صنعت بازاریابی شبکه ای در نگاه اول می تواند دنیایی از اصطلاحات گیج کننده و مفاهیم اسرارآمیز به نظر برسد، فقط سه چیز اساسی وجود دارد که برای شروع باید بدانید: چرا این کار را انجام می دهید، چگونه انجام دهید و هزینه آن برای شما چقدر است.
نکته 1: به یک شرکت موفق بپیوندید.
پیوستن به یک شرکت با محصولات با قیمت پایین برای شروع بازاریابی شبکه ای وسوسه انگیز است، اما ممکن است به نفع شما نباشد. اگر اولین قدم شما شروع به کار با یک شرکت درجه یک باشد، با پایه محکم تری شروع به کار خواهید کرد و اعتماد به نفس ایجاد خواهید کرد که در نهایت می تواند منجر به موفقیت بیشتر در مسیر شود. علاوه بر این، اگر کسبوکار شما به اندازهای موفق شود که به جریان اصلی تبدیل شود، مردم در واقع شما را بهعنوان کسی میبینند که چیزی از خودشان ساخته است نه بهعنوان کسی که در یکی از آن معاملات نامشخص MLM شرکت کردهاید. نکته اصلی این است که مقداری زمان و انرژی اولیه که اکنون سرمایه گذاری می شود می تواند شما را از شرمساری و/یا پشیمانی بعدی نجات دهد.
نکته 2: روی اصول اولیه تمرکز کنید.
بسیاری از بازاریابان شبکه ای جدید در روزهای اولیه خود مرتکب اشتباهات زیادی می شوند، مانند تلاش برای انجام بسیاری از کارها در یک زمان.
مهم است که ابتدا بر روی اصول اولیه یعنی به دست آوردن سرنخ و تعیین قرار ملاقات، تمرکز کنید. هنگامی که احساس راحتی کردید، می توانید به سراغ مسائل پیچیده تری مانند آموزش افراد دیگر یا انجام تبلیغات سرمایه گذاری مشترک بروید. روی یک چیز در یک زمان تمرکز کنید، تا زمانی که تبدیل به طبیعت دوم شود. سپس به سراغ چیز دیگری بروید. در واقع، برخی از کارشناسان توصیه می کنند که بلافاصله با بازاریابی شروع نکنید. در عوض، آنها پیشنهاد میکنند که با استخدام شروع کنید تا بتوانید به دیگران کمک کنید سریعتر درگیر شوند (و سریعتر خط پایین خود را بسازید).
نکته 3: خود را به خوبی معرفی کنید.
اگر می خواهید یک بازاریاب شبکه ای موفق باشید، باید خود را خوب معرفی کنید. با تأکید بر رئیس خود بودن و داشتن استقلال، ممکن است جزییات کوچک را نادیده بگیرید یا فراموش کنید، اما این کار را نکنید! به یاد داشته باشید که در تجارت برداشت های اولیه بسیار مهم است. اگر کسی تصمیم گرفته است که زیر نظر شما ثبت نام کند، به شما اعتماد کرده است.
نکته 4: وظایف را به خوبی انجام دهید.
کلید موفقیت در بازاریابی شبکه ای این است که شما باید در کسب و کار خود فعال باشید. شما باید در حال انجام کار باشید، نه اینکه فقط بنشینید و منتظر اتفاقات باشید. چه در کار تیمی باشید و چه درگیر فروش انفرادی باشید، اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهید، خیلی پیشرفت نخواهید کرد.
و به یاد داشته باشید، برخی از افراد بازاریابی شبکه ای را امتحان می کنند و فوراً آن را ترک می کنند زیرا فکر می کنند خیلی سخت است. اگر شخصی پس از پنج دقیقه کار به عنوان توزیع کننده کار را ترک کند، جای تعجب نیست! اما اگر کسی آنقدر با آن کار کند تا در کاری که انجام می دهد حرفه ای شود، فراتر از رویاهای خود موفق خواهد شد.
نکته 5: از کسب و کار خود لذت ببرید.
حواستان باشد که از کسب و کارتان لذت ببرید، به خصوص در ابتدا. به یاد داشته باشید که شما کنترل کسب و کار خود را در دست دارید و می توانید قوانین و ساعات کاری خود را تعیین کنید. مانند یک کار پاره وقت با آن رفتار کنید.
و به یاد داشته باشید، اگر میخواهید در خانه درآمد کسب کنید، لازم نیست بیش از 70 ساعت در هفته از خانه کار کنید. افرادی هستند که بیش از 40 ساعت در هفته از خانه کار میکنند. اگر برای انجام همه کارها وقت ندارید، در مورد آن استرس نداشته باشید. فقط روی چیزهایی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را دارد و از خودتان لذت ببرید!
نکته 6: به تعهدات خود عمل کنید.
اگر به تعهدات خود عمل نکنید، به دیگران می گویید که شریک قابل اعتمادی نیستید. این بدان معنی است که افرادی که می خواهند با شما تجارت کنند، کمتر به شما اعتماد می کنند و به شما احترام می گذارند. و اگر نتوانند به شما اعتماد کنند و به شما احترام بگذارند، از شما خرید نمی کنند یا با شما کار نمی کنند. در نتیجه، فرصت های کمتری در بازاریابی شبکه ای خواهید داشت.
نکته 7: به یادگیری چیزهای جدید ادامه دهید.
این توصیه رایج است، اما واقعا کار می کند. تا آنجا که می توانید راه های زیادی را برای یادگیری بیشتر در مورد صنعت خود بیابید و با آموزش خود در زمینه های دیگر، مهارت ها و دانش خود را گسترش دهید. دانش بیشتری در مورد یک موضوع، چه بازاریابی شبکه ای باشد چه موضوع دیگر، به جذاب ماندن مطالب کمک می کند.
به علاوه، هرچه مهارتهای بیشتری برای ارائه به افراد دیگر داشته باشید، شانس شما را برای ایجاد روابط بلندمدت با افراد افزایش میدهد که ممکن است روزی به دوستی یا شرکای تجاری تبدیل شود.
نکته 8: اهداف تعیین کنید.
هدف گذاری کنید و سپس پیشرفت خود را پیگیری کنید. بدون هدف، اندازه گیری موفقیت دشوار است. با تعیین اهداف و پیگیری پیشرفت خود، می توانید ببینید که آیا با هر قدمی که برمیدارید به موفقیت نزدیک می شوید یا دورتر می شوید. به عنوان مثال، یکی از اهداف کوتاه مدت شما این باشد که در یک ماه 20 نفر جدید را ثبت نام کنید. به علاوه، به شما کمک میکند تا تعیین کنید کجا باید زمان و انرژی بیشتری را متمرکز کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.
نکته 9: زمانی که به آن نیاز دارید کمک بگیرید.
بازاریابان شبکه ای موفق می دانند که چگونه درخواست کمک کنند. اگر مشکل دارید، با اطرافیان خود تماس بگیرید و کسی را پیدا کنید که بتواند راهنمای شما باشد و به شما کمک کند. به احتمال زیاد فردی در حلقه درونی شما وجود دارد که قبلاً آن مسیر را طی کرده باشد. در غیر این صورت، شخص دیگری که به شما نزدیک است مطمئناً این کار را انجام داده است یا با کمال میل آن نقش را بر عهده خواهد گرفت. یک مکان خوب برای شروع این است که از دوستانی که قبلاً بازاریاب شبکه ای هستند بپرسید (شاید تعجب کنید که چه تعداد از به اشتراک گذاشتن دانش خود اهمیتی ندارند) و سپس از آنجا گسترش دهید. برای جذب نیروهای جدید مشکل دارید؟ از خط مقدم خود بپرسید که در آن موقعیت چه کاری انجام می دهند. به احتمال زیاد آنها قبلاً نیز آن را پشت سر گذاشته اند.
نکته 10. از سفر لذت ببرید!
این یکی از توصیه های مورد علاقه من است. لذت بردن از شغل، تجارت و زندگی یک عنصر اجباری برای دستیابی به موفقیت است. اگر آنقدر روی طرحهای پولدار شدن متمرکز شوید که فراموش کنید از مسیر لذت ببرید، احتمال موفقیت کمتری خواهید داشت. موفق ترین افراد می دانند که اگر کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند، اتفاقات بزرگی هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای آنها رخ خواهد داد.
نتیجه.
مهم نیست که چگونه تصمیم به شروع بازاریابی شبکه ای دارید، بسیار مهم است که اقدام کنید. نکات موجود در این منابع باید مکانی برای شروع به شما بدهد، اما آنها فقط یک شروع هستند. به یاد داشته باشید: موفقیت کار می خواهد و هیچ کس در اولین تلاش خود موفق نمی شود. متمرکز بمانید، تا حد امکان یاد بگیرید و با خودتان صبور باشید.