0

۴ نکته برای جذب مشتریان جدید

  • کد خبر : 2050
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
۴ نکته برای جذب مشتریان جدید

جذب مشتریان جدید به خودی خود اتفاق نمی افتد. در این نوشتار ۴ راهکار وجود دارد که می توانید برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش انجام دهید. کاملاً واضح است که بدون مشتریان، کسب و کار شما معنی ندارد. اما جذب مشتریان جدید به طور خودکار اتفاق نمی افتد. شما باید راه هایی برای […]

جذب مشتریان جدید به خودی خود اتفاق نمی افتد. در این نوشتار ۴ راهکار وجود دارد که می توانید برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش انجام دهید.

کاملاً واضح است که بدون مشتریان، کسب و کار شما معنی ندارد. اما جذب مشتریان جدید به طور خودکار اتفاق نمی افتد. شما باید راه هایی برای رسیدن به آنها پیدا کنید و آنها را به سمت خود بکشانید. کسب و کار شما به یک طرح بازاریابی نیاز دارد که به جذب مشتری و افزایش فروش بپردازد.

این ۴ استراتژی مقرون به صرفه و آسان به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی بسازید که برای کسب و کار شما مفید باشد.

۱. دوباره با مشتریان قدیمی تماس بگیرید

هر چیز قدیمی می‌تواند دوباره نو شود. از جمله مشتریان قدیمی که مدتی است از شما خرید نکرده‌اند. با مشتری ای که شش ماه یا یک سال تعامل یا خرید نداشته، یک پیشنهاد ویژه از طریق ایمیل یا تلفن بدهید. آنها خوشحال خواهند شد که آنها را به خاطر آورده اید و می خواهید آنها را دوباره به دست آورید.

۲. از بازاریابی پاسخ مستقیم برای جذب مشتریان استفاده کنید

بازاریابی پاسخ مستقیم یک تاکتیک محبوب است که در آن از مشتریان خود می‌خواهید تا در یک فراخوان شرکت کنند. معمولاً این شامل پاسخ دادن به یک ایمیل یا شرکت در گروه بازاریابی ایمیلی شماست. مزیت این نوع بازاریابی این است که شما فهرستی از مشتریان علاقه‌مند ایجاد می‌کنید که می‌توانید با فروش، رویدادها، خبرنامه‌ها و یادآوری‌های دیگر به آنها دسترسی داشته باشید تا برند خود را در ذهن آنها نگه دارید.

بازاریابی مستقیم زمانی بهترین نتیجه را می دهد که پیام های جذابی را ایجاد کنید که برای برانگیختن علاقه آنها طراحی شده باشد. برخی از برندها این کار را با ارائه پاداش برای ثبت نام انجام می دهند. برای مثال اگر در حال اداره یک قنادی هستید، می‌توانید به افراد اجازه دهید در ازای ثبت‌نام در خبرنامه شما، یک طراحی رایگان برای یک کیک دریافت کنند. برخی نیز پس از ثبت نام، در خرید بعدی تخفیف ارائه می دهند.

۳. برای جذب مشتریان جدید چیزی هدیه دهید

ارائه چیزهای رایگان ممکن است برای یک کسب و کار کوچک که با بودجه ناچیز شروع به کار می کنید منطقی به نظر نرسد. اما این یکی از مواردی است که می‌توان کمی از سرمایه اولیه را برای کسب درآمد بیشتر در آینده صرف کرد.

هدیه دادن محصولات رایگان یا با تخفیف می تواند مشتریان را جذب کند. به عنوان مثال، می‌توانید برای مشتریانی که بار اول هستند تخفیف ارائه دهید یا در اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنند. همچنین می‌توانید طرح های تشویقی برای مشتریان فعلی‌تان ارائه دهید تا مشتریان جدید را معرفی کنند. برای مثال ارائه درصدی تخفیف برای هر مشتری جدیدی که معرفی می‌کنند. سپس مشتریان جدیدی وارد می‌شوند و مشتری اصلی شما برای استفاده از تخفیف بازخواهد گشت.

بیشتر مطالعه کنید: محصولات شرکت بازاریابی شبکه‌ای هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم ایرانیان

۴. تبلیغات انجام دهید

مهمتر از همه، بهترین کاری که می توانید برای جذب مشتریان جدید انجام دهید این است که تا آنجا که ممکن است در مورد کسب و کار خود اطلاعات ارائه دهید. بسته به جمعیت هدف شما، تبلیغات شما می‌تواند بصورت آنلاین، در روزنامه ها یا حتی روی بیلبوردها باشد. اگر بودجه شما برای چنین هزینه‌هایی بسیار محدود است، رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی رایگان به بسیاری از مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

 

این روزها تبلیغات دهان به دهان واقعاً موثر هستند. با شبکه های اجتماعی شخصی خود با افراد در تماس باشید و آنها را از کسب و کار خود مطلع سازید. از آنها بخواهید که کسب‌و‌کار شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و آن را به دوستان خود معرفی کنند. در رسانه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و از آن برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

اولین قدم برای جذب مشتری جدید این است که مطمئن شوید که آنها از وجود کسب و کار شما مطلع هستند.

کلام آخر

فهمیدن اینکه چگونه می توانید مشتری را جذب کنید، به کمی دانایی، روابط عمومی، عقل سلیم و برخی حرکات تجاری تاکتیکی نیاز دارد.

فقط به یاد داشته باشید که انعطاف پذیر باشید. همه چیز را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2050

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.