همانطور که در دنیای امروز شاهد ایجاد تغییراتی در روند فعالیت شرکتهای گوناگون هستیم، میتوان اصطلاحات جدیدی را نیز در این میان کشف کرد. یکی از مهمترین اصطلاحاتی که در دنیای بازاریابی وجود دارد، «بازاریابی شبکهای» میباشد؛ از این اصطلاح مهم با عنوان نتورک مارکتینگ نیز یاد میشود. به طور خلاصه، «بازاریابی شبکهای» یا «نتورک مارکتینگ» اساس کار برخی از شرکتها میباشد که محصولاتی کاربردی یا خدمات ویژهای را به مشتریان خود عرضه میدارند. انواع شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان وجود دارند که با ارائه بهترین خدمات؛ جایگاه ویژهای را به خود اختصاص دادهاند. ما در این مقاله قصد داریم تا برترین شرکتهای بازاریابی بین المللی را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.
بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای با سالها زحمت و تلاش و توجه به جلب رضایت کارمندان و نیز مشتریان مشغول به فعالیت میباشند. نتورک مارکتینگ چند سالی هست که در ایران رواج جدی و پر رونقی یافته است. شرکتهای فعال بسیاری در حوزه بازاریابی شبکهای در ایران مشغول هستند که هر کدام از این شرکتها نیز با پلنها و محصولات متفاوت سعی در جلب نظر مردم و توسعه کسب و کار خود دارند.
اما یک سوال مهم که برای افراد تازه کار در بازاریابی شبکهای یا آنهایی که قصد ورود به نتورک مارکتینگ را دارند وجود دارد. سوال این است که از میان این تعداد شرکتهای فعال در این حوزه، بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای ایران چه شرکتهایی هستند؟ این مقاله به آشنایی شما با بهترین شرکت بازاریابی شبکهای و ویژگیهای برتر آنها پرداخته است، با ما همراه باشید.
۴ ویژگی یک شرکت بازاریابی شبکهای خوب
قبل از معرفی بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای بهتر است به چند ویژگی برتر و البته مختصر در مورد این شرکتها بپردازیم.
- پشتیبانی خوبی باید داشته باشند.
- محصولاتی که برای فروش ارائه میدهند باید با کیفیت باشد و قیمتش بیشتر از قیمت داخل بازار نباشد.
- محصولات ارائه شده توسط شرکت بازاریابی شبکهای باید به موقع شارژ شوند تا نارضایتی در تحویل محصول به مشتری نباشد، چون در صورت وجود ناراضایتی فروش کاهش پیدا میکند.
- وجود یک تیم خوب بازاریابی است که میتواند پاشنه آشیل یک شرکت بازاریابی شبکهای خوب باشد.
لیست برترین شرکتهای بازاریابی شبکهای در سطح جهان
نتورک مارکتینگ، به روشی از کسب و کار میگویند که در آن نیروهای فروش، علاوه بر کمیسیونی که از فروش خود دریافت میکنند، مبلغی را هم از فروش دیگر اعضا به دست خواهند آورد. این کار باعث شکل گیری یک هرم شده و در نهایت یک شبکه فروش حاصل میشود. این شبکهها دارای افراد زیادی بوده که هر فرد میتواند درامدی چند جانبه داشته باشد. نمونههایی از انواع شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان عبارتاند از:
Avon Product Inc
دفتر مرکزی Avon Product Inc که از برترین شرکتهای بازاریابی شبکهای بین المللی است، در نیویورک آمریکا قرار دارد. مدیر عاملاجرایی این کمپانی «شریلین مک کوی» و «آندره جونگ» نیز رئیس هیئت مدیره آن میباشد. تمرکز اصلی شرکت «Avon Product Inc» بر روی تولید و توزیع محصولاتی است که عبارتاند از:
- عطر
- پوشاک
- اسباب بازی
- لوازم آرایشی
طبق شفاف سازی انجام شده در سال ۲۰۱۲ میلادی، درآمد این شرکت حدوداً به ۱۰.۳ میلیارد دلار میرسد و سود خالص از این درامد تقریباً ۴۲ میلیون دلار تخمین زده شده است. همچنین مجموع دارایی این کمپانی نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۷،۳ میلیارد دلار اعلام شد. کمپانی Avon Product Inc دارای ۳۹،۱۰۰ کارمند بوده که در دفاتر این شرکت مشغول به کار هستند.
تاریخچه Avon Product Inc
یکی از شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان، شرکت آوان پروداکت میباشد. این شرکت یک کمپانی آمریکایی بوده که در حوزه توزیع و تولیدات طیف گستردهای از محصولات مراقبتهای پوستی، زیبایی، پوشاک، عطر و اسباب بازی فعالیت میکند. شرکت اوان پروداکتس به عنوان اولین شرکت بازاریابی شبکهای در جهان شناخته میشود که در سال «۱۸۸۶» توسط آقای مک کانل بنیان گذاری شد و امروزه بهعنوان یکی از پیشروترین ارائه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی دنیا شناخته میشود و بالغ بر ۱۴۰ کشور دنیا مشتری محصولات آن هستند.
Amway
شرکت بازاریابی شبکهای Amway، از نوع خصوصی بوده و در سال ۱۹۵۹، توسط ون اندل و ریچارد دیوس بنیان گذاری شده است. دفتر مرکزی این کمپانی در فلوریدا ایالات متحده بوده و مدیر عامل اجرایی آن دوگ دیوس میباشد. همچنین اندل رئیس هیئت مدیره این شرکت میباشد. به علاوه، خدمات اصلی ارائه شده توسط این کمپانی عبارتاند از:
- ام ال ام (بازاریابی چند سطحی)
- نتورک مارکتینگ
این شرکت درامدی حدود ۸.۳ دلار را داراست.
تاریخچه شرکت Amway
یکی دیگر از شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان، «Amway» میباشد. Amway، مخفف عبارت «American Way» بوده که یک شرکت آمریکایی است که از مدرنترین تکنیکهای بازاریابی شبکهای بهره گیری میکند. این شرکت در سال ۱۹۵۹ راهاندازی شد و خط تولید اصلی شرکت شامل محصولات بهداشت خانه، بهداشت جواهرات، خانه، لوازم الکترونیکی، مکملهای غذایی، تصفیه هوا و آب میباشد.
این کمپانی، فروش مستقیم را با بازاریابی شبکهای ترکیب کرده و میتوان گفت که روشی نوین را در فروش و کسب و کار خود ابداع کرده است. مالکان مستقل کسب و کار ممکن است محصولات خود را به صورت کاملاً مستقیم به مشتریان عرضه کنند؛ همچنین امکان دارد که دیگر افراد را استخدام کرده، آموزش دهند و به یک نیروی کار برای شرکت تبدیل شوند. مالکان کسب و کار ممکن است درآمدشان را نیز از دستمزد خرده فروشی، بر روی هر محصولی که به فروش میرسد کسب کنند. شایان ذکر است که مردم میتوانند برای خرید محصولات شرکت با تخفیف، به عنوان IBO (مخفف مالکان مستقل کسب و کار) ثبت نام نمایند.
Vorwerk & Co KG
شرکت Vorwerk & Co KG به عنوان یک شرکت خوشهای شناخته میشود. دفتر مرکزی Vorwerk & Co KG در ووپرتال آلمان بنا نهاده شده است. تمرکز اصلی این شرکت بر توزیع و تولید لوازم خانگی میباشد.
تاریخچه Vorwerk & Co KG
شرکت vorwerk، یک کمپانی بین المللی میباشد که از روش مستقیم برای فروش محصولات خود استفاده میکند. تجارت اصلی این کمپانی، فروش محصولاتی مانند جاروبرقی، لوازم آرایشی و لوازم آشپزخانه میباشد. این شرکت آلمانی در سال ۱۸۸۳ تاسیس شد و دارای ۱۲۰۰ نفر نیروی کار بوده و حدودا ۶۰۰،۰۰۰ نفر نیروی فروش مستقل در بیش از ۷۰ کشور در جهان را به کار گرفته است و هم اکنون سومین شرکت بازاریابی برتر در جهان میباشد.
Mary Kay Inc
«Mary Kay Inc» جزو چند شرکت بازاریابی چندسطحی خصوصی بوده که محصولات خود را به صورت فروش مستقیم ارائه میکند. دیوید هول نام مدیر عامل این کمپانی بوده و چندین هزار نفر در تلاش برای محقق شدن اهداف این شرکت میباشند.
محصولاتی که این کمپانی ارائه مینماید عبارتاند از:
- لوازم آرایشی و بهداشتی
- محصولات مراقبتی از پوست
- ضد آفتاب
- عطر و ادکلن
- محصولات مراقبت از ناخن
- محصولات مراقبت از بدن
شایان ذکر است که مهمترین و محبوبترین محصول این شرکت، کرم پاک کننده آرایش بدون چربی میباشد.
تاریخچه Mary Kay Inc
شرکت Mary Kay Inc یکی از برترین شرکتهای بازاریابی شبکهای بوده که در حوزه تولید و توزیع محصولات مراقبتی پوست و محصولات آرایشی بهداشتی و بهداشتی فعالیت میکند. این کمپانی به نام موسس آن «Mary Kay Ash» در سال ۱۹۶۳ تاسیس شد و هم اکنون پسر «Mary Kay» رییس این شرکت میباشد. «مری کی» برای حمایت از زنان در حوزه فعالیتهای تجاری کتابی را تابیف کرد که پس از مدتی این کتاب در طرح تجاری کمپانی مورد بهره گیری قرار گرفت.
دفتر مرکزی این شرکت در تگزاس ایالات متحده امریکا بوده و کارخانه تولیدی آن نیز در شهر دالاس قرار دارد. این شرکت دارای یک دفتر دیگر، در کشور چین میباشد. درامد این کمپانی تا ۳.۵۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
Natura Cosmeticos SA
شرکت Natura Cosmeticos SA در امر توزیع لوازم آرایش شناخته شده و «لوئیز سئابرا» بنیانگذار اصلی این کمپانی میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در کاجامار برزیل بوده، «الکساندرو جوزپه کارلوچی» مدیر عامل اجرایی ناتورا و «پیلینیو ویلارس موستی» رئیس هیئت مدیره آن است. درامد این کمپانی حدودا ۲.۴ میلیارد دلار است که این عدد در سال ۲۰۱۲ اعلام شد؛ همچنین سود خالص این کمپانی ۴۲۰ میلیون دلار میباشد. در سال ۲۰۱۲، ۶۲۶۰ نفر نیروی کار دارد و ائسوپ نیز یکی از شرکتهای وابسته به ناتوراست.
تاریخچه Natura Cosmeticos SA
شرکت Natura Cosmeticos S.A یک شرکت برزیلی بوده که تمرکز اصلی آن بر توزیع و تولید محصولات مراقبتی میباشد. این شرکت توسط Luiz Seabra در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. در سال ۱۹۷۴ بود که این شرکت در سیاستهای فروش خود روشهای فروش مستقیم را در کنار دیگر سیاستهای فروشاش استفاده نمود. هم اکنون این شرکت با بهره گیری از نمایندگان فروش خود توانست تجارت خود را گسترش دهد و محصولات تولیدیاش را در تعداد بالایی از کشورهای جهان به فروش رساند. همچنین در سال ۲۰۰۷ نیز شبکه فروش ان ۱۶.۴ درصد رشد کرد و تعداد مشاوران آن به حدود ۷۱۸،۰۰۰ نفر رسید و در سال ۲۰۱۳ این رقم به بالاتر از ۱.۲ میلیون مشاور و مسئول فروش در کشورهای گوناگون مانند کلمبیا، فرانسه و انگلستان رسید.
این شرکت دارای رقبایی است مانند شرکتهای Boticario، Jequitl و شرکت آمریکایی Avon. البته که رقابت اصلی Natura با Avon در سال ۲۰۰۶ به بالاترین حد خود رسید؛ به طوری که توانست در همان سال به فروشی بالاتر نسبت به AVON در کشور برزیل رسید.
شایان ذکر است که شرکت Natura خود را به عنوان یک کمپانی اقتصاد مدار و دوستدار محیط زیست از جهت تولید محصولات طبیعی معرفی نموده است.
Herbalife Ltd
دفتر مرکزی شرکت Herbalife Ltd در لس انجلس آمریکا تاسیس شد و محدوده فعالیت این شرکت جهانی بوده و اصلیترین محصولات ارائه شده توسط آن عبارتاند از:
- محصولات مراقبتی پوست
- محصولات مراقبتی شخصی
- مکملهای غذایی
درامد این شرکت در سال ۲۰۱۴ حدود ۲.۳ میلیارد دلار تخمین زده شد و سود حاصل از این درامد در همان سال حدوداً ۳۰۸ میلیون دلار اعلام شد. همچنین میتوان گفت که مجموعه دارایی این شرکت ۱.۷۰۳ میلیار دلار میباشد. طبق اعلام این شرکت در سال ۲۰۱۴، ۷،۸۰۰ نفر نیروی کار در این شرکت مشغول به فعالیت میباشند.
تاریخچه Herbalife Ltd
شرکت بازاریابی هربالایف، یکی از شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای آمریکایی در جهان میباشد که در زمینه فروش محصولات مراقبتی فعالیت میکند. کمپانی هربالایف در سال ۱۹۸۰ توسط کارآفرینی آمریکایی به نام مارک آر. هیوز تاسیی شد و در هم اکنون محصولاتش را از طریق شبکه فروش میلیونی از توزیع کنندگان مستقل، در ۹۱ کشور گوناگون، عرضه میکند.
Primerica
تمرکز اصلی شرکت Primerica بر روی کمک به خانوادههایی با درامد متوسط است. مدیر عامل این کمپانی «گلن جی ویلیامز» بوده و موسس آن نیز فردی نیست جز «آرتور ال ویلیامز جی ار». دفتر اصلی این شرکت در ایالت جورجیا واقع شده است و حدوداً دارای ۲۸۹۱ نیروی کار میباشد. درامد این کمپانی تا ۲.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
تاریخچه شرکت Primerica
شرکت Primerica یکی از برترین کمپانیهای بازاریابی شبکهای میباشد که بیش از ۴۰ سال سابقه در حوزه ارائه خدمات برنامه ریزی، مشاوره مالی و همچنین بیمه عمر دارد. این شرکت در سال ۱۹۷۷ بنیان گذاری و در Duluth واقع در ایالت جورجیا واقع شده است. شرکت Primerica رسالت اصلی خود را «کمک به خانوادهها در دست یابی به درآمد بالاتر، استقلال مالی بیشتر و تسویه تمامی بدهیها» بیان کرده است. بیش از ۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه عمر شرکت Primerica بوده که این عدد به تنهایی یکی از چشمگیرترین آمارها در حوزه بیمه عمر میباشد.
Tupperware Brands Corp
کمپانی Tupperware Brands Corp یک شرکت سهامی عام بوده که دفتر مرکزی آن نیز در فلوریدا آمریکا میباشد. امروزه محصولاتی مانند لوازم آرایشی و مراقبتی نیز توسط این کمپانی تولید شده است. تعداد کارکنان این کمپانی طیق طبق اعلام در سال ۲۰۱۰ به حدود ۱۳،۵۰۰ نفر میرسید. درامد این کمپانی تا ۲.۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
تاریخچه شرکت Tupperware Brands Corp
شرکت تاپرویر، یک کمپانی چند ملیتی بوده که وسایلی مانند لوازم خانگی را تولید میکند. تولید محصول توسط این شرکت به طور کاملاً رسمی در سال ۱۹۴۶ آغاز شد و پس از آن انقلابی در صنعت تولیدات محصولات پلاستیکی پس از مدت ۶۰ سال اتفاق افتاد. «ارل تاپرز» مخترع نمونهای از محصولات پلاستیکی بود که اغلب در جنگها استفاده میشدند. ابتداییترین محصولات تولیدی پلاستیکی کمپانی Tupper بشقاب و لیوان بود که نسبت به جنس سفالی و شیشهای در آن زمان، از مزایای بسیار زیادی از جمله نشکن بودن برخوردار بود.
Oriflame Kosmetiek B.V.
شرکت Oriflame Kosmetiek B.V. یک نمونه از شرکتهای خصوصی است که از روش فروش مستقیم برای توزیع محصولات خود استفاده میکند. همانطور که گفته شد، دو برادر این کمپانی را افتتاح کردند و دفتر مرکزی آن را در استکهلم، کشور سوئد تاسیس نمودند. طبق اعلام این شرکت، «مگنوس برانستورم» مدیر عامل این مجموعه بوده و رئیس هیئت مدیره این کمپانی نیز «الکساندر اف جانیک» میباشد. اوریفلیم حدوداً ۶،۰۰۰ نفر را به کار گرفته و درامد آن ۱.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. به طور خلاصه محصولات اصلی این شرکت عبارتاند از:
- لوازم آرایشی
- لوازم مراقبی از پوست
- عطر و ادکلن
تاریخچه شرکت Oriflame Kosmetiek B.V.
اوریفلیم، اسم یک شرکت لوازم آزایشی سوئدی میباشد که به صورت بازاریابی شبکهای در حال فعالیت است. این کمپانی در سال ۱۹۶۷ توسط دو رابرت و یوناس آف یوکنیک، در سوئد بنیان گذازی شد. محصولات تولید شده توسط این شرکت شامل لوازم آرایشی و مراقبتی بوده و به طور شبکهای به فروش میرسد. شرکت اوریفلیم دارای ۵ کارخانه (شعبه) در نقاط گوناگون دنیاست.
Forever Living Products
شرکت (Forever Living Products) محصولاتی را با بهترین کیفیت تولید کرده است که نیازهای زیبایی و سلامتی افراد را بر طرف مینماید. تنوع در نوع و کیفیت محصولات این شرکت در طول سالیان گذشته به خوبی اثبات شده است. همانطور که از نام این شرکت پیداست، میتوانید در سالیان طولانی از محصولات تولید شده توسط این کمپانی استفاده کنید و از ماندگاری آن اطمینان خاطر داشته باشید. محصولات فوراور لیوینگ پروداکتس، برپایه آلوئه ورا و فرآوردههای زنبورعسل تولید شده و شهرتی جهانی را دارا هستند.
تاریخچه شرکت Forever Living Products
شرکت فوراور لیوینگ پروداکتس در سال ۱۹۸۰ در آریزونا، توسط رکس موگان تاسییس شد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که درامدی در حدود ۴ میلیارد دلار آمریکا دارد. این کمپانی میتواند در جایگاه دهم شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان قرارگیرد و حدوداً ۹میلیون نفر کارمند در اقسا نقاط جهان دارد.
بیز، یکی از بهترین شرکت بازاریابی شبکهای ایران
بیز یا شرکت بازاریابان ایرانیان زمین را میتوانیم یکی از بهترین شرکتهای بازاریابی شبکه ای از نظر برخی محصولات بدانیم. این شرکت بازاریابی نیز مانند دیگر شرکتها نقاط قوت و ضعفی دارد که با هم بررسی میکنیم.
این شرکت در سال ۱۳۹۰ به شماره ثبت: ۴۱۴۰۲۶ تاسیس شده است. در حال حاضر مدیر عامل شرکت بازاریابان ایرانیان زمین، آقای مجتبی عطاران است. پروانه کسب بازاریابی شبکهای بیز در سال ۱۳۹۹ به شماره پروانه ۰۴۶۷۰۲۳۷۴۵ از مراجع قانونی اخذ شده است. آدرس سایت: bizmlm.ir
این شرکت شماره مجوز:۰۴۲۳۵۴۳۳۲۱ به مدت ۵ سال تا تاریخ ۱۴۰۴/۷/۱۴پروانه کسب در رسته واحد صنفی بازاریابی شبکه ای برای شرکت بازاریابی شبکه ای بازاریابان ایرانیان زمین صادر گردید.
از چه نظر این شرکت جزو بهترینهاست؟
بیز را میتوانیم یکی از بهترین شرکتهای بازاریابی شبکه ای از نظر برخی محصولات بدانیم. شرکت بازاریابان ایرانیان زمین با هدف ایجاد اشتغال، ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان و جلب رضایت آنها وارد حوزه بازاریابی شبکهای شده است. هر فرد که توانایی جذب مشتری و ایجاد نمایندگی فروش جدید را دارد، میتواند با ثبتنام در این شرکت به کار بپردازد. در ادامه به مواردی که به این شرکت برتری میبخشد را بررسی میکنیم. حوزه فعالیت شرکت بازاریابان ایران زمین شامل مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، منسوجات، لوازم آشپزخانه و محصولات فرهنگی است. آدرس سایت: www.bizmlm.ir
نقاط قوت شرکت بیز
- عضویت داخل این شرکت آسان است.
- تنوع محصولات بالایی نسبت به بقیه شرکتها دارد.
- داخل این شرکت برخلاف بقیه شرکتها اجباری به خرید محصول یا قیمت مشخص خرید نیست.
- نیاز شما را نسبت به ابزار و وسایل منزل برآورده میکند.
- ایجاد اشتغال برای افراد
- دستیابی به اهداف مشخص اقتصادی
- ارائه محصول باکیفیت به مشتریان از جمله مزایا این شرکت محسوب میشوند.
محصولات شرکت بازاریابی شبکهای بیز
- لوازم خانگی
- دستگاههای تصفیه آب
- مواد غذایی
- قهوه گائودرما
- شویندههای بهداشتی
- فروش کتاب آموزشی
- آرایشی بهداشتی
- ساعت
- منسوجات
- ملزومات آشپزخانه
- کالا خواب
- لوازم التحریر
ویژگیهای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین
رشد روزافزون بازاریابان بیز نشان از عملکرد موفق آنها دارد. در هر صورت شما باید ارزیابی خود را نیز اجرا کنید. هنگام خرید دقت کنید تا اجناس با کیفیت باشند و توان رقابت قیمتها را در بازار چک کنید. بیز اپلیکیشنی برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات جایگاه تجاری و دفتر کاری مجازی دارد که از طریق مارکت نرمافزار گوشی قابل دانلود است.
شرکت پنبه ریز، از بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای
شرکت مروارید پنبه ریز در سال ۱۳۸۸ با شماره ثبت: ۳۵۲۳۰۶هدف ترویج فرهنگ تجارت الکترونیک اقدام به تاسیس شرکت بازاریابی شبکهای مروارید پنبه ریز و فروش محصولات خود از طریق سایت اینترنتی با مدیریت کریم دوست محمدی نمود. این شرکت در سال ۱۳۹۹ با شناسه صنفی: ۰۴۶۷۴۱۳۷۳۰ موفق به دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای از دولت جمهوری اسلامی ایران گردیده است و با اجرای درست و قانونی این روش کسب و کار، زیر نظر کمیته نظارت بر بازاریابی شبکهای وزارت بازرگانی، امید دارد که گام بزرگی در ایجاد اشتغال و گسترش تولید در کشور بردارد.
آدرس وب سایت:http://www.pmlm.ir
نام برند: دارای ۲۳ برند از جمله (دلیکس، الیکس پلاس، دبلیو اند بی، لدورا، هلث نوشن، نوریکسو و…)
از چه نظر این شرکت جزو بهترینهاست؟
شرکت پنبه ریز با نام کامل خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز یکی از قدیمیترین و البته بهترین شرکتهای نتورک مارکتینگ ایران است که بیشتر بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی تمرکز دارد.
اگرچه فروشگاه آنلاین مروارید پنبه ریز از سال ۱۳۸۸ فعال بود؛ ولی فعالیت این شرکت به صورت فروشگاه بازاریابی شبکهای مروارید پنبه ریز از سال ۱۳۹۰ آغاز شد. در حقیقت نام این شبکه فروش با بازاریابی شبکهای گره خورده و از آنجا که آنها تولیدکننده محصولات بهداشتی به شمار میروند، نسبت به رقبا برتری ذاتی دارند. بازاریابی چندسطحی پنبهریز (PMLM) که در اقصی نقاط کشور شعبه دارد با باشگاه مشتریان و طرحهای تشویقی مختلف همراه با جوایز و قرعهکشی از خریداران خود حمایت میکند.
نقاط قوت شرکت پنبه ریز
- در زمینه محصولات تخصصی خود یعنی لوازم آرایشی و بهداشتی، حداقل در ایران در زمره بهترینها قرار دارد.
- در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی بین رقبا حرف اول را میزند.
- در طول سال همایشهای مختلفی برگزار میکنند و تیم آموزش نتورک مارکتینگ خوبی دارند.
- وجود شعبههای مرکزی، ارتباط و دسترسیها و در نهایت سرعت عمل را افزایش میدهد.
محصولات پرفروش شرکت پنبه ریز
- زیبایی
- بهداشتی و مراقبتی
- خوشبوکننده
- سلولزی
- خوراکی
- بسته های ترکیبی مو و زیبایی
ویژگیهای شرکت مروارید پنبه ریز
از خدمات مفید سایت مروارید پنبه ریز بهعنوان یک فروشگاه بازاریابی شبکهای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رهگیری لحظهای سفارش
- ضمانت اصالت کالا
- بازپس گیری کالا تا ۷ روز
- پشتیبانی ۲۴ ساعته
- تحویل کالا درب منزل
درعینحال که سایت PMLM سه زبانه است و در بخش قدم به قدم تا کسب درآمد اطلاعات خوبی عرض شده، خدمت مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی درباره بازاریابی اِماِلاِم و محصولات انجام میشود.
تکسو، یکی دیگر از بهترین شرکت بازاریابی شبکهای ایران
شرکت بازاریابی تلاش کاران سرمایه وزین به اختصار تکسو نامیده میشود. تکسو از دیگر شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی است که مدتی است با استقبال خوبی مواجه شده است. تاریخ تاسیس این شرکت ۱۳۹۰ با شناسه صنفی ۱۴۰۲۱۸۹۷۲۲ است و در حال حاضر آقای محمد رویائی مدیرعامل این شرکت میباشد. تسکو با شماره ثبتی ۴۱۳۵۸۷ در سال ۱۴۰۲ مجوز خود را از مراجع قانونی دریافت کرده است. آدرس وب سایت : http://www.taksoo.ir
از چه نظر این شرکت جزو بهترین هاست؟
تکسو از دیگر شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی است که مدتی است با استقبال خوبی مواجه شده است. این شرکت تمامی مجوزهای بازاریابی شبکهای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده است. شرکت تکسو از استانداردهای جهانی برای تولید محصولات خود استفاده میکند تا محصولاتی با بالاترین کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
شرکت بازاریابی شبکهای تکسو به عنوان یک تولیدکننده محصولات و خدمات مصرفی مشتریان، باعث افزایش توان تولیدی ملی میشود. برای تولید محصولات شرکت تکسو، مطابق استانداردهای جهانی عمل شده و این شرکت در تولید محصولات خود همواره بالاترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
تکسو کارخانجات تولیدی را از سال ۱۳۹۴ راهاندازی کرد تا بتواند ظرفیتهای بیشتری برای فروش مستقیم و بیواسطه فراهم کند. در سایت تسکو شما میتوانید با دریافت TAK از سطح یک خریدار محصولات فروشگاه آنلاین فراتر رفته و صاحب یک دفتر کار مجازی شوید و بهعنوان فروشنده یا حتی صاحب گروه فروش به درآمدزایی برسید.
تکسو کلابی نیز دارد که با عضویت در آن و جمع کردن امتیازهایی به نام دریک میتوانید در قرعه کشی فصلی نیز شرکت کنید. اینکار باعث شده است که تکسو جزو پرفروشترین شرکتهای بازاریابی ایران به شمار بیاید. درادامه به مواردی که به این شرکت برتری میبخشد را بررسی میکنیم.
نقاط قوت شرکت تکسو:
- کیفیت خوب محصولات
- وجود شعب در دسترس برای فعالیت بازاریابان
- به مانند پنبه ریز، برگزاری برخی همایشها در طول سال از علل موفقیت این شرکت است.
- در مورد مسائل انگیزشی و آموزشی خوب عمل میکند.
محصولات شرکت تکسو:
- چای
- دمنوش
- عسل
- ادویجات
- عطر و ادکلن
- شامپو
- لوسیون و کرم
- لوازم آشپزی
- حوله
ویژگیهای شرکت تکسو
فرصت اعتماد اجتماعی (هم گرایی گروهی افزایش و در مقابل تضاد منافع افراد کاهش مییابد) فراهم میشود.
فرصتهای اشتغال و کسب و کار در تکسو به دور از تبعیضهای جنسیتی، جغرافیایی، قومیتی و قضاوتهای فردی است. ملاک پیشرفت هر فرد تنها میزان تعهد و فعالیت روزانه و سالانه او است.
برای همگان در جامعه فرهنگ سلامت محوری تکسو را انتشار میدهد. محصولات سلامت برای همگان. از سوی دیگر، کمتر معلولیتی است که بتواند مانع از فعالیت شما در شبکه فروش بزرگ خودتان شود. این امکان ویژه که تمامی افراد به دور از ملاک سلامت جسمانی بتوانند از فرصتی برابر استفاده کنند، ویژگی فوق العاده است که تکسو بر اساس رسالت مسئولیتهای اجتماعی خود در جهت آن برنامه ریزی و تلاش میکند.
نیوشانیک، قدیمیترین شرکت بازاریابی شبکهای
شرکت نیوشانیک در تاریخ ۱۳۹۱ توسط احمد عیوضی با شماره ثبت ۴۲۵۸۰۰ تاسیس شد. این شرکت در تاریخ ۱۳۹۹ توانست با شماره صنفی ۰۴۲۶۹۲۴۷۸۰ مجوز خود را کسب کند. آدرس سایت: newshanik.ir
نام برند: نیوشاداریان، نیوشانیک، ندکس، کاژان
از چه نظر این شرکت جزو بهترین هاست؟
شرکت پارس “نیوشانیک ” یکی از قدیمیترین و از جمله بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای در ایران است. نیوشانیک نماینده انحصاری عرضه و فروش محصولات سهامدار و شرکت مادر خود، نیوشاداریان است که بجای اینکه محصولات “نیوشا” را از روشهای مرسوم ارائه کند، از روش بازاریابی شبکهای برای ارائه محصولات استفاده میکند. از این طریق، هم محصولات را به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد و هم فرصت ویژه و ممتازی از کسب درآمد و کارآفرینی برای نمایندگان خود فراهم میکند.
پزشکان و بسیاری از افراد فعال در حوزه طب سنتی مصرف دمنوشهای نیوشا نیک را به علت کیفیت، سلامت و تنوع محصولات به بیماران و عموم افراد توصیه میکنند که همین امر باعث بهبود وضعیت فعالیت این شرکت شده است.
همچنین یکی از مزیتهای محصولات نیوشا نسبت به محصولات مشابه، وجود مشاور اختصاصی در کنار مصرف کننده و ارائه اطلاعات صحیح درباره محصولات و راهنماییهای لازم در طول مدت مصرف محصولات است.
وبسایت نیوشا نیز به عنوان مرجع تخصصی و حرفهای اطلاعات محصولات، با هدف آگاهی دادن به مشتریان درباره خواص محصولات راهاندازی شده است. در کنار این وبسایت، اپلیکیشن سلامتی نیوشا امکانی را فراهم کرده تا مشتریان بدانند چه دمنوشهایی برای آنها مناسب است. این اپلیکیشن با بررسی جنبههای مختلف اطلاعات افراد از جمله مزاج، عارضههای اصلی و فرعی، حساسیتهای غذایی، داروهای مصرفی، سبک زندگی، مشخصات سنی و جنسیتی آنان، مجموعهای از محصولات را در قالب پکیج برای یک دوره مشخص به آنها پیشنهاد میکند. علاوه بر مزیتهایی که برشمردیم این شرکت دارای مزایای دیگری نیز هست که آن را جزو بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای میکند در ادامه به دو مورد دیگر آن میپردازیم.
نقاط قوت شرکت نیوشانیک
- فعالیت در یک زمینه خاص در عین اینکه بعضا محدودکننده است اما از برخی جهات بسیار خوب است.
- نیوشانیک در سراسر ایران و علی الخصوص مراکز استانها شعبه دارد.
محصولات شرکت نیوشانیک
- انواع چای سبز
- چای سیاه
- پودر قهوه و شکلات
- دمنوش ها
ویژگیهای شرکت پارس نیوشا نیک
ازجمله ویژگیهای استفاده از محصولات شرکت پارس نیوشا نیک تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی، کاهش استرس و اضطراب و کاهش فشار خون است. شرکت پارس نیوشا نیک متناسب با انواع سلایق، دمنوشهای خالص و ترکیبی را در اختیار مشتریان قرار داده است. بنابراین مشتریان میتوانند انواع دمنوشهای خالص نظیر دمنوش به لیمو، زیره سبز، آویشن، کاسنی و گل گاوزبان و از انواع دمنوشهای ترکیبی نظیر دمنوش آویشن و زیره را خریداری و استفاده نمایند.
تجارت قرن بیست و یکم ایرانیان
این شرکت در سال ۱۳۹۴ و به شماره ثبت ۴۸۴۷۰۵ توسط دکتر مهدي آنت تاسیس شده است. این شرکت با طی مراحل قانونی اخذ مجوز رسمی بازاریابی شبکهای در سال ۱۴۰۱ به شماره پروانه ۰۴۶۸۳۶۹۹۶۵ شده است. آدرس سایت: royalynet.com
از چه نظر این شرکت جزو بهترین هاست؟
هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم در زمینه تولید و ساخت محصولات ارگانیک سلامت محور برپایه ژل رویال فعالیت میکند. این شرکت هدف خود را بالا بردن سطح سلامت و نیز اشتغال زایی برای افراد جامعه قرار داده است و در مسیر این هدف از هیچ تلاشی دست برنداشته است.
در فهرست بهترین شرکتهای بازاریابی شبکهای، هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم یکی از شرکتهای بزرگ با زمینه فعالیتی گسترده است. برند وست ویژن با استفاده از تجارب و فناوریهای مدرن در کنار ایجاد انگیزه برای استفاده از محصولات ارگانیک و گیاهی به دنبال شرایطی برای افزایش بازار جهانی و فروش بیشتر محصولات در بین استفاده کنندگان خود و همچنین ایجاد سود آوری بیشتر برای شرکت و شرکای تجاری خود (تمامی همکاران و بازاریابان) میباشد.
محصولات و خدمات شرکت تجارت قرن بیست و یکم :
- فراوردههای زنبور عسل و ژل رویال
- انواع چای و دمنوش
- و محصولات ارگانیک
- انواع شامپو
- انواع کرم
نقاط قوت شرکت تجارت قرن بیست و یکم
- اخلاق حرفهای در مواجه با مشتریان احتمالی
- مشتری مداری در کل سازمان
- توسعه محصولات بر اساس ارزشهای سازمانی
- استفاده از متد روز دنیا در آموزشها
- ایجاد محصولات منحصر به فرد و با ارزش برای گسترش فروش سازمانی
- صداقت و تعهد
- عدم عبور از قوانین جاری به نفع هیچ شخصی
- ایجاد بسترهای کارآفرینی و تولید در کشورهای دیگر
- وفاداری به مشتریان
ویژگیهای شرکت تجارت قرن بیست و یکم
- نشر و گسترش فرهنگ سلامتی
- افزایش فروش محصولات سلامت محور
- از بین بردن مرزهای سیاسی در جهت سلامت نوع بشر
- افزایش سهم شرکت از بازار بی نظیر بازاریابی شبکهای در دنیا
- افزایش رضایت در مشتریان این تجارت بی همتا
- ایجاد پایگاههای مستقل برای همکاران خود در کشورهای مختلف
بازاریابی شبکهای بادران
شرکت بادران یکی از قدیمیترین و اولین شرکتهای نتورک مارکتینگ ایران است که در گذشته رشد خوبی داشته است. این شرکت به دلیل داشتن شعبههای زیاد و تیم آموزشی خوب، فروش بالایی داشته است. با توجه به افت کلی جریان نتورک مارکتینگ، شرکت بادران هم تحت تاثیر این افت قرار گرفته است.
بادران از اولین و البته قدیمیترینها در این حوزه است که در بازهای کوتاه از زمان آن قدر با رشد و پیشرفت مواجه شد که حتی یک تیم فوتبال هم تاسیس کرد و در برخی از شهرستانهای کوچک کشور بیش از دو شعبه همزمان داشت!
نکته مهم: مجوز بازاریابی شرکت بادران در حال حاضر با تعلیق مواجه شده است. گروه نتورک نیوز پیگیر این موضوع بوده و در صورت لغو و تمدید مجوز بازاریابی شبکهای این شرکت اطلاع رسانی خواهد کرد.
محصولات پرفروش شرکت بادران، محصولات آرایشی مانند: عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو، محصولات سلولزی، بهداشت شخصی، انواع شوینده شرکت بادران گستر و … .
نقاط قوت شرکت بادران گستران:
- به دلیل وجود شعبههای زیاد در گذشته رشد خوبی داشته است که همین موضوع باعث شد.
- بادران از شبکه قدرتمند و پر تعدادی از شعب در سراسر کشور بهرهمند است که کار فروش را برایش آسان کرده است.
- یکی از مزایا این شرکت محصولات با کیفیتی است که ارائه میدهد.
- از دیگر نقاط قوت این شرکت، تیم آموزش نتورک مارکتینگ خوبی است که دارند و اعضا را به خوبی آموزش میدهند.
سخن آخر
جمع بندی
شرکتهای بازاریابی شبکهای بین المللی نمونهای از شرکتها هستند که در سطح جهان شهرت بالایی دارند و تعداد افرادی که به کار میگیرند، نسبت به دیگر شرکتهای بازاریابی، بالاتر میباشد. ۱۰ شرکت بازاریابی مذکور دارای بالاترین میزان شهرت و درامد به نسبت دیگر شرکتها میباشند.