1

تفاوت های بازاریابی شبکه ای و مشاغل سنتی

  • کد خبر : 2708
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
تفاوت های بازاریابی شبکه ای و مشاغل سنتی

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های موجود بین بازاریابی شبکه ای و مشاغل سنتی بپردازیم. ابتدا تعریفی از نتورک مارکتینگ ارائه داده‌و سپس به بررسی تفاوت‌های حاکم بین نتورک مارکتینگ و روش‌های سنتی کسب‌وکار و فروش محصول و مقایسه می‌پردازیم. بازاریابی شبکه ای چیست؟ بازاریابی چند سطحی که با نام بازاریابی شبکه ای نیز […]

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های موجود بین بازاریابی شبکه ای و مشاغل سنتی بپردازیم. ابتدا تعریفی از نتورک مارکتینگ ارائه داده‌و سپس به بررسی تفاوت‌های حاکم بین نتورک مارکتینگ و روش‌های سنتی کسب‌وکار و فروش محصول و مقایسه می‌پردازیم.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی چند سطحی که با نام بازاریابی شبکه ای نیز شناخته می شود به سرعت در حال تبدیل شدن‌به یک روش زندگی در تجارت است. تقریباً هر شرکت بزرگ اکنون برنامه‌های ارجاع و کمیسیون وابسته را ارائه می دهد. کسب و کارهای سنتی چند سال پیش هرگز به این فکر نمی کردند. بسیاری از صاحبان کسب و کار در نهایت شیوه های تجاری سنتی خود را رها می کنند و وارد دنیای بازاریابی چند سطحی می‌شوند.

بازاریابی چندسطحی به توزیع‌کنندگان مستقل اجازه می‌دهد نه‌تنها محصولات را بفروشند، بلکه توزیع‌کنندگان مستقل دیگری را نیز جذب کنند و از فروش آنها پورسانت بگیرند. کل سیستم بر اساس شبکه گسترده ای از افراد کار می کند، از این رو بازاریابی شبکه ای نامیده می شود.

اگر این توضیح برایتان کافی نبود و نیاز دارید تا بیشتر در این زمینه مطالعه نمایید میتوانید به لینک های زیر نگاهی بیندازید:

بازاریابی شبکه ای چیست؟

چگونه در بازاریابی شبکه ای موفق شویم؟

بازاریابی شبکه ای در ایران

اکنون اجازه دهید نگاهی به بازاریابی چند سطحی در مقایسه با بازاریابی سنتی بیندازیم، اینکه بازاریابی شبکه ای از چه لحاظ با بازاریابی سنتی متفاوت است. لطفا با ما همراه باشید.

تفاوت های بازاریابی شبکه ای و مشاغل

بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی سنتی

در یک فروشگاه عمده فروشی یا خرده فروشی، مالک کارمندانی را استخدام می کند و برای فروش اجناس به آنها حقوق می پردازد. صرف نظر از اینکه کارمند چند محصول می فروشد، حقوق یکسانی دریافت می کنند. اگر صاحب فروشگاهی «کارکنان» را استخدام کند، مسئولیت پرداخت‌مالیات، بیمه و سایر مشوق‌ها را بر عهده خواهد داشت‌و همه این هزینه‌ها در کل قیمت فروش محصول محاسبه می‌شود.

در حالی که در بازاریابی شبکه ای، همه اعضا صاحب کسب و کار هستند. همه آنها در کمیسیون دریافت می کنند. برخلاف یک تجارت سنتی، شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نیروی فروش خود را با استخدام و تشویق دیگران برای فروش محصولات و استخدام توزیع‌کنندگان جدید راه‌اندازی می‌کنند. محصولات قانونی هستند و از مکمل های رژیمی و لوازم خانگی گرفته تا لوازم آرایشی را شامل می شود. شرکت های معروف بازاریابی چند سطحی که ممکن است نام آنها را شنیده باشید عبارتند از: بادران گستران، تکسو، مروارید پنبه ریز و غیره.

مزایای بازاریابی شبکه ای

حالا که تفاوت های بازاریابی شبکه ای و مشاغل سنتی و تفاوت آن‌ها را بررسی کردیم، اکنون بیایید نگاهی به مزایای بازاریابی شبکه‌ای داشته باشیم.

#1. ریسک پایین

بازاریابی شبکه‌ای یک کسب و کار کم ریسک در مقایسه با کسب و کارهای سنتی است که دارای هزینه های اولیه بالا و ریسک بسیار زیادی هستند. این به افراد عادی این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد شکست، کسب‌وکار خود را شروع کنند.

نداشتن سود اولیه، مشکل در یافتن مشتری، از دست دادن زمان و پول، و غیره… تنها مقدار کمی از مشکلاتی است که افرادی که کسب و کارهای سنتی را راه اندازی می کنند با آن مواجه هستند. همه اینها همراه با هزینه های اولیه ایجاد یک کسب و کار، یک فرد عادی را از نوشتن داستان موفقیت خود باز می دارد.

بازاریابی شبکه ای این خطرات را به حداقل می رساند. هزینه های اولیه در مقایسه با مشاغل سنتی ناچیز است و با سرمایه گذاری کم، هر کسی می تواند به تنهایی شروع به کار کند.

# 2. پتانسیل درآمد بالا

هیچ محدودیتی برای میزان درآمد شما از کسب و کار بازاریابی شبکه ای وجود ندارد. در یک شغل سنتی، صرف نظر از اینکه چقدر سخت کار می کنید، تنها حقوق استاندارد وزارت کار را دریافت خواهید کرد.

این در مورد بازاریابی چند سطحی صدق نمی کند. اینکه چقدر پول در می آورید فقط به تلاش شما بستگی دارد. کسب و کار بازاریابی شبکه ای مانند یک شغل معمولی شما را عقب نمی اندازد.

# 3. حداقل هزینه های عملیاتی

با هزینه های اولیه ناچیز، بدون نیاز به زیرساخت یا کارمندان، یک کسب و کار MLM به طور درک هزینه های عملیاتی پایینی دارد. یک کسب و کار MLM را می توان با هزینه کمتری در مقایسه با هر مدل کسب و کار دیگری اداره کرد.

تفاوت های بازاریابی شبکه ای و مشاغل#4.درآمد منفعل

یکی از بزرگترین مزایای برنامه کسب و کار بازاریابی شبکه ای، فرصت لذت بردن‌از درآمد غیرفعال است. پس از تلاش اولیه برای جذب یک فروشنده جدید، می‌توانید از مزایای فروش انجام‌شده توسط آنها، فروش فروشندگان جذب‌شده توسط آنها و غیره بهره‌مند شوید. کسب‌وکارهای بازاریابی شبکه ای فرصت‌ خوبی برای هر کسی است که بتواند درآمد غیرفعال به دست آورد.

#5. آزادی مالی

بازاریابی شبکه ای کسب و کاری است که این پتانسیل را دارد که سبک زندگی رضایت بخشی را برای شما فراهم کند. آزادی مالی فقط به معنای به دست آوردن پول زیاد نیست. کسب‌وکار بازاریابی شبکه ای شما می‌تواند درآمد کافی برای پوشش هزینه‌هایتان را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید زمان خود را صرف انجام کارهایی که می‌خواهید بکنید.

#6. کار از هر جا، هر زمان

با کسب و کار بازاریابی شبکه ای، کنترل نهایی بر برنامه خود دارید. فقط با لپ تاپ یا تلفن همراه خود می توانید از هر کجا و در هر زمان کار کنید. شما می توانید در حالی که در جاده هستید تجارت کنید، از تعطیلات لذت ببرید، از اقوام دیدن کنید، حتی اگر در شهر یا کشور دیگری باشید!

# 7. انعطاف پذیری

هیچ راه ثابتی برای انجام تجارت در بازاریابی شبکه ای وجود ندارد. شما درجه بالایی از انعطاف پذیری دارید تا به هر شکلی که دوست دارید به کسب و کار خود بپردازید. شما می توانید راه هایی را برای فروش محصولات خود انتخاب کنید و با توجه به اولویت خود اعضای جدید اضافه کنید. همچنین می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی و وب سایت ها تجارت خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

# 8. رشد فردی

شما می توانید چیزهای زیادی در مورد تجارت، زندگی و رشد به عنوان یک شخص از طریق کسب و کار بازاریابی شبکه ای بیش از هر تجارت دیگری یاد بگیرید. این یکی از بزرگترین مزایای تجارت بازاریابی شبکه ای است. همانطور که به تنهایی در این تجارت کار می کنید، مسئولیت پذیرتر می شوید، ارتباطات بهتر، مدیریت زمان و مهارت های بین فردی را توسعه می دهید. شما همچنین باید به لینک های پایین خود انگیزه دهید، راهنمایی کنید و آموزش دهید. همه اینها به رشد حرفه ای و تبدیل شدن به فرد بهتری کمک می کند.

نتیجه

این فقط جنبه مالی نیست، بلکه نوید یک سبک زندگی رضایت بخش است که مشاغل بازاریابی شبکه ای را جذاب می کند. بازاریابی شبکه ای فرصتی بزرگ برای افراد عادی است تا کسب و کار خود را با حداقل ریسک، هزینه های کم، پتانسیل درآمد قابل توجه و دستیابی به آزادی مالی راه اندازی کنند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. بازاریابی شبکه ای هم میتونه مفید و کارامد باشه به شرط اینکه درست و اصولی کار بشه. متاسفانه با فعالیت های ناموفق و سودجویانه برخی از این شرکت ها، افراد به این شرکت ها بدبین شدن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.