2

نحوه موفقیت در بازاریابی چند سطحی

  • کد خبر : 2100
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
نحوه موفقیت در بازاریابی چند سطحی

موفقیت در بازاریابی چند سطحی آرزوی بسیاری از مردم دنیاست، زیرا روشی برای فروش مستقیم محصولات به مصرف کنندگان با استفاده از نمایندگان فروش مستقل است. ساختار بازاریابی چند سطحی (MLM) که به عنوان بازاریابی مستقیم یا بازاریابی شبکه ای نیز شناخته می شود، در سراسر دنیا برای فروش موفق به کار می رود. زیرا […]

موفقیت در بازاریابی چند سطحی آرزوی بسیاری از مردم دنیاست، زیرا روشی برای فروش مستقیم محصولات به مصرف کنندگان با استفاده از نمایندگان فروش مستقل است. ساختار بازاریابی چند سطحی (MLM) که به عنوان بازاریابی مستقیم یا بازاریابی شبکه ای نیز شناخته می شود، در سراسر دنیا برای فروش موفق به کار می رود. زیرا عملکرد بازاریابی چند سطحی به گونه ای است که موجب افزایش میزان فروش محصولات فروشندگان می شود. برای اینکه بدانید نحوه موفقیت در بازاریابی چند سطحی چگونه است، در این نوشتار با ما همراه باشید.

بازاریابی چند سطحی چیست؟

شرکت های بازاریابی چند سطحی از مردم برای فروش محصولات خود به مشتریان استفاده می کنند. این امر مسئولیت فروش را به دست شبکه های توزیع کننده مستقل می سپارد.

 

در مدل MLM، توزیع کنندگان کارکنان شرکت نیستند. در عوض، آنها صاحبان مشاغل هستند که شبکه هایی را برای کمک به فروش محصولات خود تشکیل می دهند. درآمد شرکت های بازاریابی چند سطحی نیز از این شبکه توزیع کنندگان مستقل بدست می‌آید.

شرکت‌های بازاریابی چند سطحی راهی عالی برای این است که افراد صاحبان کسب‌وکار باشند و از محصولاتی که به آن‌ها علاقه دارند، درآمد ایجاد کنند.

عملکرد بازاریابی چند سطحی

نحوه عملکرد بازاریابی چند سطحی

برای درک نحوه عملکرد بازاریابی چند سطحی، به یک هرم فکر کنید.

در مثال ما، علی اولین توزیع کننده مستقلی است که مستقیماً توسط شرکت بازاریابی استخدام شده است. علی به بالای هرم تبدیل می شود.

علی پنج توزیع کننده مستقل را استخدام می کند، که هر کدام پنج توزیع کننده دیگر را استخدام می کنند و به همین ترتیب. هرمی شکل می‌گیرد که شرکت بازاریابی مستقیم برای فروش محصولات خود به آن متکی است.

علی اسپانسر یا بالادست همه افرادی است که استخدام می کند. افرادی که او استخدام می‌کند (و همچنین همه افرادی که جذب می‌کنند) به خط پایین او تبدیل می‌شوند.

همه توزیع کنندگان بخشی از درآمد خود را به شرکت و همچنین به بالادست خود پرداخت می کنند.

توزیع‌کنندگان MLM از فروش محصولات به افرادی که می‌شناسند. پورسانت‌های هر فردی که به شرکت جذب می‌کنند.و پورسانت‌های فروش و استخدام‌هایی که از استخدام‌های خودشان ایجاد می‌کنند،.درآمد کسب می‌کنند. برای موفقیت، یک توزیع کننده باید به طور مداوم تا آنجا که ممکن است افراد را برای پیوستن به تیم خود استخدام کند.

ساختار بازاریابی چند سطحی

آشنایی با شیوه‌های گوناگون بازاریابی چند سطحی | ساختار بازاریابی چند سطحی

بازاریابی MLM از جمله روش های رایج و درآمدی می باشد.که شرکت های بزرگ برای عرضه و فروش کالاهای خود از آن استفاده می کنند. از این رو موفقیت در ساختار بازاریابی چند سطحی می تواند موجب موفقیت در بسیاری از مراحل کسب و کار شود. برخی از استراتژی‌ های محبوب در زمینه بازاریابی چندسطحی، شرح زیر است:

  • بازاریابی تلفنی
  • بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی از طریق پست مستقیم
  • عرضه کالا در فروشگاه
  • بازاریابی شبکه‌ای

در تمامی موارد نام برده شده، یک مسئله مشترک وجود دارد و آن هم این است که هدف از تمام این کار ها افزایش کیفیت و بهبود زندگی انسان ها می باشد. از این رو تا زمانی که یک شرکت یا موسسه ببیند که انسان ها از کالایی که تولید می کند، استقبال می کنند، به تولید و عرضه آن ادامه خواهد داد.

بازاریابی شبکه ای چند سطحی

شاید برایتان سوال باشد که عرضه و توزیع یک محصول چه معنایی دارد؟

در پاسخ به آن باید بگوییم که عرضه کالا به معنای پیدا کردن و رساندن ان به دست خریداران است.

همانطور که پیش از این هم بدان اشاره کردیم، MLM دارای پنج روش مختلف است. البته این به ان معنا نیست که افراد اجازه ندارند از این روش ها به صورت ترکیبی استفاده کنند! در واقع یکی از ترفند های خاص و پرطرفدار بازاریابان این است که از تکنیک های هر روش برای عملی ساختن روش دیگر استفاده می کنند. بدون گونه نتیجه شگفت انگیزی را در کار خود مشاهده می نمایند. در میان روش های نام برده شده، نام بازاریابی‌ شبکه‌ای نیز وجود داشت. شاید برایتان سوال باشد که مگر بازاریابی چند سطحی، همان بازاریابی شبکه‌ای نیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دو با یک دیگر متفاوت هستند. در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت هر یک را برایتان بیان کنیم.

 

تفاوت ساختار بازایابی چند سطحی و بازاریابی چند سطحی

اگر بخواهیم در رابطه با تفاوت این دو برایتان بگوییم، می توان گفت که در اصل این دو از یک مسئله پیروی می کنند. یعنی در هر دو، کالا به ثورت مستقیم از شرکت و کارخانه تهیه شده و به مشتریان معرفی و عرضه می گردد. اما یک تفاوت اساسی دارند؛ شرکتی که محصولات و خدمات خود را با کمک بازایابی چند سطحی به فروش می رساند، در واقع از سمت گروهی از مشتریان، محصولاتش مورد پسند واقع شده است. از این رو دوست دارند که با تبلیغات دهان به دهان، نزدیکان خود را نیز از خرید این محصول آگاه سازند تا آنها هم از این محصول خریده و استفاده کنند. در چنین موقعیتی وجود و دریافت پورسانت، اهمیت خاصی ندارد.

برای مثال شما به یک فروشگاه می روید و از محصولات آن خوشتان می آید و خرید آن را به دوستان خود هم توصیه می کنید. دوستانتان هم پس از خرید آن محصولات و رضایتمندی از آنها، خرید آن را به سایر افراد توصیه می کنند. بدین ترتیب تیمی تشکیل می شود که به نفع فروشنده، بازاریابی‌ چند سطحی انجام می دهد و شاید پورسانتی هم در قبال آن دریافت نکند.

اما در بازاریابی چند سطحی، دریافت پورسانت در اولویت قرار دارد. یعنی به ازای مشتریانی که برای آن شرکت یا کمپانی جذب می کنند، پورسانت یا کمیسیون دریافت می کنند.

نحوه موفقیت در بازاریابی چند سطحی

MLMها و قانون 70%

برای اینکه نحوه عملکرد بازاریابی چند سطحی قانونی باشد و یک طرح هرمی نباشد، باید به قانون 70 درصدی پایبند باشد. قانون 70 درصدی به این معناست که «حداقل 70 درصد از همه کالاهای فروخته شده باید توسط غیر توزیع‌کنندگان خریداری شود».

این بدان معناست که باید بیشتر محصولات یک شرکت را مصرف کنندگان خارج از شرکت خریداری کنند. نه اینکه خطوط پایین در شبکه یا خود توزیع کنندگان موجودی را ذخیره کنند. اثبات اینکه آیا یک MLM مطابقت ندارد، بسیار سخت است.

وقتی MLM ها شکست می خورند

یک طرح هرمی زمانی شکست می‌خورد که تلاش‌ها برای استخدام به نتیجه نرسد. زیرا این مدل برای حفظ درآمد به استخدام بی‌نهایت نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. اطلاعات مفیدی بود ممنون.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.