1

دلایل پیوستن به بازاریابی شبکه ای

  • کد خبر : 3221
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
دلایل پیوستن به بازاریابی شبکه ای

حرفه بازاریابی شبکه ای می تواند یک چشم انداز فوق العاده هیجان انگیز باشد، و اگر برای یادگیری آن وقت بگذارید، می توانید در کمترین زمان خود را در مسیر موفقیت بیابید. با این حال، برخی نکات اساسی وجود دارد که همه باید قبل از وارد شدن به بازاریابی شبکه ای در مورد بدانند. در […]

حرفه بازاریابی شبکه ای می تواند یک چشم انداز فوق العاده هیجان انگیز باشد، و اگر برای یادگیری آن وقت بگذارید، می توانید در کمترین زمان خود را در مسیر موفقیت بیابید. با این حال، برخی نکات اساسی وجود دارد که همه باید قبل از وارد شدن به بازاریابی شبکه ای در مورد بدانند.

در این نوشتار دلایلی برای پیوستن به بازاریابی شبکه ای را با هم مرور می کنیم.

مشارکت در بازاریابی شبکه ای مزایای زیادی دارد، حتی اگر این کار را برای کسب درآمد انجام ندهید. در این نوشتار ۱۰ مزیت بازاریابی شبکه ای وجود دارد که دلایل پیوستن به بازاریابی شبکه ای محسوب می شوند.

۱٫ بازاریابی شبکه ای شما را در ارتباط نگه می دارد.

بازاریابی شبکه ای شبیه هر کسب و کار دیگری است، پس اگر می خواهید در این تجارت موفق باشید، به زمان و توجه شما نیاز دارد. با این حال، یک بازاریاب شبکه ای خوب می تواند زندگی شخصصی خود را با زندگی کاری خود متعادل کند.

به همین دلیل، لازم نیست همه وعده های غذایی خود را از قبل تهیه کنید، هر روز تا دیروقت کار کنید یا هر کار دیگری که می تواند زندگی شما را سخت کند. با این حال، برای تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکه ای تاثیرگذار، ممکن است لازم باشد فداکاری های بزرگی انجام دهید. هر کس محدودیت های خود را در مورد زمان و پول شخصی دارد.

۲٫ بازاریابی شبکه ای مسئولیت را آموزش می دهد.

اگرچه کلیشه ای به نظر می رسد، اما مسئولیت یک درس مهم زندگی است که باید یاد بگیرید. مدیریت پول خود، سرمایه گذاری روی خود و تلاش برای استقلال مالی راه های عالی برای فکر کردن به آینده خود هستند.

شروع یک کسب و کار خانگی بیش از هر تجربه دیگری که در زندگی ام داشته‌ام، مسئولیت پذیری را به من آموخته است. با تنظیم ساعات کاری خودم، انتخاب ساعت کار، پرداخت هزینه برای اشتباهاتم و مالکیت هر حرکتی که انجام می دهم، یاد می گیرم که اگر مشکلی پیش بیاید یا طبق برنامه پیش نرود، بر عهده خودم است و این دقیقاً همان چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. حداقل یک تجربه که در آن متوجه شویم تقصیر ماست و نه شخص دیگری.

۳٫ بازاریابی شبکه ای به شما یک زندگی فعال می دهد.

بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند بخشی از یک کسب و کار خانگی شوند این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند تعادل کار و زندگی خود را بهبود بخشند. بازاریابی شبکه ای برای هرکسی که احساس می کند در شغلی گیر کرده است، اما نمی خواهد حرفه خود را رها کند یا رویاهایی را که در جوانی داشتند دست بکشد، عالی است.

کار آنلاین می‌تواند به آنها کمک کند تا به برنامه‌های انعطاف‌پذیرتر و آزادی بیشتری در زندگی خود دست یابند، و در خانه بودن با بچه‌ها، گذراندن وقت با خانواده و دوستان، بیرون رفتن با دوستان، خواب باکیفیت در شب آسان‌تر می‌شود. این به ترویج یک سبک زندگی فعال کمک می کند و در عین حال افراد را قادر می سازد تا کسب و کار خود را حول چیزهایی که برایشان مهم است ایجاد کنند. همچنین فرصتی را برای افرادی که احساس می‌کنند در شغل‌های فعلی گیر کرده‌اند یا ناکام مانده‌اند، ایجاد می‌کند تا در جای دیگری به موفقیت دست یابند.

۴٫ بازاریابی شبکه ای باعث ایجاد روابط می شود.

مشارکت در بازاریابی شبکه ای راهی عالی برای شناخت مشتریان خود در سطح شخصی است. وقتی مشتریان متوجه شوند که شرکت شما کیست و چیست، به احتمال زیاد به پیشنهادات ارزشمند پاسخ خواهند داد.

شبکه‌سازی همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که سؤالات خود را بپرسید و مسائل را از قبل روشن کنید، به طوری که وقتی شخصی مشتری می‌شود، از قبل ایده روشنی از اینکه چگونه می‌تواند از محصول یا خدمات شما سود ببرد داشته باشد. هرچه روابط شما با مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی و دیگر متخصصان کسب و کار قوی تر باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در هر زمینه ای از کسب و کار خود خواهید داشت.

۵٫ بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا به عنوان یک شخص رشد کنید.

مشارکت در بازاریابی شبکه ای می تواند شغلی کاملاً سخت و طاقت فرسا باشد، اما همچنین بسیار سودمند است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، به شما این امکان را می دهد که سرنوشت خود را کنترل کنید و به عنوان یک فرد رشد کنید به گونه ای که مشاغل دیگر به سادگی اجازه نمی دهند.

هنگام ایجاد یک کسب و کار، زمان شما بین فروش و مدیریت تقسیم می شود.گاهی اوقات ممکن است بسیار زیاد باشد، اما بازاریابان شبکه ای به شرکت ها و موفقیت آنها اختصاص دارند. این فداکاری در طول زمان به شدت نتیجه می دهد زیرا آنها از نظر شخصی و مالی به چیزهای بزرگی دست می یابند.

آنها با افراد همفکر دیگری که اهداف و آرزوهای مشابهی دارند، روابط برقرار می کنند، که باعث ایجاد پیوندهای دوستی قوی با یکدیگر می شود. این دوستی‌ها می‌توانند سال‌ها پس از پایان دادن به نقش خود در بازاریابی شبکه‌ای حتی تا سال‌های بازنشستگی ادامه داشته باشند!

۶٫ بازاریابی شبکه ای سرگرم کننده است.

بازاریابی شبکه ای می تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد زیرا به شما امکان می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنید و تجربیات مشابه یا متفاوت با خودتان را به اشتراک بگذارید. از طریق شبکه، شما این فرصت را دارید که دوستان جدیدی پیدا کنید که علایق مشابهی دارند.

به علاوه، می توانید در بسیاری از رویدادها مانند مهمانی ها و ناهار شرکت کنید و میزبانی کنید که به تقویت روابط حتی قوی تر کمک می کند! شبکه سازی یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید و در عین حال انجام کاری لذت بخش است. نیازی نیست نگران از دست دادن دوستی ها به دلیل مشغله کاری خود باشید. با یک شبکه قوی از متخصصان کسب و کار، همیشه کسی در اطراف وجود دارد!

۷٫ بازاریابی شبکه ای پتانسیل درآمد بالایی دارد.

این درست است که همه کسانی که به یک فرصت بازاریابی شبکه ای می پیوندند موفق نمی شوند. در واقع، اکثر مردم این کار را نمی کنند. اما در اینجا نکته ای وجود دارد: تشخیص افرادی که ممکن است در بازاریابی شبکه ای درآمد مناسبی داشته باشند و کسانی که این کار را نمی کنند بسیار آسان است. هر کسی که مایل است قبل از شروع به کار، کمی زمان و انرژی صرف نگاهی دقیق به شرکت و حرفه خود می کند.

۸٫ بازاریابی شبکه ای اشکال متعددی از درآمد را فراهم می کند.

وقتی به عنوان یک پیمانکار مستقل برای خود کار می کنید، می توانید جریان های درآمدی خود را باز کنید. بنابراین، اگر یک منبع درآمد کاهش یابد (خواه لغو رویداد یا یک ماه بد)، لزوماً به این معنی نیست که همه منابع درآمد دیگر شما ناپدید می شوند. هنگامی که چندین جریان درآمد دارید (منفعل و فعال)، آنگاه از ثبات و حمایت مالی بیشتری برخوردار خواهید شد.

۹٫ به صنعت شماره ۱ روی زمین بپیوندید.

بازاریابی شبکه ای مزایای بسیاری را برای کسانی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند ارائه می دهد. با هزینه راه اندازی کم و پتانسیل سود شگفت انگیز، جای تعجب نیست که افراد بیشتری هر روز به آن می پیوندند. در حالی که برخی نسبت به کسب و کارهای بازاریابی چند سطحی بدبین هستند، زمان آن رسیده که از باورهای غلط گذشته عبور کنیم. در واقع، بسیاری از موفق‌ترین کسب‌وکارهای امروزی توسط بازاریابان چند سطحی و دیگر متخصصان که فرصت‌هایی را با استفاده از MLM برای خود ایجاد کرده‌اند، ایجاد می‌شوند. MLM اینجاست تا بماند و زمانی که به درستی اجرا شود، می تواند برای همه افراد درگیر سودآور باشد.

۱۰٫ بازاریابی شبکه ای طرح هرمی MLM نیست.

برای شروع مشارکت بازاریابی شبکه ای، ابتدا تنها چیزی که نیاز دارید یک محصول عالی و مشتریان زیاد است. در صورتی که طرح های هرمی نیاز به هزینه ورود و ثبت نام نسبتا بالایی دارند. 

حالا از خود بپرسید: من به چه چیزی علاقه دارم؟ چگونه می توانم از مهارت هایم برای کمک به مردم استفاده کنم؟ من چه چیزی برای ارائه دارم که شخص دیگری انجام نمی دهد؟ اینها تنها برخی از سوالاتی هستند که به تصمیم گیری شما در مورد پیوستن یا عدم پیوستن به یک فرصت تجاری یا شرکت خانگی کمک می کند.

در ادامه سه ​​مورد از عوامل موفقیت در بازاریابی شبکه ای که به آن نیاز دارید آورده‌شده است:

۱) نگرش مثبت: داشتن نگرش مثبت برای موفقیت ضروری است. مهم است که به خود ایمان داشته باشید، به توانایی های خود اعتماد کنید و اطمینان داشته باشید که تا زمانی که کارهایی را که باید انجام دهید را انجام دهید، همه چیز درست می شود.

۲) برنامه ریزی: برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای، باید منضبط باشید. این بدان معنی است که شما باید احساسات خود را کنترل کنید و در برابر وسوسه هایی که ممکن است مانع پیشرفت شما شوند یا زمان صرف شده برای کارهای مهم دیگر را از بین ببرید، مقاومت کنید.

۳) مهارت‌های رهبری: رهبران موفق متولد می‌شوند – ساخته نمی‌شوند – و توانایی هدایت دیگران به سمت موفقیت برای هر کارآفرینی که می‌خواهد کسب‌وکارش پیشرفت کند، حیاتی است.

سوالاتی که قبل از پیوستن به بازاریابی شبکه ای باید از خود بپرسید!

اگر به فکر پیوستن به یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای هستید، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که این تصمیم برای شما درست است این است که ابتدا از رهبر تیم و سایر اعضای تیم سؤالات کلیدی بپرسید. این سوالات به شما کمک می کند تا مشخص کنید که آیا این شرکت برای شما مناسب است یا خیر و چه نوع نتایجی را باید از سرمایه گذاری در زمان و پول خود انتظار داشته باشید. این سوالات را قبل از پیوستن به هر کسب و کار بازاریابی شبکه ای بپرسید، و می توانید از بسیاری از دام های رایجی که بازاریابان شبکه ای جدید در آن گرفتار می شوند جلوگیری کنید.

با ما همراه باشید تا برخی از این سوالات را با هم بررسی کنیم.

۱٫ برای موفقیت در کسب و کار شما چه چیزی لازم است؟

همه می خواهند افراد موفقی در تیم خود داشته باشند، اما نمی دانند که چه چیزی لازم است. یکی از اولین سوالاتی که قبل از پیوستن به بازاریابی شبکه ای باید بپرسید این است که افراد تیم موفقیت خود را در چه چیزی می‌بینند. این که از فرد جدید بپرسید که موفقیت در کسب و کارش چگونه به نظر می رسد می تواند به شما کمک کند تا خیالتان را راحت کنید که او برای یک هدف کار می کند و فقط در مسیر شناور نیستند.

اگر او نتواند پاسخی به شما بدهد یا از این سوال طفره برود، ممکن است یک پرچم قرمز باشد. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که این بی‌ادبانه یا آزاردهنده است که از دیگران در مورد درآمد و اهداف آینده بپرسید، اما این سوالات در صورت عدم موفقیت در آینده از هر دوی شما محافظت می‌کند. به هر حال، اگر پول برای استخدام کننده مهم نباشد و او به اندازه کافی متعهد باشد که واقعیت را به شما بگوید، می تواند به مشکلات در مسیر اشاره کند.

سوالات قبل از پیوستن به بازاریابی شبکه ای

۲٫ چگونه می توانم با کسی که قبلاً مالک شرکت بوده در تماس باشم؟

اغلب اوقات، صاحبان کسب و کار برای اولین بار در مورد یک محصول هیجان زده هستند و مشتاق ثبت نام و شروع فروش هستند. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا پیوستن به آن به نفع شماست یا خیر، بسیار مهم است که اطلاعات اولیه در مورد حامی مالی احتمالی خود و کسب و کار آن شخص به دست آورید. به یاد داشته باشید، این فرد فقط جابجایی محصولات را بر عهده ندارد. ممکن است در نهایت رئیس شما شود! به علاوه، از آنجایی که شرکت‌های بیشتری راه‌های مختلفی برای کسب درآمد برای فروشندگان ارائه می‌دهند (مانند پاداش)، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ثبت‌نام با یک شرکت ارزشش را دارد، درک نحوه کار کمیسیون مهم است. در اینجا چند سؤال وجود دارد که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید یک توزیع کننده مستقل شوید یا خیر، می‌توانید مطرح کنید:

۱) شرکت شما چه نوع محصولاتی را می فروشد؟

۲) قیمت آنها چقدر است؟

۳) آیا باید کیت استارتر بخرم؟

۴) آیا حداقل سفارش مورد نیاز است؟

۵) چه نوع طرح های جبرانی در دسترس دارید؟

۶) در حال حاضر چند نفر در تیم شما حضور دارند؟

۷) آیا فرصت هایی برای پیشرفت در حوزه تخصصی من وجود دارد؟

۸) هر چند وقت یک بار جلسات/آموزش هایی را با اعضای تیم خود برگزار می کنید؟

۳٫ برای واجد شرایط شدن برای جوایز چه کاری باید انجام دهم؟

شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای سطوح مختلف پاداش هستند. معنی آن این است که آنها ممکن است از شما بخواهند که کاری مانند فروش ۱۰، ۳۰ یا ۵۰ محصول را انجام دهید تا پاداش خود را به دست آورید. اگر ندانید بازار شما کجاست، ممکن است سخت باشد. اگر هیچ کس در خانواده شما به آنچه شرکت شما می فروشد علاقه مند نباشد، چگونه به این اعداد دست خواهید یافت؟ بهترین راه برای فهمیدن این است که بپرسید. قبل از صرف زمان، پول و تلاش در یک شرکت، تمام این جزئیات را بررسی کنید!

۴٫ چگونه می توانم مشتریان بیشتری جذب کنم؟

بازاریابی شبکه ای یا فروش مستقیم به معنای فروش مستقیم محصولات به افراد دیگر است. ممکن است وسوسه شوید که فقط تماس‌های سرد برقرار کنید یا ایمیل‌های انبوه ارسال کنید، اگرچه این کار می‌تواند کارساز باشد، تکنیک‌های پیچیده‌تری نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی اگر به درستی استفاده شوند، راهی عالی برای جلب توجه دیگران به محصولات و خدمات شما هستند. استفاده از ابزارهای اصلی هدف گذاری در تبلیغات فیس بوک یا لینکدین می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی مانند مکان، سن، جنسیت و علایق مشخص کنید.

۵٫ آیا برنامه های آموزشی یا مربیگری پولی ارائه می دهید؟

یکی از سوالات قبل از پیوستن به بازاریابی شبکه ای می‌تواند این باشد که آیا آموزش هم ارائه می‌دهند؟ اگر بله، هزینه آنها چقدر است؟ مربیگری یک منبع ارزشمند برای هر کارآفرین نوپایی است، اما پیدا کردن یک مربی خوب ممکن است دشوار باشد. قبل از پیوستن به یک شرکت جدید، مطمئن شوید که می توانید تا حد امکان آموزش و پشتیبانی دریافت کنید.

همچنین ارزش آن را دارد که به برنامه های آموزشی یا مربیگری پولی که کارفرمای شما ارائه می دهد نگاه کنید. اگر کارفرمای شما گزینه های آموزشی (به ویژه دوره های آنلاین یا وبینارها) ارائه می دهد، که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و خود را برای موفقیت در این مسیر آماده کند.

حتما سوالات زیادی بپرسید! شما می خواهید قبل از اینکه با هر فرصتی به جلو بروید، همه پایگاه های خود را پوشش دهند. و فراموش نکنید که در مورد هر کارگاه یا کنفرانس آینده در منطقه خود بپرسید.

رویدادهای شبکه یک راه عالی دیگر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک کسب و کار است، بنابراین همیشه باید در صورت امکان در آنها شرکت کنید.

۶٫ چه مدت طول کشید تا درآمدهای برتر شما یک خط نزولی ایجاد کنند؟

بازاریابان شبکه ای طرفداران بزرگ اعداد و معیارهای سخت هستند. اگر یک عدد وجود داشته باشد که آنها حتی بیشتر از درآمد آن را دوست دارند، آن امتیاز خالص تبلیغ کننده است. این ایده که مشتریان شرکت خود را به دیگران توصیه می کنند. در حال حاضر برای ما غیر بازاریاب‌ها، ممکن است ندانیم دقیقاً چه معنایی دارد (اگرچه احتمالاً می‌توانیم حدس بزنیم). یک سوال خوب برای مربی شما این است که چه مدت طول کشید تا افراد برتر او (که شاید دو یا سه برابر بیشتر از میانگین درآمد دارند) تا ده نفر یا بیشتر درآمد داشته باشند. این به شما ایده می دهد که ثابت شدن درآمدتان چقدر طول می کشد.

۷٫ اگر بخواهم بعداً از تجارت خارج شوم چه اتفاقی می افتد؟

یکی از نقاط ضعف شرکت های بازاریابی شبکه ای این است که معمولاً از افراد می خواهند که برای مدت طولانی با آنها قرارداد امضا کنند. قرارداد ۱۰ ساله غیر معمول نیست و برخی از آنها به تعهدات مادام العمر نیاز دارند. اگر اتفاقی بیفتد، مانند از دست دادن شغل یا بیماری، خارج شدن از تعهدات برای شما سخت خواهد بود. 

شما حتی ممکن است خود را در دادگاه بر سر کمیسیون های بدهکار درگیری پیدا کنید! بررسی کنید که اگر کارها دقیقاً مطابق برنامه پیش نرود، واقعاً چقدر کنترل و انعطاف پذیری دارید تا بتوانید کارها را با آنها انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ هزینه پنهان یا هزینه فسخ وجود ندارد. همچنین مطمئن شوید که می دانید چه نوع حمایتی می توانید از آنها در شرایط سخت انتظار داشته باشید. همیشه خوب است که بدانید در مواقع سخت چه کسی پشت شماست.

نتیجه

سه ​​دلیل وجود دارد که چرا باید بازاریابی شبکه ای را شروع کنید:

i) بازاریابی شبکه ای چیزی بیش از یک تجارت است. این راهی از زندگی است که به شما آزادی و انعطاف می دهد.

ii) بازاریابی شبکه ای به شما درآمد باقیمانده باورنکردنی می دهد، که به معنای جریان ثابت پول نقد ماه به ماه بدون شکست است.

iii) بازاریابی شبکه ای به شما این امکان را می دهد که از خانه کار کنید، به این معنی که می توانید با خانواده خود وقت بگذرانید در حالی که همچنان درآمد کسب می کنید.

این می تواند به ویژه در صورتی که فرزندان یا مسئولیت های دیگری در خانه دارید مهم باشد. اگر هر یک از این نکات با شما طنین انداز شد، اکنون زمان آن است که به دنبال فرصت های بازاریابی شبکه ای باشید! به یاد داشته باشید، هیچ وقت برای موفقیت دیر نیست.

هر زمان که قصد پیوستن به یک شرکت بازاریابی چند سطحی (MLM) را دارید، موارد خاصی وجود دارد که باید برای موفقیت آن اتفاق بیفتد. از خود بپرسید که چقدر احتمال دارد هر یک از این موارد ممکن است رخ دهد؟ تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام دهید و تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های بازاریابی شبکه ای بیابید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=3221

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.