بسیاری از مردم از بازاریابی شبکه ای که به عنوان بازاریابی چند سطحی نیز شناخته می شود، گریزان هستند، زیرا همه چیز را در مورد آن نمیدانند. با این حال، بسیاری از مردم با استفاده از استراتژی های برتر بازاریابی شبکه ای به موفقیت دست پیدا میکنند. برترین شرکتهای بازاریابی شبکهای سالانه مبالغ زیادی از جذب مشتری در بازاریابی شبکه ای سود میبرند. صاحبان این شرکتهای برتر بازاریابی شبکهای میتوانند به این هدف دست یابند، زیرا با گذشت زمان، آنها به ترفندهای این تجارت تسلط پیدا کردند. بسیاری از این بازاریاب های شبکه ای موفق جسورانه عوامل موفقیت خود را در وبلاگ ها و وب سایت های شخصی خود به اشتراک می گذارند.
مهم نیست که چه شغلی را انتخاب می کنید، اگر می خواهید در آن موفق شوید، باید بر عوامل موفقیت آن تسلط داشته باشید. بازاریابی شبکه ای تنها در صورتی می تواند فرصتی بزرگ برای شما باشد که آن را به روش صحیح انجام دهید. این دقیقا همان چیزی است که در این نوشتار قرار است بررسی کنیم!
در این نوشتار، ۱۰ استراتژی برتر بازاریابی شبکه ای از شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در سراسر جهان را بررسی می کنیم.
اینها استراتژی های آزمایش شده و اثبات شده ای هستند که توسط شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در جهان استفاده شدهاست. میتوانید از این استراتژیهای شگفتانگیز برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید و کسبوکار خود را به سطح بعدی ببرید.
۱۰ استراتژی برای جذب مشتری بیشتر در بازاریابی شبکه ای
۱٫ استراتژی هدف
اگر سعی کرده اید همه افراد اطراف خود را به مشتری تبدیل کنید، همه چیز را اشتباه متوجه شدهاید! بازاریابی شبکه ای فروش به همه نیست. شرکتهای برتر بازاریابی شبکهای افرادی که شانس مشتری شدنشان بیشتر است را هدف قرار میدهند. شما باید زمان خود را برای دستهبندی از بین مشتریان خود اختصاص دهید و فقط بادوامترین آنها را هدف قرار دهید.
۲٫ استراتژی رابطه
درست است که اگر در پایان روز چیزی نفروشید، نمیتوانید از بازاریابی شبکهای درآمد کسب کنید، با این حال، بازاریابی شبکهای فقط فروش بهمردم نیست. وقتی میبینم بازاریابان شبکهای جدید در حالی که سعی میکنند یک مشتری را برای خرید یک محصول متقاعد کنند، عرق میریزند، آه میکشم. این یک روش بسیار اشتباه برای بازاریابی شبکه ای است. ابتدا باید با مشتری خود رابطه برقرار کنید، اعتماد آنها را جلب کنید و سپس بفروشید.
۳٫ استراتژی انگیزش
به ۱۰ شرکت بازاریابی برتر جهان نگاهی بیندازید و متوجه وجهه اشتراک آن ها خواهید شد. آنها اغلب از تصاویر “زندگی شاد و آفتابی” برای ایجاد انگیزه در افراد برای تبدیل شدنبه مشتری استفاده می کنند. برای تبدیل شدنبه یک بازاریاب شبکه ای موفق، باید همیشه پاسخی برای این سوال داشته باشید که “چه چیزی برای من مفید است؟” اگر با مشتریان احتمالی خود در مورد کسب درآمد میلیونی از بازاریابی شبکه ای صحبت می کنید، بهتر است تصویری از خانواده خود در تعطیلات را با عکس اتومبیل خود در پس زمینه به آنها نشان دهید.
۴٫ استراتژی تمرکز
یکی از دلایل اصلی شکست بسیاری از شرکتهای بازاریابی شبکه ای جدید این است که آنها سعی می کنند کارهای زیادی را همزمان انجام دهند. آنها سعی میکنند آنقدر محصولات مختلف را به افراد مختلف بفروشند که گیج و ناامید میشوند. اگر می خواهید مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید، پس باید هنر تمرکز را یاد بگیرید. روی محصولات خاص تمرکز کنید و آن را به مشتریان خاص بفروشید.
۵٫ استراتژی آنلاین
این یکی در بازار بازاریابی شبکه ای به عنوان بازاریابی جذبی شناخته می شود. در واقع، بازاریابی جذبی یکی از کلیدهای موفقیت در بازاریابی شبکه ای است. بازاریابی جذب اساساً با افزایش سطح علاقه به یک محصول با استفاده از استراتژیهای دقیق طراحی شده ارتباط دارد. یکی از جنبههای حیاتی بازاریابی جذبی در MLM، ساختن پلتفرمهای آنلاین همگامسازی شده است که ارزش را به طور مداوم ارائه میکنند.
۶٫ استراتژی رسانه های اجتماعی
مانند سایر مشاغل، شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای از استراتژی اجتماعی به عنوان وسیله ای برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنند. با توجه به تعداد افراد در رسانه های اجتماعی و مدت زمانی که مردم در این پلتفرم ها صرف می کنند، جای تعجب نیست که شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای بازاریابی رسانه های اجتماعی را بسیار جدی می گیرند. اگر به دنبال جذب مشتریان بیشتر در مدت زمان بسیار کوتاه هستید، باید به دنبال استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی نیز باشید. اگر مجبور هستید از یک متخصص رسانه های اجتماعی استفاده کنید، اما هرگز از فعالیت های رسانه های اجتماعی خود چشم پوشی نکنید.
۷٫ استراتژی سازگاری
یکی دیگر از مشکلات رایج افرادی که بازاریابی شبکه ای را به اندازه کافی نمی دانند این است که خیلی زود تسلیم می شوند. برای جذب مشتری های زیاد در بازاریابی شبکه ای باید ثبات داشته باشید. ثبات در پیام، ثبات در استراتژی و ثبات در ارائه ارزش. سازگاری به این معنا نیست که اگر کاری کارساز نیست، باید به انجام آن ادامه دهید، بلکه به این معناست که باید تشخیص دهید چه چیزی موثر است و به انجام آن ادامه دهید.
۸٫ استراتژی ارزش افزوده
بازاریابان شبکه ای برتر امروزی تنها با فروش محصولات به موفقیت دست پیدا نکردند. نه! آنها با ارائه ارزش به اوج رسیدند. ارزش در بازاریابی شبکه ای بسیار مهم است. به اطراف خود نگاه کنید؛ مردم تنها زمانی حاضرند مشتری شما شوند که چیزی که به آنها پیشنهاد می کنید ارزشی برای زندگی آنها داشتهباشد. بنابراین اگر تعجب میکنید که چرا مشتری جذب نمیکنید، باید از خود بپرسید که آیا ارزش ارائه میدهید یا خیر، از خود بپرسید که آیا مشتریان احتمالی شما از آن باخبرند یا خیر.
۹٫ استراتژی خبره
من عاشق این استراتژی هستم. اگر میخواهید مردم آنچه را که میگویید باور کنند، باید بدون شک منطقی به آنها ثابت کنید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. اگر شما نتوانید به ساده ترین سوالات آنها پاسخ دهید، هیچ کس نمی خواهد مشتری شما شود. برای جذب مشتریان بیشتر برای شبکه خود، باید تجارت خود را بشناسید و در آن متخصص باشید.
۱۰٫ استراتژی پخش
این یکی بسیار ساده است و همیشه کار می کند. استراتژی پخش در مورد تبلیغ خود و خدمات از طریق ابزارهای پولی و بدون پرداخت است. خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، خود را در گوگل تبلیغ کنید، خود را از طریق پادکست ها و ویدیوها تبلیغ کنید. هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که اخبار کسب و کار خود را به اشتراک گذاشته اید.
کلام آخر
بازاریابی شبکه ای می تواند شما را از نظر مالی مستقل کند اگر استراتژی های مناسب استفاده را بدانید. استراتژی های این مقاله توسط شرکت های برتر بازاریابی شبکه ای در سراسر جهان آزمایش و اثبات شدهاست. شما می توانید از این استراتژی ها برای ارتقاء کسب و کار بازاریابی شبکه ای خود به سطح بعدی استفاده کنید.
فراموش نکنید، ثبات بسیار مهم است! رسانه های اجتماعی یک کانال عالی برای جذب مشتری هستند، بنابراین به با کمک این استراژی ها آن را به حداکثر برسانید!