده تولید کنند. بررسی عوامل داخلی و خارجی مهمترین وظیفه یک شرکت قبل از راه اندازی هر طرح بازاریابی و فروش استراتژیک است.
عوامل تاثیرگذار بر فروش
تاثیرات داخلی
عوامل داخلی به همه عواملی که درون سازمان و تحت کنترل شرکت است، گفته می شود. این عوامل به نقاط قوت و ضعف شرکت دسته بندی می شوند:
اگر یک عنصر مسئول ایجاد اثرات مثبت برای شرکت باشد، یک نقطه قوت محسوب می شود.
از سوی دیگر، اگر عاملی مانع توسعه شرکت شود، ضعف محسوب می شود.
در یک سازمان خاص، معیارهای متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
عوامل خارجی
یکی از عوامل تاثیرگذار بر فروش عناصر خارجی هستند که خارج از شرکت رخ می دهند و تحت کنترل نیستند. در نظر گرفتن محیط بیرون به سازمان ها این امکان را می دهد که تنظیمات مناسبی را در برنامه بازاریابی خود انجام دهند تا آن را با محیط خارجی سازگارتر کنند.
معیارهای متعددی وجود دارد که به عنوان عناصر خارجی در نظر گرفتهمی شود. از این میان می توان به برخی از مهم ترین عواملی اشاره کرد:
وضعیت اقتصادی فعلی،
قوانین،
زیرساخت های اطراف
و خواسته های مشتری
تأثیرات بیرونی و داخلی ممکن است بر فروش شما در شرکت شما تأثیر بگذارد. چرخه اقتصادی، بازارهای سفارشی، قوانین و مقررات، و همچنین بازار رقبای شما از عوامل خارجی هستند که ممکن است بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند. همچنین، عوامل داخلی مانند منابع، محصول، استراتژی های بازاریابی یا هر چیزی که از سازمان شما سرچشمه می گیرد می تواند بر فروش شما تأثیر بگذارد. با آگاهی از این عوامل، میتوانید به راههایی فکر کنید که بتوانید آنها را تحت کنترل داشته باشید و همچنین گامهای عملی بردارید تا اطمینان حاصل کنید که فروش شما به جای کاهش، افزایش مییابد.