2

ضوابط فروش کالا در سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای

  • کد خبر : 2261
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
ضوابط فروش کالا در سبد فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای

ضمن تاکید بر رعایت ضوابط فروش کالا موضوع مفاد آیین نامه اجرایی مواد (۲)، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی اعلام می دارد؛ کمیته نظارت بر عملکرد بازاریابی شبکه ای همزمان درحال رسیدگی و تطبیق عملکرد شرکت ها براساس موارد مشروحه زیر می باشد: ۱- برابر بند (۷) ماده (۱) آیین ­نامه، کالاهای […]

ضمن تاکید بر رعایت ضوابط فروش کالا موضوع مفاد آیین نامه اجرایی مواد (۲)، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی اعلام می دارد؛ کمیته نظارت بر عملکرد بازاریابی شبکه ای همزمان درحال رسیدگی و تطبیق عملکرد شرکت ها براساس موارد مشروحه زیر می باشد:

۱- برابر بند (۷) ماده (۱) آیین ­نامه، کالاهای مورد عرضه در سبد فروش باید هرسه شرط (­درسبد قشر وسیعی از جامعه قرار داشته باشد، چندبار در سال توسط مصرف­ کننده نهایی تجدید خرید شود و مشابه آن در بازار وجود داشته باشد) را داشته باشد. بنابراین وجود کالایی خارج از شروط مذکور در سایت شرکت تخلف محسوب می­گردد.

۲-بارگذاری و فروش کالاها صرفاً در چارچوب فهرست گروه کالایی امکانپذیر است.

۳-درصورتی که کالایی خارج از گروه فهرست مذکور باشد که از لحاظ شرکت دارای هرسه شرط (درسبد قشر وسیعی از جامعه قرار داشته باشد، چندبار در سال توسط مصرف­ کننده نهایی تجدید خرید شود و مشابه آن در بازار وجود داشته باشد) است بجای ارائه درخواست بارگذاری کالا ، باید کالای مذکور برای تصمیم­ گیری در کمیته نظارت پیشنهاد گردد. در غیر اینصورت سپری شدن مهلت مقرر در بند (۳) بخشنامه شماره ۴۲۲۲۹۰/۶۰ مورخ۱۱/۰۲/۱۳۹۶ حقی برای شرکت جهت فروش کالا ایجاد نمی نماید.

۴- با توجه به مهلت شش ماه در ماده (۲۴) آیین­ نامه، فروش کالای وارداتی ممنوع است. (موضوع بخشنامه شماره ۲۱۹۸۳۶/۶۰ مورخ ۰۴/۱۰/۱۳۹۶)

۵-مطابق بند(۳) ماده(۱) آیین ­نامه، شرکت­ها تنها مجاز به فروش محصولات تولید خود یا شرکت مادر (دارنده بیش از ۵۰ درصد سهام و سرمایه) هستند. و مستلزم ارائه مجوز بهره‌برداری واحد تولیدی­، قرارداد رسمی ظرفیت خالی و گواهی ثبت علامت تجاری کالا به نام شرکت بازاریابی شبکه ­ای می باشد. (موضوع بخشنامه­ های شماره­ ۴۲۲۹۰/۶۰ مورخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۶ و شماره ۲۱۹۸۳۶/۶۰ مورخ۴/۱۰/ ۱۳۹۶)

۶-درج قیمت محصول درصفحه اصلی سایت شرکت به منظور مشاهده و ارزیابی قیمت محصولات برای بازاریابان تازه وارد، مصرف کنندگان و دستگاه ناظر الزامی است. (موضوع بخشنامه شماره۲۲۶۵۳۹/۶۰ مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۵)

۷-فروش مجموعه کالا (پک) و نحوه بازپس­گیری آن صرفاً درچارچوب مصوبات کمیته نظارت امکانپذیر است. لذا برای فروش پک بایستی مانند سایر کالاها، مدارک مربوطه در سامانه www.easnaf.mimt.gov.ir بارگذاری گردد.

۸-مطابق تبصره ماده (۱۰) آیین ­نامه، شرکت­ ها بدون اعلام به کمیته حق افزایش قیمت کالا ندارند؛ مگر اینکه درصورت افزایش هزینه­ های تولید، قیمت جدید را با رعایت بخشنامه بند (۳) بخشنامه شماره ۴۲۲۹۰/۶۰ مورخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۶ در سامانه کمیته اعلام نمایند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.