ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که تیم چیست؟
یک تیم متشکل از گروهی از افراد با نقاط قوت و ضعف مختلف است که برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم کار می کنند. هر یک از اعضا مجموعهای از مهارتها، تجربیات و ایدهها را نیز با خود میآورند.
تیمهای خوبی که بیشترین موفقیت را دارند، از افرادی تشکیل شدهاند که راه های پیشرفت و تجربیات خود را به اشتراک میگذارند. جایی برای افرادی که خودخواه هستند یا افرادی که می ترسند چیزی را به اشتراک بگذارند که برای آنها خوب عمل کرده است، زیرا می ترسند شما با آنها رقابت کنید یا از آنها بهتر عمل کنید، وجود ندارد.
چرا کار تیمی مهم است؟
زیرا مهارت های مختلف بسیاری از افراد را ترکیب می کند و نقاط قوت را به حداکثر می رساند و بهترین ها را در هر یک از اعضای تیم به نمایش میگذارد.
کار با هم به عنوان یک تیم به شما کمک می کند تا سریعتر و راحت تر به موفقیت دست یابید تا اینکه بخواهید همه کار ها را به تنهایی انجام دهید. اعضای یک تیم همدیگر را بالا میکشند، از یکدیگر حمایت می کنند و ایده های جدید را با هم به اشتراک میگذارند. کار گروهی نظم و انضباط را تشویق می کند و شما را مسئول پذیر میکند.
اعضای تیم یکدیگر را تشویق می کنند و احساس ارتباط و تعلق ایجاد می کنند.
یک تیم خوب همیشه از یک فرد بهتر عمل می کند زیرا هم کاری باعث ایجاد شتاب می شود و همه را با هم به جلو سوق می دهد.
تیم سازی در بازاریابی شبکه ای
بهترین راه برای رشد یک تیم این است که افرادی را بیابید که دیدگاه و ارزش های شما را به اشتراک بگذارند و سپس به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند. مهمترین مسئله در بازاریابی شبکه ای ایجاد روابط است، بنابراین شما باید بتوانید به طور موثر با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید.
اعضای تیم شما کارمندان شما نیستند، بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید که آنها برابر هستند. علاوه بر این، هنگام استخدام اعضای تیم جدید، مطمئن شوید که دلیل پیوستن آنها به شرکت را متوجه شده اید. اگر کسی به این دلیل بپیوندد که فکر می کند پول در آوردن آسان است، در درازمدت نمیماند. حتی ممکن است قبل از هر گونه فروش، شرکت را ترک کنند.
چگونه تیم خود را در بازاریابی شبکه ای رشد دهید
۱٫ هرگز تصور نکنید افرادی که استخدام می کنید قرار است به اندازه شما ایجاد کسب و کار بازاریابی شبکه ای شما را جدی بگیرند.
قبل از اینکه افراد را استخدام کنید، بهتر است از آنها بپرسید که چرا میخواهند به شما بپیوندند و قصد دارند از این کار چه چیزی به دست آورند. شما باید از هر کسی که میخواهد به عنوان یک مشتری باقی بماند، خوشحال باشید، نه اینکه سعی کنید آنها را به سمت کاری که نمیخواهد انجام دهد، سوق دهید. همیشه تعداد افرادی که از یک محصول استفاده میکنند بیشتر از کسانی هستند که محصول را میسازند.
۲. به تیم خود را الهام ببخشید
به جای تلاش برای ایجاد انگیزه در تیم خود، سعی کنید در عوض آنها را تشویق کنید. اقدامات شما تا حد زیادی باعث تشویق تیم شما به اقدام خواهد شد.
۳. قبل از اینکه تیم داشته باشید، یک تیم ساز باشید
حتی قبل از اینکه یک تیم داشته باشید، باید طوری فکر کنید و رفتار کنید که یک تیم دارید. خودتان را رهبری کنید و طوری رفتار کنید که انگار در حال رهبری یک تیم بزرگ هستید. این ترفند ساده ذهن شما را فریب میدهد تا فکر کند یک تیم بزرگ دارید. و افکار جدیدی را به ذهن شما جذب میکند که برای داشتن یک تیم مفید هستند.
۴. برای بالا بردن دیگران تلاش کنید
برای توجه مداوم تلاش نکنید، در عوض مطمئن شوید که دیگران را بالا می برید. اگر شما کسی هستید که همیشه همه تماسها و وبینارها را اجرا میکنید و افراد را برای به اشتراک گذاشتن داستانشان سوق میدهید و اجازه میدهید رشد کنند، بسیاری از رهبران سفر را با شما انجام نخواهند داد.
۵. کمتر از ۱ ساعت در هفته را صرف تمرین کنید
وقتی اعضای جدیدی در تیم خود پیدا می کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا در دام تمرین نیفتید. این همان تله ای است که در آن برای مدت طولانی در فلات درآمد گیر می کنید و فکر می کنید که با آموزش بیشتر تیم، درآمد و رشد تیم شما افزایش می یابد.
صرف یک ساعت در هفته برای آموزش اعضای تیم خود از طریق تماس هفتگی، وبینار یا در یک رویداد زنده، مانند یک جلسه خانگی یا سایر جلسات زنده کافی است. این زمان را برای خود و تیم خود محدود کنید تا بتوانید فعالیت های درآمدزا را برای خود و تیم خود به حداکثر برسانید.
فعالیت های تولید درآمد در تیم شما به سادگی به عنوان فعالیت هایی تعریف می شود که شامل افرادی می شود که هنوز در تیم شما نیستند. این ممکن است به این معنی باشد که شما یا در حال استخدام، ارائه یا پیگیری مشتری برای خود هستید یا به فردی در تیم خود کمک می کنید تا این کار را انجام دهد. آموزش باعث ایجاد یک تیم بزرگ نمی شود و افراد بیشتری را دعوت می کند تا به اراده تجاری نگاه کنند.
۶. اعضای جدید تیم را درگیر کنید
زمانی که اعضای تیم شروع به کار با شما کردند، باید سعی کنید وقت خود را با آنها بگذرانید. با انتظارات آنها، میزان درآمد آنها و سایر اهداف آنها آشنا شوید. موفقیت در بازاریابی شبکه ای برای بسیاری از افراد دیگر بسیار متفاوت به نظر می رسد.
برای گوش دادن به حرف های آنها وقت بگذارید، با انجام این کار، بهتر می توانید انتظارات آنها را بسنجید. مردم کارهایی مانند کسب و کار، دانشگاه، ازدواج، شغل و غیره را به دلیل انتظارات نادرست ترک می کنند. با درگیر کردن اعضای تیم جدید خود، می توانید آن ها را از این مرحله دور کنید. به عبارت دیگر، می توانید به آن ها بگویید که انتظاراتشان واقعیت ندارد. این قدرت چسبندگی بیشتری را برای تیم شما ایجاد می کند.
کلام آخر
ایجاد یک تیم بازاریابی شبکه ای قوی برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. بنابراین، ارزش آن را دارد که زمان و انرژی خود را برای یادگیری نحوه ایجاد یک تیم که به شما در دستیابی به تمام هدف هایتان کمک کند، صرف کنید! با یادگیری نحوه خدمت به دیگران، سریعتر رشد میکنید.