تفاوت اصلی بین بازاریابی وابسته و دیجیتال مارکتینگ در این است که بازاریابی دیجیتال انجام فعالیت های بازاریابی از طریق فناوری های دیجیتال است، در حالی که بازاریابی وابسته یک نوع خاص از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ محصولات شخص دیگری در وب سایت یا رسانه های اجتماعی و دریافت کمیسیون است.
دیجیتال مارکتینگ به تمام انواع فعالیت های بازاریابی که از طریق فناوری های دیجیتال انجام می شود، اطلاق می شود. این شامل تخصص های مختلفی مانند بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی است. بنابراین، بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی است که در آن یک شرکت وابسته یا یک شریک وابسته با تبلیغ محصول یا خدمات شخص/شرکت، پورسانت دریافت می کند. چیزی که معمولا در بازاریابی وابسته اتفاق می افتد این است که یک نفر لینک محصولات شخص دیگری را به اشتراک می گذارد یا آن محصول را در وب سایت، وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کند. هنگامی که بازدیدکنندگان آن وب سایت از محصول بازدید می کنند یا آن محصول را خریداری می کنند، شریک وابسته نیز کمیسیون دریافت می کند. برخی از برنامهها برای کلیکهای روی یک وبسایت، هدایت ها، کاربران آزمایشی رایگان یا دانلود برنامه به شرکتهای وابسته پاداش میدهند.
بازاریابی وابسته چگونه کار می کند
1. ابتدا، شرکت وابسته آگهی یا پیوندی را برای محصول یا خدمات شخص/شرکت دیگری در وب سایت، وبلاگ یا شبکه اجتماعی خود نمایش می دهد.
2. یک بازدیدکننده روی آن لینک یا آگهی منحصر به فرد کلیک می کند و به سایتی که محصول را می فروشد هدایت می شود.
3. سپس آن بازدیدکننده اقدام به خرید می کند.
4. شبکه وابسته تراکنش را ثبت می کند.
5. خرید توسط صاحب محصول تایید می شود.
6. به شرکت وابسته کمیسیون پرداخت می شود.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ به تمام انواع فعالیت های بازاریابی که از طریق فناوری های دیجیتال انجام می شود، اطلاق می شود. در زندگی روزمره، ما از کلمه دیجیتال مارکتینگ برای اشاره به تبلیغات یا فعالیت های بازاریابی که در رایانه، تلفن، تبلت و سایر دستگاه ها ظاهر می شوند، استفاده می کنیم. رسانه های دیجیتال یک زمینه گسترده است و تخصص های مختلفی مانند بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی وابسته، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد. به عنوان مثال، پستهایی که دوست دارید و در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، تبلیغاتی که در وبسایتها میبینید، ویدیوهای آنلاین و حتی نتایج جستجویی که در جستجوی Google دریافت میکنید، همگی بخشی از رسانههای دیجیتال هستند.
.بیشتر بخوانید:
ليست شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای
تفاوت بین بازاریابی وابسته و بازاریابی دیجیتال
تعریف
بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی است که در آن یک شرکت وابسته یا یک شریک وابسته از طریق تبلیغ محصول یا خدمات شخص/شرکت دیگری، پورسانت دریافت میکند، در حالی که بازاریابی دیجیتال به همه انواع فعالیتهای بازاریابی اشاره دارد که از طریق فناوریهای دیجیتال انجام میشوند.
ارتباط
بازاریابی وابسته یکی از انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
فعالیت ها
در حالی که بازاریابی وابسته عمدتاً شامل تبلیغ محصولات/خدمات و کسب پورسانت می شود، در حالی که بازاریابی دیجیتال شامل فعالیت های مختلفی مانند شناسایی نیازها و علایق مشتریان، ترویج، بازاریابی و سنجش اثربخشی کمپین های بازاریابی است.
نتیجه
تفاوت اصلی بین بازاریابی وابسته و دیجیتال مارکتینگ در این است که بازاریابی دیجیتال انجام فعالیت های بازاریابی از طریق فناوری های دیجیتال است، در حالی که بازاریابی وابسته یک نوع خاص از بازاریابی دیجیتال است که شامل تبلیغ محصولات شخص دیگری در وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما و دریافت کمیسیون است.