3

مقایسه طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی

  • کد خبر : 2151
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مقایسه طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی

برای تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی نیاز به یک سری مهارت ها دارد، که در ادامه به آن را به همراه تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی به شما خواهیم آموخت. طرح‌های هرمی و شرکت‌های بازاریابی چند سطحی اغلب به عنوان راهی برای فرار از فقر و بدهی، به‌ویژه در […]

برای تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی نیاز به یک سری مهارت ها دارد، که در ادامه به آن را به همراه تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی به شما خواهیم آموخت. طرح‌های هرمی و شرکت‌های بازاریابی چند سطحی اغلب به عنوان راهی برای فرار از فقر و بدهی، به‌ویژه در زمان‌های سخت اقتصادی، شناخته می‌شوند. با نفوذ اخبار جعلی به کانال های رسانه های اجتماعی، کلاهبرداری های سرمایه گذاری در حال افزایش است.

شناسایی یک فرصت تجاری واقعی از یک کلاهبرداری سرمایه گذاری می تواند گیج‌کننده باشد و مصرف‌کنندگان باید در ارزیابی‌های خود هوشیار باشند.

تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی

تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی

تشخیص تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی  ممکن است دشوار باشد زیرا هر دو مدل کسب‌وکار به سطوح مختلفی از توزیع‌کنندگان و استخدام‌کنندگان متکی هستند. طرح هرمی یک سیستم متقلبانه برای کسب درآمد است که بر اساس جذب افراد به اصطلاح سرمایه گذار است.

طرح های هرمی به دلیل ماهیت خود، محکوم به شکست هستند زیرا موفقیت آنها به جذب افراد بیشتر بستگی دارد. از آنجایی که در یک جامعه فقط تعداد محدودی از افراد وجود دارد، همه طرح‌های هرمی در نهایت از بین می‌روند.

از سوی دیگر، شرکت هایی مانند بادران، پنبه ریز و تکسو هستند که محصولات را مستقیماً بدون واسطه به مصرف کنندگان می فروشند. آنها محصولات خود را از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان که شبیه به یک هرم است، می‌فروشند. شرکت های بازاریابی شبکه ای اغلب محصولات اصیلی را می‌فروشند، اما طرح هرمی حتی محصولی برای فروش ندارد. این دو شکل بازاریابی اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند زیرا مدل های کسب و کار آنها مانند یک هرم شکل می گیرد. در MLM، می توانید هم از فروش محصولات شرکت و هم از استخدام فروشندگان جدید درآمد کسب کنید.

شناسایی یک فرصت تجاری واقعی از یک کلاهبرداری سرمایه گذاری

تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی | تفاوت طرح هرمی و بازاریابی

در ادامه نحوه تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی را خواهیم آموخت. برخی از سیستم ها “شبیه” طرح های هرمی هستند در حالی که کاملا قانونی هستند. این مسئله ای است که اکثر دولت ها با آن روبرو هستند: چگونه می توان یک طرح هرمی را از یک سیستم قانونی مبتنی بر بازاریابی شبکه ای متمایز کرد؟

در این قسمت سه ​​عنصری که باید به دقت در نظر بگیرید تا قانونی بودن یک مدل کسب و کار مبتنی بر بازاریابی شبکه ای را برآورد کنید:

آیا محصول یا خدمات واقعی فروخته می شود؟

به عبارت دیگر: آیا شخصی که هزینه می پردازد یک محصول واقعی را خریداری می کند یا صرفاً هزینه ورودی برای فروش محصول پرداخت می کند؟ در اکثر کشورها پرداخت هزینه برای ورود به شرکت غیرقانونی تلقی می شود!

آیا محدودیتی در تعداد فروشندگان وجود دارد؟

بسیاری از سیستم های «فروش خانگی» از مفهوم بازاریابی شبکه ای برای فروش محصول استفاده می کنند. معمولاً ایده این است که یک “مهمانی” ترتیب دهید که در آن دوستان شما می توانند از قیمت های رقابتی محصولات منتخب لذت ببرند و در نهایت به تیم بپیوندند و به یک فروشنده تبدیل شوند. در آن سیستم ها، تعداد فروش از پیش تعریف شده و محدود است و درآمد حاصل از فروش محصول است، نه هزینه ورودی برای تبدیل شدن به یک فروشنده.

آیا اعضا برای جذب اعضای جدید درآمد کسب می کنند؟

در طرح‌های هرمی، اعضا برای ثبت‌نام نیروهای جدید پول دریافت می‌کنند. در یک سیستم حقوقی، پول فقط از فروش به دست می آید نه از ثبت نام تازه واردان.

اگر سیستمی را پیدا کردید که می‌توانید بدون پرداخت هزینه وارد آن شوید، محصولی واقعی را به فروش می‌رساند که نیازی به فروشندگی شما ندارد و با جذب فروشنده‌های جدید درآمدی ایجاد نمی‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که سیستم امن و قانونی است. اما بهترین راه حل مطمئناً بررسی این است که آیا شرکت به طور رسمی ثبت شده است یا خیر.

تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی

راه‌های موفقیت در بازاریابی چندسطحی| تشخیص بازاریابی چند سطحی از یک طرح هرمی

راه های موفقیت در بازاریابی چند سطحی متنوع است در ادامه برخی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

آگاه شدن به نیازهای مردم

 یکی از راه‌های موفقیت در بازاریابی چندسطحی کشف نیاز مردم است. شما به عنوان یک بازاریاب موفق باید نیازهای مردم را کشف و تلاش کنید که این نیازها را برطرف نمایید. برخی خواسته‌های مشتریان ممکن است شما را به تعجب بیندازد. البته نکته مهم این است که شما باید خواسته‌های مشتریان را برآورده سازید. این یکی از راه‌های موفقیت بازاریابان است. یکی از نکات مهم در بازاریابی چندسطحی این است که صرفاً به مشتریان خود توجه نکنید. بلکه به کسانی که مشتری شما هم نیستند باید توجه داشته باشید.

جیمز ماهون یکی از برترین مشاوران بازاریابی چندسطحی هم به این‌ موضوع تاکید می‌کند. کسانی که مشتریان اصلی شما نیستند، بیشترین درس را به شما می‌دهند. بنابراین، این افراد را فراموش نکنید. اگر به کسانی که مشتری شما نیستند، توجه کنید، این فرصت را به شما می‌دهند که نیازهای جدید بازار را کشف کنید. همچنین محصولات جدید مطابق با نیازهای جدید را به آن‌ها ارائه کنید. این‌گونه شما می‌توانید کسانی که قبلا مشتری شما نبوده‌اند را به مشتری فعلی تان تبدیل کنید.

مشورت دادن به مشتریان

این را بدانید که با آگاه شدن از خواسته‌ها و نیازهای مشتری می‌توانید به‌ عنوان یک مشاور خوب عمل کنید. شما با مشورت دادن به مشتری او را به خریدی مناسب هدایت می‌کنید. اگر چنین کاری را انجام دهید، مشتری را برای مدت طولانی نزد خود حفظ می‌کنید. در این حالت مشتری تصور می‌کند، شما بیشتر از آنکه به سود خود توجه کرده باشید، منافع او را در نظر دارید. به‌ همین‌ ترتیب مشتری به شما اعتماد کامل می‌کند. همین اعتماد موجب می‌شود تا شما بازاریابی چندسطحی موفقی داشته باشید. همچنین مشتریان خرید از شما را ادامه دهند.

اگر در حین مشاوره آگاه شدید که مشتری قصد خرید را ندارد، همچنان به مشاوره ادامه دهید. سعی کنید همچنان با حوصله به ادامه‌ی سوالات او پاسخ داده و مشاوره خود را به‌صورت جامع انجام دهید. همچنین به مشتری در انتخاب و تصمیم‌گیری درست یاری برسانید.

توجه داشته باشید که انتخاب جملاتی مثل “فلان چیز را نداریم سوال نفرمایید” آثار منفی دارد. همچنین باعث می‌شود که مشتری از ارتباط با شما خودداری کند. همین امر باعث عدم موفقیت در بازاریابی چندسطحی می‌شود.

شما باید به گونه‌ای عمل کنید تا مشتری باز هم به شما مراجعه کند. حتی اگر مشتریان ساده‌ترین سوالات را هم پرسیدند باید به‌صورت جامع و با حوصله توضیحات کاملی را ارائه دهید. این را بدانید که یکی از رازهای موفقیت در بازاریابی چندسطحی پرسش درست از مشتری است. پیش از این‌که به توضیح و ارائه محصولات خود بپردازید، باید از مشتری و نیازهای او سوال کنید. سپس برای خرید مناسب به او با تمام توان کمک کنید.

تفاوت طرح های هرمی و بازاریابی چند سطحی

برقراری ارتباط با افراد مؤثر

یک بازاریاب خوب باید بداند که برای جذب مشتری باید از افراد تاثیرگذار استفاده کند. افراد تاثیرگذار کسانی هستند که مخاطبان زیادی دارند و مخاطبان، جذب این افراد شده‌اند. شما با استفاده از این افراد می‌توانید بازاریابی چندسطحی هوشمندانه‌ای داشته باشید. ایجاد ارتباط با افراد تاثیرگذار می‌تواند به جذب مخاطب شما کمک کند. اشخاص زیادی هستند، که در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند. این افراد به ‌عنوان اشخاصی تاثیرگذار می‌توانند شما را به مخاطبانشان معرفی کنند. توجه کنید این‌گونه بازاریابی چندسطحی یک رابطه ادامه‌دار می‌باشد و معامله تراکنشی محسوب نمی‌شود. ارتباط با افراد تاثیرگذار از جمله راه‌های موفقیت در بازاریابی چندسطحی محسوب می‌شود. در صورت علاقه به بازاریابی چندسطحی باید فرصت کافی را صرف شناخت این افراد کنید.

 

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. فرق شرکت های بازاریابی و هرمی چیه؟ و چجوری بدونیم ی شرکت هرمی نیست؟

    • شرکت های هرمی محصولی برای فروش ندارن ولی شرکت های بازاریابی کلا تو فروش محصولات غذایی و لوازم ارایشی بهداشتی هستن.
      تو سایت صنعت معدن و تجارت می تونین اسم شرکت های بازاریابی که ثبت شده رو سرچ کنین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.