باتوجه به اینکه نظارت بر جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست، گمراه کننده و تبلیغ خلاف واقع نسبت به بازاریابان تازه وارد و مصرفکنندگان در زمینه کسب درآمد و فروش محصول یکی از اهداف و صلاحیتهای مهم کمیته نظارت بر عملکرد شرکتهای بازاریابی شبکهای است و یکی از اقدامات پیشگیرانه درحال انجام، ابلاغ نامههای هشدار به شرکتهای بازاریابی شبکهای و بازاریابانی است که ادامه رفتارهای آنها آییننامه اجرایی موضوع مواد (۲)، (۱۲) و تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون حمایت از مصرف کنندگان و بخشنامه شماره ۲۲۵۱۹۴/۶۰ مورخ ۲۱/۰۹/۱۴۰۰را نقض خواهد نمود.
فقدان برنامه کارآمد فروشمحصول به مشتریاننهایی در شرکتها مهمترین عامل زمینهساز ناهنجاریهای مزبور و کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازهوارد است. لذا شرکتها و بازاریابان باید برنامههای خودتنظیمی را بعنوان اقدام کارآمدی برای تضمین منافع بازاریابان جدید الورود جدی بگیرند و اقدامات مقتضی را انجام دهند.
شرکتها باید در راستای اجرای صحیح بخشنامه موصوف نسبت به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی آنلاین برای بازاریابان دارای سازمانفروش سراسری و استانی اقدام کنند. و برنامه آموزشی خود را به همراه فهرست شرکتکنندگان و نشانی جلسهآنلاین را به این دفتر جهت ارزیابی عملکرد شرکت و بازاریابان اعلام نمایند.
بدیهی است توجه به هشدارهای مذکور و اقدامات فعالانه شرکتها و انعکاس نتایج آن بعنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد شرکتها مورد عمل قرار خواهد گرفت.