رهبری در بازاریابی شبکه ای یک مسئولیت است و نه یک امتیاز. مردم رهبرانی را دوست ندارند که عقب بنشینند و کاری انجام ندهند. مردم فقط از رهبرانی پیروی می کنند که خود را فداکارانه تسلیم می کنند و برای تیم فداکاری می کنند. بنابراین مطمئن شوید که به تیم خود خدمت می کنید!
یک لیدر واقعی اقدامات مداوم انجام می دهد، بنابراین مهم است که در اجرای این قوانین ثابت قدم باشید.
یک کاغذ و خودکار بیاورید و ۱۰ قانون رهبری در بازاریابی شبکه ای را یادداشت کنید! و سعی کنید از آنها در برنامه روزانه خود استفاده کنید.
قوانین رهبری در بازاریابی شبکه ای
۱٫ هدف داشتن
رهبر باید هدفی بزرگتر از اهدافی که رهبری می کند داشته باشد. خط پایین شما باید بداند که برای آینده برنامه ریزی می کنید و همچنین درک کند که اهداف مالی شما با اهداف آنها مطابقت دارد.
۲٫ خوش بین بودن
رهبر باید نگرشی بالاتر از نگرش هایی داشته باشد که رهبری می کند. یک رهبر خوش بین است و روی راه حل ها تمرکز می کند نه مشکلات.
۳٫مسئول پذیری
رهبر مسئول است و زمانی که مرتکب اشتباه شده است باید آن را پذیرد. به عنوان یک رهبر، شما مسئول اشتباهات تیم خود هستید.
۴٫قاطع بودن
رهبر باید تصمیمات قاطع بگیرد. همه تصمیمات صحیح نیستند، اما اگر با دلایل درست گرفته شوند، تصمیمات درست بیشتر خواهد بود. برای انجام درست کارها تلاش کنید و نگران انجام درست کارها نباشید.
۵٫اهمیت به دیگران
رهبر همیشه باید کسانی را که رهبری می کنند را در اولویت قرار دهد. وقتی خط پایین شما ببیند که شما به دنبال منافع آنها هستید، سخت تر کار خواهند کرد زیرا متوجه خواهند شد که هدف شما موفقیت آنهاست. مردم به آنچه شما می دانید اهمیتی نمی دهند تا زمانی که بدانند چقدر برای شما اهمیت دارد!
زیگ زیگلار میگوید: “اگر به اندازه کافی به دیگران کمک کنید تا به آنچه میخواهند برسند، همیشه به آنچه میخواهید خواهید رسید.”
۶٫ الگو گرفتن
رهبر با الگو قرار دادن رهبران دیگر پیشرفت میکنند. یک رهبر خوب فقط به دیگران نمی گوید که چه کاری انجام دهند، بلکه به تیم خود نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهند. با نشان دادن مثال مناسب برای خط پایین خود پیش قدم شوید.
۷٫ صداقت و تعهد
لیدر باید صداقت و تعهد داشته باشد. وقتی می بینند که شما “کار درست” را انجام می دهید، خط پایین شما به شما به عنوان یک رهبر اعتماد می کند.
۸٫ تلاش
رهبر در همه چیز برای تعالی تلاش می کند. نگرش، ظاهر، اخلاق کاری، و تعهد به تعالی می تواند به تعیین موفقیت شما کمک کند.
۹٫ توسعه فردی
رهبر مصمم به رشد و توسعه فردی است. تنها راهی که میتوانید رهبری باشید که مردم از آن پیروی میکنند، رشد شخصی و یادگیری مهارتهایی است که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکهای ماهر ضروری هستند.
۱۰٫ پشتکار داشتن
رهبر باید سطح بالایی از پشتکار و عزم داشتهباشد. موفقیت واقعی برای رسیدن به زمان نیاز دارد. چقدر زمان؟ تا زمانی که طول بکشد!
این ده قانون برای هر کسب و کار موفق بازاریابی شبکه ای مهم هستند. با پیروی از این قوانین مهارت های خود توسعه دهید و به یک رهبر عالی تبدیل خواهید شد.
رهبری خوب به چه چیزی بستگی دارد؟
۱٫ مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی به شما این امکان را می دهد تا ایده ها و افکار خود را به خط پایین خود منتقل کنید بسیار مهم است. اگر خط پایین شما ایده ای ندارد که چه کاری باید انجام دهد یا چگونه آن را انجام دهد، پس چگونه موفق می شود یا به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بسازید؟
۲٫ ارائه انگیزه مناسب
انگیزه مناسب یکی دیگر از زمینه های کلیدی رهبری موفق است. خط پایین شما زمانی که انگیزه مناسبی نداشته باشید دچار رکود می شود. برای افزایش انگیزه سعی کنید خط پایین خود را با اهدافی که ممکن است برای آنها غیرعادی باشد به چالش بکشید.
۳٫ کار تیمی.
کار تیمی به این معناست که نه تنها به خط پایین خود آموزش دهید که با هم کار کنند، بلکه همچنین به شما کمک می کند تا بخشی از تیم شوید. برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر، دریابید که خط پایین شما چه کاری می تواند انجام دهد و متوجه شوید که آنها ممکن است مهارت هایی داشته باشند که می تواند برای تیم شما مفید باشد.
۴٫ آموزش و آموزش.
برای یادگیری هر چیزی در مورد تجارت بازاریابی شبکه ای خود وقت بگذارید. برای راهنمایی و مشاوره با upline خود در تماس باشید.
۳ نکته در مورد رهبری بازاریابی شبکه ای:
۱) رهبری با مثال
اگر می خواهید تیم شما سریع رشد کند، باید سریع پیش بروید! هر چه سریعتر و سخت تر در کسب و کار خود کار کنید، تیم شما بیشتر کار خواهد کرد. هیچ کس توسط رهبری که هیچ کاری انجام نمی دهد انگیزه ندارد!
اگر می خواهید تیم شما متعهدتر باشد، ابتدا شما باید متعهد باشید! تا به آنها الهام ببخشید!
۲) رویدادها
رهبران تمام تلاش خود را می کنند تا تیم شما را به حضور در رویدادها ترغیب کنند. هرچه تیم شما در رویدادهای بیشتری شرکت کند، کسب و کار شما بیشتر رشد خواهد کرد. به همین راحتی است
۳) بر روی ۴ باور بسازید به تیم خود کمک کنید
۴ باور مهم زیر را بسازند:
۱) اعتقاد به شرکت
۲) اعتقاد به محصولات
۳) اعتقاد به صنعت
۴) باور به خود
هر روز بر روی رهبری خود کار کنید و به زودی شگفت زده خواهید شد که هرچه به عنوان یک رهبر بیشتر رشد کنید، کسب و کار شما بیشتر رشد خواهد کرد!