1

7 نکته برای رشد موفقیت آمیز کسب و کار بازاریابی شبکه ای آنلاین

  • کد خبر : 3420
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
7 نکته برای رشد موفقیت آمیز کسب و کار بازاریابی شبکه ای آنلاین

هنگام ایجاد کسب و کار بازاریابی شبکه ای، هدف اصلی شما ایجاد شبکه ای از افرادی است که محصولات را خرید و فروش می کنند. انجام این کار در اینترنت سناریوی عالی را ایجاد می کند. میلیاردها نفر در سراسر جهان آنلاین هستند و اگر در این مورد هوشمند باشید، می توانید با رشد و […]

هنگام ایجاد کسب و کار بازاریابی شبکه ای، هدف اصلی شما ایجاد شبکه ای از افرادی است که محصولات را خرید و فروش می کنند. انجام این کار در اینترنت سناریوی عالی را ایجاد می کند. میلیاردها نفر در سراسر جهان آنلاین هستند و اگر در این مورد هوشمند باشید، می توانید با رشد و گسترش موفقیت آمیز کسب و کار بازاریابی شبکه ای خود به راحتی یک شبکه موفق برای کسب و کارتان بسازید.

ایجاد کسب و کار آنلاین مزایای زیادی دارد، یکی این که می توانید در هنگام انجام این کار، عملاً هر کجا که بخواهید باشید. شما می توانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که همان علایق شما را دارند، در حالی که شاهد رشد کسب و کار خود در سطح محلی و بین المللی هستید. با دانستن اینکه کسب و کار شما نه تنها به کشور شما، بلکه به کشورهای سراسر جهان می رسد، احساس منحصر به فردی ایجاد می کند.

البته مانند هر کسب و کار موفقی، نکاتی در این زمینه وجود دارد. قبل از اینکه حتی بتوانید شروع به ساخت شبکه های بازاریابی کنید، باید حضور آنلاین و دامنه خود را ایجاد کنید و یک برنامه محکم داشته باشید. هنگامی که تمام این موارد را فهمیدید، پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند تا راه موفقیت بازاریابی شبکه ای را پیدا کنید.

نکته 1: بازار خود را بشناسید

اولین قدم برای بازاریابی موفقیت آمیز در شبکه خود، شناخت مخاطبانتان است. نوع محتوایی که می خواهند ببینند، به چه محصولاتی علاقه دارند و در زندگی روزمره خود به چه چیزی نیاز دارند را بشناسید.

شناخت بازار شما دو فایده مهم دارد: به شما این امکان را می دهد که رابطه شخصی تری با مخاطبان خود ایجاد کنید، به شما این امکان را می دهد که روندها و تقاضا را پیش بینی کنید، و این موضوع به آنها احساس رضایت می دهد.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بازار خود را بشناسید:

جمعیت شناسی – مشتری ایده آل شما کیست؟ سن، جنسیت، سطح درآمد، علایق آنها چیست؟ عمیق تر حفر کنید مشتری از شما چه می خواهد؟ نیازهای آنها چیست و راه حل شما چگونه است؟

نظرسنجی مشتریان – اینجاست که روابط شخصی با مشتریان شما واقعاً شکوفا می شود. از آنها چند سوال ساده در مورد تجربه‌شان بپرسید، اینکه چه اندازه محصول را دوست دارند، چقدر احتمال دارد شما را به دیگران توصیه کنند و غیره. این باعث می‌شود آنها احساس کنند که در شرکت شما صدایی دارند.

نمایه مشتری – این روش به شما امکان می دهد مشتریان خود را به طور کلی تری بشناسید و اطلاعات کمی بیشتر از گزینه نظرسنجی ارائه می دهد. شما می توانید به مشتریان اجازه دهید تا یک نمایه در وب سایت شما ایجاد کنند ( یک “حساب”) و هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، یک جمعیت شناسی مشتری خواهید داشت که اطلاعات زیادی را برای کمک به رشد کسب و کار شما در جایی که بیشترین موفقیت را خواهد داشت، ارائه می دهد.

نکته ۲: به دنبال توسعه مداوم باشید

تغییر در دنیای تجارت ثابت است و اینترنت نیز تفاوتی ندارد. برای اینکه دائماً شخصی خود را رشد دهید و دائماً شاهد رشد کسب و کار بازاریابی شبکه ای خود باشید، باید یک یادگیرنده مداوم باشید. این شامل آموزش خود در مورد نحوه اداره کسب و کار و رشد روندهای بازاریابی شبکه ای و همچنین آموزش خود در مورد بازار و پایگاه مصرف کننده می باشد.

در ادامه چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

کتاب‌های موفقیت بخوانید – کتاب‌های مربوط به دستیابی به موفقیت راهی عالی برای یادگیری از افرادی است که قبلاً به موفقیت خود رسیده‌اند. چند نمونه خوب از این موارد عبارتند از: صفر به یک اثر پیتر تیل و بلیک مسترز. این کتاب نمونه ای از ساخت موفقیت‌آمیز به سوی آینده را ارائه می‌دهد و به تعیین استانداردهایی برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها کمک می‌کند. ذهنیت توسط کارول دوک. این کتاب درباره این است که چگونه قدرت ذهنیت ما می تواند به موفقیت در زندگی و تجارت ما کمک کند. نه تنها مهارت ها و توانایی ها، بلکه نحوه برخورد ما با موقعیت ها را نیز مشخص می کند. Rookie Smarts: Why Learning Beats Knowing در بازی جدید کار توسط لیز وایزمن. این یکی درباره این است که چرا یادگیری و رشد مداوم در اقتصاد به سرعت در حال تغییر ما مهم است.

تحقیق – این مربوط به همگام شدن با تغییراتی است که دائماً در دنیای تجارت و بازاریابی رخ می دهد. روندهای جدید توسعه می یابد، تقاضاهای جدید ایجاد می شود و هر روز مشتریان جدید وارد می شوند. با تحقیق مداوم در مورد روندهای بازاریابی و محصولات جدیدی که مردم در جایگاه شما می خرند، یاد بگیرید که چگونه با آنها رشد کنید.

استراتژی های جدید را بیاموزید – با تغییر روندها، بازار در حال تغییر نیز به‌وجود می‌آید و گاهی اوقات استراتژی‌های بازاریابی قدیمی با آنها از بین می‌روند. این به تحقیقات برمی‌گردد. به طور مداوم در مورد استراتژی‌های بازاریابی جدید هم در شبکه خود و هم در رسانه‌های اجتماعی به خود آموزش دهید تا بتوانید به گسترده‌ترین مخاطبان ممکن دسترسی پیدا کنید.

نکته ۳: از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

ممکن است در مورد قدرت بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تردید داشته باشید، اما این روش می تواند دو کار را برای شما انجام دهد: دید مورد نیاز برای کسب و کار خود را به دست آورید و ترافیک جدید به کسب و کار خود وارد کنید.

در هر کسب و کار آنلاین، دیده‌شدن امری کلیدی است. اگر مردم از وجود چیزی خبر نداشته باشند، نمی توانند به آن علاقه‌مند شوند. قرار دادن کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان بیشتر به کسب و کار شما است. چرا؟ از آنجا که مردم صحبت می کنند، و به خصوص در رسانه های اجتماعی، اگر شخصی چیزی را ببیند که دوست دارد، می تواند بلافاصله آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد، آنها نیز آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به همین ترتیب.

اگر می‌خواهید حرف‌های کسب‌وکارتان به سرعت منتشر شود، رسانه‌های اجتماعی راه حل مناسبی هستند. از آنجایی که افراد بیشتری کسب و کار شما را می بینند، افراد بیشتری تمایل دارند از سایت شما بازدید کنند و ببینند که در مورد چیست. اگر چیزی دارید که آن‌ها دوست دارند، آن‌ را می‌خرند، و اگر از محصول یا خدمات راضی بودند، تجربه‌شان را به دیگران می‌گویند.

نکته ۴: محتوای با کیفیت ایجاد کنید

هنگام جستجوی محصولات یا خدمات جدید، مردم نه تنها می‌خواهند محصولات با کیفیت خوب را پیدا کنند، بلکه می‌خواهند قبل از خرید تصمیمی آگاهانه بگیرند. هر چیزی که در مورد محصول یا خدمات ارائه می دهید باید کیفیت را برای خواننده بیافزاید. به جای اینکه به آنها بگویید محصول را بخرند، به آنها بگویید چرا در زندگی خود به آن نیاز دارند. به آنها بگویید چه کاری انجام می دهد و چه فایده ای دارد.

نکته ۵: ثابت قدم باشید

برای رشد و گسترش بازاریابی شبکه ای، ثبات یک امر ضروری است. هنگامی که‌محتوایی را پست می‌کنید، ثبات نه تنها کلید کسب رتبه‌بهتر سئو در موتورهای جستجو است، بلکه برای ایجاد یک‌پایگاه مشتری پایدار نیز کلیدی است.

مردم وقتی می‌توانند روی یک کسب‌وکار برای ادامه ارائه خدماتی که به آن عادت کرده‌اند حساب کنند، خوششان می‌آید. مطمئناً برای داشتن موفقیت پایدار همیشه باید رشد کنید، اما در رشد خود ثابت قدم باشید. فقط به طور تصادفی کل طرح سایت و نحوه انجام کارها را یک شبه تغییر ندهید.

وقتی در حال رشد یا تغییر کسب و کار خود هستید، به مردم اطلاع دهید. با مخاطبان خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که در حال به روز رسانی سایت هستید تا کاربرپسندتر باشد. ممکن است برخی افراد منصرف شوند، اما اکثریت مخاطبان وفادار شما به این تغییر فرصت می دهند. به بازخورد آنها گوش دهید، کاری کنید که احساس کنند شنیده می‌شوند و همیشه به یاد داشته باشید که مخاطبان شما دلیل موفقیت شما هستند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام خیل کامل و عالی درباره نتورک مارکتینگ توضیح دادید واقعا ممنون

  2. تکنیک های مارکتینگ و فروش خوبی تو این مقاله اشاره شد در کل مطلب خوبی بود

  3. مطالب آموزنده ای دارید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.