دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکهای و کسبوکارهای مجازی در خصوص معیارهای مربوط به تاسیس شعب شرکت های بازاریابی شبکه ای به اطلاع میرساند:
معیارهای مربوط به تاسیس شعب شرکت های بازاریابی شبکه ای
به منظور ساماندهی و نظارت هر چه بهتر شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکهای، معیارهایی جهت تأسیس و ادامه فعالیت برای شعب این شرکتها در نظر گرفته شده است که شعب تحت سرپرستی شرکتها میبایست وضعیت خود را در اسرع وقت با معیارهای تعریف شده در ذیل هماهنگ نمایند.
مواردی که شعب شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکهای برای تأسیس و ادامه فعالیت باید رعایت نمایند:
۱- مساحت شعبه حداقل باید ۵۰ متر و دارای یک اتاق مجزا باشد.
۲- مسئول شعبه میبایست در محل شعبه حضور مستمر داشته باشد.
۳- رونوشت مجوز فعالیت شرکت و اصل مجوز فعالیت شعبه؛ باید در محل شعبه الصاق شود.
۴- امکانات اداری مورد نیاز، جهت فعالیت شعب، شامل: سیستمهای رایانهای، دسترسی به اینترنت، وسائل آموزشی برای بازاریابان و مشتریان، کاتالوگ محصولات شرکت و جزوه طرح درآمدی شرکت میبایست در محل شعبه موجود باشد؛
۵- بازاریابانی که در محل شعبه اقدام به آموزش و فعالیت میکنند؛ میبایست تسلط کامل به دستورالعمل تأسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکتهای بازاریابی شبکهای داشته باشند.
۶- مسئول شعبه و بازاریابان، باید کارت شناسایی معتبر به منظور احراز هویتشان، به همراه داشته باشند.
۷- بر روی تابلوی اعلانات هر شعبه میبایست، تصویر آخرین اطلاعیههایی که از جانب مرکز امور اصناف به شرکتها ابلاغ میشود؛ الصاق شود.
۸- تمامی شعب شرکتهای دارای مجوز فعالیت موظف هستند که نمونه محصول شرکت را در محل شعبه جهت رؤیت قرار دهند.
لطفا؛ هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است تخلفات یا رویه تجاری بد در حوزه بازاریابی شبکه ای است گزارش دهید. گزارش شما به ما در جهت تامین منافع عمومی کمک خواهد نمود.