دبیرخانه کمیته نظارت برعملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و کسب و کارهای مجازی در خصوص احراز هویت بازاریابان، به اطلاع کاربران و کلیه فعالین شرکت های بازاریابی شبکه ای می رساند؛
نظر به وصول گزارشات از سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها درخصوص افراد کمتر از 18سال سن در شعب شرکتهای بازاریابی شبکهای، طبق بند(3) ماده(10). آییننامه اجرایی موضوع مواد(2)، (12) و تبصره ماده(87) قانون نظام صنفی، جذب بازاریاب از بین افراد کمتر از 18 سال سن ممنوع است. کلیه شرکتها موظفند؛ حداقل از طریق یکی از سامانههای دارای مجوز (از جمله امتاء، سماوا و شاهکار) که دارای قابلیت تفکیک افراد زیر 18سال از سایر افراد میباشد، بر روی بسترهای الکترونیکی خود (اعم از وب سایت و نرم افزار موبایل)، قابلیت احراز هویت بازاریابان را (تا زمان ایجاد ساز و کار لازم در سامانه یونی کد)، پیاده سازی و اجراء نمایند. بنحوی که حداکثر تا تاریخ 10/10/1400 از این طریق، هویت و سن کلیه بازاریابانی که ثبت نام کردند، احراز شود.
بعد از مهلت مذکور، هیچ عذری پذیرفته نخواهد شد. درصورت مشاهده افراد زیر 18سال سن بعنوان بازاریاب در محل شعب، با شرکت و بازاریاب معرف برخورد قانونی می شود. درضمن این بخشنامه، نافی اتصال مستمر وب سایت شرکت با سامانه یونی کد نمی باشد.