در دهه های گذشته و با استناد به گسترش فضای مجازی و استفاده از اینترنت و همچنین سهولت در فرآیند خرید بر خط، قوانین و شرایط همکاری مجازی در نهادهای قانونگذاری مرتبط در دستگاههای قضایی و نظارتی تصویب و اجرایی گردید. در این میان بستر کسب و کار بازاریابی شبکهای بصورت کامل در کشور نهادینه و تایید شدهاست. شرکت تلاش کاران سرمایه وزین که به اختصار “تکسو” نامیده میشود در سال1388 تاسیس شد. در سال 1390 مجموعه تکسو بعنوان یکی از پیشگامان بازاریابی و فروش مستقیم در ایران تمامی مجوزهای بازاریابی شبکهای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد. در سال 1394 و بلافاصله پس از تصویب آییننامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب موضوع تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی، شرکت تکسو موفق به اخذ پروانه کسب فعالیت بازاریابی شبکهای شد.
شرکت تکسو یک مرکز تجاری چند وجهی است. فعالیت این شرکت بعنوان یک تولید کننده محصولات و خدمات مصرفی مشتریان، حاکی از توان تولیدی ملی دارد. بعنوان یک تولیدکننده، شرکت تکسو در بستر تولید نوشیدنیهای گرم مانند چای، دمنوش و قهوه، ادویه و چاشنیهای خوراکی، عسل و مشتقات آن، و همچنین مراقبت شخصی شامل: مراقبت از بدن، مراقبت از مو، زیبایی و… فعالیت دارد. هر فرآیند تولید محصولات تکسو، مطابق با استانداردهای جهانی پیادهسازی و با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و مجوزهای قانونی در بازار عرضه میشود. رسالت محوری تکسو در تولید ارائه بالاترین کیفیت و در اختیار قراردادن بهترین خدمات است.
از همین رو شرکت تلاش کاران سرمایه وزین (ت.ک.س.و) به شماره ثبت 413587 در زمینه تولید، ارائه و فروش محصولات و برندهای مختلفی از جمله مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره با رویکرد سلامت محور و ارتقای کیفی زندگی انسانها فعالیت میکند. تولید در ردیفهای کالایی ذکر شده یک امکان ویژه است که میتواند بسیاری از کالاهای مصرفی جامعه را با بهرهگیری از دانش و تخصص در کنار ارائه کیفیت برتر و خلاقیت محور تولید و تامین کند.
قوانین و مقررات شرکت تکسو
قوانین و مقررات شرکت بخش مکمل قرارداد مشاوره و فروش محصولات است. مشاور فروش باید قوانین و مقررات و همچنین اصلاحات آنها را که توسط شرکت منتشر میشود و یا به اطلاع وی میرسد، رعایت کند. درصورتیکه هر یک از مشاورین اطلاعات نادرست از طریق این قرارداد در اختیار شرکت قرار دهد و یا قوانین و مقررات شرکت را رعایت نکند، شرکت حق فسخ این قرارداد را در هر زمانی داشتهو همچنین اعمال بلادرنگ تبعات آن را برای خود محفوظ نگه میدارد. مشاورانی که قراردادشان فسخ شود، تمامی حقوق و امتیازاتخود را که به واسطهقرارداد با شرکت بهدست آوردهاند، از جمله گروهفروش خود را از دست میدهند. قوانین و مقررات شرکت بهمنظور حمایت از مشاورین و همچنین اطمینان از اینکه تمامی مشاورین از یک استاندارد برخوردار هستند، وضع شدهاست.
فرایند مالی شرکت تکسو:
بند یک- در صورتی که یک مشاور فروش به مدت 6 ماه هیچ خرده فروشی نداشتهباشد به عنوان یک مشاور غیر فعال محسوبشده، همکاری با ایشان لغو گردیدهو دفتر کار مجازی (اینترنتی) وی نیز بستهمیشود. در این صورت شرکت هیچگونه مسوولیتی در قبال مشاور فروش مذکور و حق تقدم وی نسبت به گروه فروش او نخواهد داشت.
بند دو- پیش از پرداخت کارمزد هر مشاور فروش، شرکت هرگونه مالیات بر درآمد مقرر شدهتوسط نهادهای ذیربط دولتی را از کارمزد آنها کسر کردهو مبلغ خالص دریافتی را به آنها تودیع مینماید.
بند سه- تمامی پرداختها و دریافتها از طریق حسابهای مجاز بانکهای دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام میشود. تمام گردشهای مالی میبایست دارای کد رهگیری تراکنش در سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران باشند.
بند چهار–مأخذ محاسبه کارمزد مشاوران فروش، مبلغ کالای فروختهشده است و مالیات بر ارزش افزودهو هزینه حملو نقل مشمول مأخذ محاسبه کارمزد مشاوران فروش نمیباشد.
شرایط خرید، توزیع و عودت کالا :
بند یک-
نحوه پرداخت کالاهای خریداریشده توسط مشاوران فروش به سه صورت امکانپذیر است :
1- پرداخت به شماره حسابهای رسمی و اعلام شده به نام رسمی شرکت.
2- پرداخت به صورت آنلاین در سایت شرکت.
بند دو-
دریافت کالاهای خریداری شدهبه سه روش امکانپذیر است :
1- دریافت از طریق پست به نشانی قراردادی و ثبتشده از سوی مشاور فروش در هنگام ثبتنام.
2-دریافت از طریق پیک موتوری فقط مخصوص شهر تهران
3-دریافت حضوری با مراجعه به دفتر مرکزی شرکت در تهران (ستکات) و تحویل کالا با امضای رسید تحویل.
تبصره: کلیه کالاها فقط به خریدار و یا نماینده قانونی وی تحویل میگردد. در صورت وجود هرگونه نقص در کالا خریدار موظف است از پذیرفتن کالا خودداری نماید. پس از تحویل هیچگونه ادعایی مبنی بر وجود نقص در کالاها پذیرفتهنمیشود.
تبصره: درصورت وجود هرگونه نقص در کالا برای استفاده، خریدار موظف است حداکثر تا 14 روز پس از دریافت کالا درخواست عودت را ارایه نماید. پس از این تاریخ هیچگونه ادعایی مبنی بر وجود نقص در کالاهاپذیرفته نمیشود و امکان عودت وجود ندارد.
بند سه-
مشاوران فروش باید هنگام سفارش كالاي مورد نظر خود فرم سفارش را با اطلاعات صحيح و به طور كامل پر نمايند. درصورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت ناممکن بودنتحویل کالاهای سفارشی، تحويل نشدنکالاها یا عدم تطابق کالاهای سفارشداده شدهبا اقلام تحویلی بر عهده سفارشدهندهخواهد بود.
شرایط و نحوه عودت کالاها:
بر اساس ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان بازپسگیری محصولات فروختهشده وجود دارد، اما تابع شرایط و ضوابط است. مشاور فروش از تاریخ فسخ قرارداد خود حداکثر 12 ماه فرصت دارند که در آن بازه زمانی اقلام خریداریشده را عودت دهند. بدیهی است در صورتی امکان عودت وجود دارد که محصولات فروختهشدهدچار افت کیفیت، انقضای مدت و موارد مشابهی که مانع فروش مجدد آنها هستند نشدهباشد. در این صورت و یا پس از گذشتن بازه زمانی 12 ماه شرکت مسئولیتی در قبال تحویل کالاهای فروختهشده ندارد.
تبصره1: در صورت درخواست بازپسگیری مبالغی که پیشتر بهعنوان کسب درآمد مشاوران فروش به فرد متقاضی عودت پرداخت کردهاست، از مبلغ کل کالا کسر شدهو مبالغ باقیماندهبه وی مسترد میشود.
تبصره2 : در صورت مشاهده هرگونه نقص یا وجود هر نوع شواهدی مبنی بر استفاده از کالا، بازپسگیری امکان نداشته و درخواست متقاضی رد میشود.
تبصره3 : شرکت ميتواند کميسيون پرداخت شده در ازاي فروش کالاي مرجوعي را از کميسيون بعدي بازاريابان سطوح بالاتر کسر نمايد.
تبصره4 : مشاور فروش ملزم است برای مشمول شدنقوانین بازپسگیری قبل از فسخ قرارداد و لغو جایگاه خود، درخواست بازپسگیری خود را اعلام دارد.
تبصره5 : بازپسگیری کالا با استناد به مصوبه هیئت وزﻳﺮان در ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻮرخ 1383/10/09 ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﻣﺸﺘﺮک وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎنی، اﻣﻮر اﻗﺘﺼﺎدی و دارایی، ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰی ﻛﺸﻮر و بانک ﻣﺮﻛﺰی ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼمی اﻳﺮان، ﻣﻮﺿﻮع ﻧﺎﻣﻪ ﺷﻤﺎره 18993/1 مورخ 1383/09/25 وزارت ﺑﺎزرﮔﺎنی و اﺳﺘﻨﺎد به ﺑﻨﺪ ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴکی ﻣﺼﻮب 1382 میباشد.
بند پنج- هرگونه مالیات بر ارزش افزوده که توسط نهادهای ذیربط دولتی تعیین گردد بر کالاهای شرکت اعمال شدهو مبلغ آن از خریدار دریافت میگردد.
تبلیغ ، آموزش و اطلاعرسانی :
بند یک- انجام هرگونه تبلیغ، اطلاعرسانی یا مصاحبه، به هر صورتی که باشد و در هر فضایی که صورت بگیرد، اعم از مطبوعاتی، اینترنتی-مجازی ( از طریق سایتها و وبلاگها، انجمنهای گفتگو و سایر موارد)، رادیو و تلویزیون، نصب پوستر و بیلبورد، توزیع تراکت و بروشور، برگزاری همایش عمومی و غیره، بدون دریافت موافقت قبلی و مجوز کتبی از شرکت ممنوع است. بر این اساس هرگونه استفاده از نام و علامت تجاری شرکت به مجوز کتبی جداگانه و موردی نیازمند است.
بند دو- نام شرکت، علامت تجاری، بروشور، کاتالوگ، جزوات آموزشی، منابع و متون، منابع سمعی و بصری و یا سایر منابع، تحت حمایت قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان بودهو حقوق تولید، نشر و مالکیت آن برای شرکت در سراسر ایران محفوظ است.
تبصره: عواقب هرگونه سوءاستفاده یا دخل و تصرف در جزوات آموزشی متوجه شخص خاطی بوده و شرکت هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
بند سه- تمامی اطلاعات مربوط به کالاها(نوع، ابعاد، وزن، قیمت و …) بهطور کامل و صحیح در پایگاه اینترنتی شرکت درج و تنها همان محل اعتبار است.
رسالت تکسو
رسالت شرکت تکسو، توليد محصولاتی باکیفیت برتر در حوزه سلامتی و عرضه بدون واسطه آن از طريق برنامه فروش مستقيم است.
این مجموعه با ارائه محصولاتبا بالاترین کیفیت و با بهکارگیری جدیدترین فناوری و رعایت استانداردهای ملی و جهانی، موفقبه تولید محصولات منحصربهفرد در حوزه سلامتیشد.