3

بازاریابی وابسته چیست؟

  • کد خبر : 2097
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک سرمایه گذاری با درآمد مشترک بین صاحب وب سایت و یک فروشنده آنلاین است. صاحب وب سایت تبلیغاتی را در سایت قرار می دهد تا به فروش محصولات فروشنده کمک کند یا مشتریان را به وب سایت فروشنده بفرستد. این کار در ازای سهمی از سود فروش انجام می شود. سه راه […]

بازاریابی وابسته یک سرمایه گذاری با درآمد مشترک بین صاحب وب سایت و یک فروشنده آنلاین است. صاحب وب سایت تبلیغاتی را در سایت قرار می دهد تا به فروش محصولات فروشنده کمک کند یا مشتریان را به وب سایت فروشنده بفرستد. این کار در ازای سهمی از سود فروش انجام می شود.

سه راه برای کسب درآمد از طریق این شکل بازاریابی وجود دارد:

پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای فروش و پرداخت به ازای هر هدایت.

پرداخت به ازای کلیک

در بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، هر بار که یک مشتری در وب سایت وابسته روی لینک وب سایت فروشنده کلیک کند، مقدار مشخصی پول توسط شرکت وابسته به دست می آید. این مبلغ به محصول یا خدماتی که تبلیغ می شود بستگی دارد. شرکت فروشنده می‌تواند پول را بلافاصله به صورت الکترونیکی به شرکت وابسته منتقل کند. یا ممکن است در زمان های تعیین شده برای مثال روزانه، هفتگی یا ماهانه پرداخت شود.

پرداخت به ازای فروش

در پرداخت به ازای فروش هر بار که فروش در نتیجه تبلیغات در وب سایت شرکت وابسته انجام می شود، شرکت وابسته درآمد کسب می‌کند. شرکت وابسته ممکن است بر اساس میزان فروش، درصد یا پورسانت دریافت کند یا بسته به توافق، نرخ ثابتی دریافت کند.

پرداخت به ازای هر هدایت

در تبلیغات پرداخت به ازای هدایت، هر بار که با تبلیغات در سایت شرکت وابسته یک مشتری در وب سایت فروشنده در نتیجه ثبت نام می کند، مبلغی از قبل تعیین شده توسط شرکت وابسته به دست می آید.

.بیشتر بخوانید:

پرفروش‌ترین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در ایران

مزایا و معایب

برای بسیاری از صاحبان وب سایت شرکت وابسته، بازاریابی وابسته راهی عالی برای کسب درآمد اضافی بدون نیاز به انجام کاری است. هیچ گونه فروش یا تبلیغی وجود ندارد. فقط کافی است یک تبلیغ در وب سایت خود قرار دهد، عقب بنشیند و منتظر باشد تا سود به دست بیاید. 

همچنین برای فروشنده نیز سودمند است. با قرار دادن تبلیغات در وب سایت ها در سراسر اینترنت، فروشنده می تواند مشتریان را جذب کند و نیازی به پرداخت هزینه ندارد تا زمانی که به نتیجه برسد. هر چه وب‌سایت‌های بیشتری آنها را تبلیغ کنند، محصولات یا خدماتشان بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد.

اگرچه بازاریابی وابسته مزایای خود را دارد، اما معایبی نیز دارد. فروشنده باید سود خود را با یک عامل خارجی تقسیم کند. اگر یک شرکت وابسته از ابزارهای نامطلوب برای آوردن مشتریان به یک وب سایت استفاده کند یا سایت حاوی مطالبی باشد که برخی افراد ممکن است به آن اعتراض کنند، ممکن است بر شهرت فروشنده تأثیر بگذارد.

به صاحب وب‌سایت توصیه می‌شود قبل از موافقت، در مورد فروشنده به طور کامل تحقیق کند. چون ممکن است فروشنده از پرداخت هزینه کمیسیون امتناع بورزد یا بدون اطلاع دادن به شرکت وابسته، کسب و کار خود را جابه جا کند یا تغییر دهد. با این حال، این اتفاق نادر است و بیشتر بازرگانان و شرکت‌های وابسته تجارت دلپذیر و سودآوری دارند.

لینک کوتاه : https://nwnews.ir/?p=2097

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.